Kort bezoekje...A-292 Bluebird19 SA.319B Alouette III 17.26-17.36 hrs
Moderator: ebauer
Kort bezoekje...A-292 Bluebird19 SA.319B Alouette III 17.26-17.36 hrs
De PH-EIL zou op Münster-Telgte (EDLT) gebaseerd zijn.KeesvA wrote: PH-EIL, N921MS op de staart Van's RV-4, kwam dinsdag van Muhlheim (Dui). Waar hoort
deze kist thuis?
FYI: ik heb alleen maar de WMW gezien, vertrek plm. 15:40 lokaal...ebauer wrote:PHWMW R44 Helicon BV
Note: er is twee keer een R44 van Helicon geweest echter de tweede gebruikte gelijktijdig PHWPW en PHWMW tijdens het aanvliegen...Bij vertrek PHWPW...
De baanwissel had ik meegekregen echter de binnenkomst van de PHASD niet! Ik heb gisteren alleen lokaal verkeer gehoord...Ik kan met een prima antenne (Diamond D777) het verkeer van Hilversum in Amersfoort slechts eenzijdig ontvangen en dat blijkt toch regelmatig een tekortkoming.KeesvA wrote:Vandaag was geruime tijd baan 18L in gebruik (in verband met de gliders, die dan "18R" gebruiken)
Ik heb dit duidelijk op de scanner gehoord.
Op een bepaald moment (volgens mij aan het eind van de middag) werd baan 31 gebruikt.
Grz.
KeesvA
Bedankt! Het lag dus niet aan mijn ontvangst.blue monkey wrote:Uit de betrouwbare bron hierbij de waarschijnlijke gang van zaken rond het ongeval met de PH-ASD:
Op het vliegveld van vertrek had de piloot met vliegveld Hilversum gebeld en te horen geregen dat baan 18 in gebruik was.
Voor de landing had de piloot zich niet op hoogte gesteld van de laatste landingsgegevens: er was noch radiocontact met Hilversum Radio opgenomen, noch had de piloot het seinenvierkant overvlogen.
Als hij één van beiden had gedaan, was hij op de hoogte geweest van de gewijzigde landingsbaan.
Kort voor zijn landing was de baanrichting namelijk gewijzigd van 18 naar 31.
Met te hoge landingssnelheid én rugwind werd de landing gemaakt, eindigend in de sloot.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more