Forum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.
Die combinatie gaat inderdaad niet op. Zoals Dutchbird al aangeeft is dit een Schengen busstation. Deze bevindt zich in Lounge 1 op de begane grond. Veel vluchten van de KLM welke meestal op het B-platform staan, worden met bussen afgehandeld en de pax gedropt bij A4 en kunnen dan naar de aankomst of voor transfer verder. Iemand heeft dus foutje gemaakt.
Het valt mij op dat de laatste paar weken bij N/O-wind redelijk structureel tijdens inboud piek niet de 06 gebruikt wordt maar de 36C. Zit hier enige logica achter (ongetwijfeld)? Ik dacht namelijk dat er onlangs afgesproken was (als proef?) dat de 06 standaard de main runway zou zijn en dat er tijdens pieken een extra baan openging (36R). Nu wordt de 06 tijdens inbound pieken helemaal niet gebruikt.
Er zijn wat factoren die leiden tot 36C+36R landen ipv. 06+36R landen, waaronder de theoretisch iets hogere capaciteit ervan in het donker (heeft met onze regels te maken). Ik neem aan dat die de doorslag gaven. De 'proef' die loopt is in feite niets anders dan: altijd de meest preferente banen gebruiken qua geluid (zolang die geschikt zijn!) en niet gedurende het gebruiksjaar daar ook nog eens binnen gaan sturen. Dus als 36C meer benodigde capac. oplevert dan 06 wordt het toch de center...
Ik zal er ongetwijfeld overheen gekeken hebben of het is nog niet gepost maar heeft er iemand info mbt het einde van de E pier?....
Er is de laatste paar weken flink gebouwd/verbouwd ter hoogte van E-24/E-19.
De A track is ter hoogte van deze gate's afgesloten.
Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500. Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!... Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....