Moderator: SWAT 11
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too. |
Het was van het begin al duidelijk/de bedoeling dat er een aantal nieuwe in de states zouden blijven voor training.Redskin301 wrote:Het zou me niks verbazen als er 3 "oude" chinooks naar de USA gaan en de zes "nieuwe" naar NL voor operationle doeleinden! Maar ja dat is slechts mijn gedachten spinsel!
Je gaat nu trainen met een toestel in de configuratie waar de andere ook later in gebracht gaan worden (was de gedachte ooit). Het heeft minder zin om je training in een D te doen als je daarna operationeel in een F terecht komt, dan trainen in een F en daar ook operationeel op te vliegen. Bovendien scheelt het in transportkosten als je nieuwe in de states laat ipv nieuwe naar Nederland brengt en oude weer naar de VS transporteert.Redskin301 wrote:Ik vind dat raar, zoals het nu gaat ga je 3 nieuwe gebruiken voor training en moet je operationele taken doen met oude meuk. Met meuk bedoel ik met name de 600 serie!
Voor zover ik begrepen heb is dit zeker een belangrijke, zo niet de belangrijkste reden, vergelijkbaar met de Apache's die daar gebleven zijn. Het schijnt een flink belastingvoordeel op te leveren als deze kisten in ieder geval een flink aantal jaren in de VS blijven. Dus ga er maar vanuit dat er 3 nieuwe naar Nederland komen.Nilson wrote:...en niet te vergeten het belastingvoordeel zolang ze in de US blijven!
[ Post made via Mobile Device ]
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more