Ergens tussen neus en staart met een voorkeur voor dichtbij de laatste. Bij USAF en US Army heb je altijd nog het Technical Data Block.Polleke_NL wrote:okay, deze is ook handig......., maar zit me op een aantal types geregeld suf te staren naar het serial omdat het of klein, of op een onhandige plaats zit, was op zoek naar iets dat mij een idee kon gegeven waar te kijken bij welke landen/types..
Bedankt voor de feedback, maar dan even een meer gerichte, specifieke vraag:Copter wrote:Wat ook wil helpen is om zoveel mogelijk foto's te bekijken (in het blad bijvoorbeeld of op internet) en zelf op zoek te gaan naar de plaatsen waar de serials staan. Bij militaire toestellen is het meestal erg makkelijk omdat de hoeveelheid opschriften maar minimaal is.
Daar snijd je inderdaad een heel goed punt aan. Hoe dat juridisch in elkaar zit weet ik niet, maar vraag het me wel af...Polleke_NL wrote: Bedankt voor de feedback, maar dan even een meer gerichte, specifieke vraag:
De Falcons AdlA dragen doorgaans noch serial, noch regi, hoe kan dat? Staat er in de internationale luchtvaartwetten niet dat elke toestel van een zichtbare registratie voorzien moet zijn, die vaak ook ook nog aan bepaalde afmetingen moet voldoen? Waarom kunnen/mogen deze toestellen daar een uitzondering op zijn? Kon afgelopen vrijdag op hun A330 ook geen regi of serial terugvinden?
Is dat ook niet de achterliggende gedachte aan de militaire serial EN civiele regi op bijvoordeeld PdF ?Hans Rolink wrote:Daar snijd je inderdaad een heel goed punt aan. Hoe dat juridisch in elkaar zit weet ik niet, maar vraag het me wel af...Polleke_NL wrote: Bedankt voor de feedback, maar dan even een meer gerichte, specifieke vraag:
De Falcons AdlA dragen doorgaans noch serial, noch regi, hoe kan dat? Staat er in de internationale luchtvaartwetten niet dat elke toestel van een zichtbare registratie voorzien moet zijn, die vaak ook ook nog aan bepaalde afmetingen moet voldoen? Waarom kunnen/mogen deze toestellen daar een uitzondering op zijn? Kon afgelopen vrijdag op hun A330 ook geen regi of serial terugvinden?
Hans.
Mij is weleens verteld dat dit te maken heeft met het aanvragen van een vluchtplan. Het zou makkelijker zijn om met een civiele regi iets aan te vragen als wanneer hier een militaire regi voor gebruikt wordt. Kan iemand dit bevestigen ?Is dat ook niet de achterliggende gedachte aan de militaire serial EN civiele regi op bijvoordeeld PdF ?
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more