Forum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.
Als vaste klanten van Cathay kregen we vandaag onderstaande mail. De CX vluchten met de A340 duren dus t/m 25 maart, daarna is het weer elke dag een 747.
Voor het winterseizoen 2011 past Cathay Pacific een wijziging toe in haar vluchtuitvoering. Dit vanwege long haul aircraftrotatie.
Vanaf 30 october 2011 tot en met 25 maart 2012 zal er op woensdag, vrijdag en zondag een Airbus A340-300 vliegen tussen Amsterdam en Hongkong. Op de overige dagen blijven wij uiteraard met een B747-400 vliegen.
De configuratie van de A340-300 is: 257 Economy class en 26 Business class stoelen. De producten zijn identiek aan het B747-400 product.
Vanaf bovenstaande data is het nieuwe vluchtschema op woensdag, vrijdag en zondag als volgt.
Vertek AMS: 12:35
Aankomst HKG: 07.05+1 (A340-300)
Aankomst HKG 06.35 (B747-400)
Vertrek HKG: 00.35
Aankomst AMS: 06.50 (A340-300)
Aankomst AMS: 06.20 (B747-400)
Wij behouden een dagelijkse vlucht tussen Amsterdam en Hongkong. Daarnaast kunnen wij via Londen en Frankfurt alsnog onze First Class aanbieden.
Wij willen benadrukken dat deze downgrade alleen voor het winterschema gepland staat. Vanaf 26 maart 2012 zullen wij dus weer 7 dagen per week een B747-400 vliegen
Groeten,
Bas die vrijdag a.s. nog lekker bovendeks mag in de 747
KLM has increased the frequency on AMS-LHR-AMS to 12x/day this winter with a new broken flight KL1015 operated by Fokker 70 during the morning. It looks like a LHR slot driven operation to keep winter slots available to SKYTEAM:
The AMS Slot Coordinator has released the latest Slot Allocation List for Winter 2011/2012 today. This indicates a much more conservative approach by airlines to their AMS operations. Many are reducing their no. of flights:
Winterseizoen start op de zondag dat de wintertijd ingaat in NL.... Laatste weekend van oktober dus
Zomerseizoen start op de zondag dat...... Juist! Laatste zondag van maart.
QATAR Airways’ cargo division will link Doha (Qatar) to North America via Luxembourg on three new 777F services.
Atlanta and Houston (both US) will be served twice-weekly from 2 November, while the Toronto (Canada) services will begin on 7 November. In North America, Qatar Airways currently operates dedicated freighters only to Chicago (US).
In addition, extra cargo flights will operate to Bahrain, Chicago, Colombo (Sri Lanka), Dammam (Saudi Arabia), Hong Kong (China) and Tehran (Iran) from 30 October.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
There is no mention of any route changes to DOH-AMS-ORD-AMS-DOH, but it does say B777F flights to ORD increase. So......... instead of fewer,we may see more Qatar CARGO B777F.
XYZ wrote:IBERIA has made an adjustment to its Winter schedule on MAD-AMS-MAD. It now operates in codeshare with Vueling on one of its 4 daily flights:
OR..... their own flight on same timeslots..
BARCELONA - De Spaanse low cost carrier Vueling gaat vliegen op de route Amsterdam-Madrid. Vanaf 30 oktober vliegt Vueling één keer per dag met een Airbus A320 tussen de Nederlandse en Spaanse hoofdstad. Hiermee neemt de concurrentie op de route Amsterdam-Madrid verder toe.