Yep, they just don't give aB767-300ER wrote:Parijs is zo dom bezig. En al die andere maatschappijen lachen zich rot als ze weer een kist vol bloemen naar Aalsmeer vliegen
Yep, they just don't give aB767-300ER wrote:Parijs is zo dom bezig. En al die andere maatschappijen lachen zich rot als ze weer een kist vol bloemen naar Aalsmeer vliegen
VAKBOND dat is het enige wat we te horen krijgenB767-300ER wrote:Parijs is zo dom bezig. En al die andere maatschappijen lachen zich rot als ze weer een kist vol bloemen naar Aalsmeer vliegen
SyndicauxB767-300ER wrote:ja, maar dan wel de Franse variant van die vakbond
Het is niet alleen Air France die MP dwars zit om de MPS weer in dienst te nemen.76-er wrote:Yep, they just don't give aB767-300ER wrote:Parijs is zo dom bezig. En al die andere maatschappijen lachen zich rot als ze weer een kist vol bloemen naar Aalsmeer vliegen
Laat ik het maar niet doen.B767-300ER wrote:Gonzo, moet je voor de gein eens op "dat andere forum" kijken in het MP topic.
Daar kan je genoeg lezen hoe de gemiddelde KLM vlieger denkt over de MP mensen.... Te triest voor woorden.
Ik weet dat er een bepaalde arrogantie is ook bij cabinepersoneel onderling zowel bij MP, OR, KL en HV.OA152 wrote:Ik begrijp dat het op dit forum niet populair is, maar MP moet ook de hand in eigen boezem steken.
Zelf heb ik beroepshalve veel met MP-cabinepersoneel te maken gehad en er is lange tijd - door een groep, lang niet door allen! - met voor mij onverklaarbare - minachting over collega's van bijv. KL en HV gesproken en richting hen gehandeld.
Ik heb dat steeds bijzonder verbazingwekkend gevonden, want KL en HV draaiden beide wel objectief een stuk beter dan MP de afgelopen 10-15 jaar. Een houding 'wat kunnen wij daarvan leren' had beter gepast. Dit heeft bij KLM en HV het nodige kwaad bloed gezet. Dat wreekt zich nu bijvoorbeeld in het absolute njet van de vakbonden tegen enige vorm van meenemen van senioriteit/horizontale instroom voor cabinepersoneel.
De voorbeelden van de training zijn triest, helemaal mee eens. Toch daag ik al deze dames en heren ook uit om eens na te gaan hoe het was in de MP-cultuur. Veel (oud-)MP'ers beklagen zich over de positie aan boord wanneer zij meer junior waren dan een ander, vanwege het gedrag van sommige senior cabinmembers. Ik kan je de nodige vergelijkbare verhalen vertellen over praktijken aan boord van MP-toestellen...velen hebben daardoor MP ook al lang geleden verlaten.
Dat de MP CEO vooral een vooruitgeschoven KLM-man was, wekt toch geen verbazing? Dat was wel al duidelijk vanaf het begin dat hij aantrad. Bij HV zit nu ook een KLM'er. Vanuit KLM logisch, maar men moet binnen de groep wel ervoor waken dat er nog wel voldoende alternatieve ideeën worden aangedragen.
In ieder geval in de cabine...OA152 wrote:Gonzo, helemaal mee eens. Dat is voor alle partijen goed. En dat gaat ook zeker gebeuren!
B767-300ER ben jij al op de hoogte van de laatste rel in de cockpit bij Cargo??B767-300ER wrote:In ieder geval in de cabine...OA152 wrote:Gonzo, helemaal mee eens. Dat is voor alle partijen goed. En dat gaat ook zeker gebeuren!
Gonzo wrote: B767-300ER ben jij al op de hoogte van de laatste rel in de cockpit bij Cargo??
Daarnaast mooie verhalen dat vele MP vliegers naar HV kunnen................geloof drie tot nu toe voor een x aantal maanden.
Welke rel bedoel je? Als 76-er al van niets weet.....Gonzo wrote: B767-300ER ben jij al op de hoogte van de laatste rel in de cockpit bij Cargo??
Zoals 76-er zegt, inderdaad 4 stuks. Dacht alleen dat de termijn korter was, maar 76-er zit er dichter op dan mij, dus die zal wel gelijk hebbenGonzo wrote: Daarnaast mooie verhalen dat vele MP vliegers naar HV kunnen................geloof drie tot nu toe voor een x aantal maanden.
TOPPIE zou onze bekendste zwemster zeggen.
Gr.,
Gonzo
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more