Was dat maar zo, het grootste gedeelte gaat naar Cargo, de KLM'ers die daar zaten gaan terug naar KLM.mac wrote:Gonzo, is die bewuste baas vrijwillig overgestapt naar de co-co functie of gedwongen? Het lijkt mij dat een baas genoeg senioriteit heeft tov een f/o om binnen de Mac te kunnen blijven.
Niet gedwongen, wel vrijwilligmac wrote:Ik had begrepen dat vanaf onderop de lijst mensen Coco werden bij kl en meest seniore mensen van de Mac bij de Mac bleven. Maar kan het dan in theorie zo zijn dat de nummerlaatst bij jullie op de lijst bij de Mac blijft en een seniore baas gedwongen naar de KLM gaat?
Er gaan er 8 naar HV, de rest naar KLM als 2e officier.Gonzo wrote:Was dat maar zo, het grootste gedeelte gaat naar Cargo, de KLM'ers die daar zaten gaan terug naar KLM.mac wrote:Gonzo, is die bewuste baas vrijwillig overgestapt naar de co-co functie of gedwongen? Het lijkt mij dat een baas genoeg senioriteit heeft tov een f/o om binnen de Mac te kunnen blijven.
De mensen die dan overblijven worden verspreid over HV en KL, geloof maar een paar naar HV gaan rest naar KL.
KL heeft /wil niks te maken hebben met de senioriteit, ze beginnen dus gewoon onder aan.
Dit is ook de hele discussie ondertussen met de vakbond. Je gaat nu bij KL co-co's krijgen die meer ervaring hebben dan misschien wel de captain en fo bij elkaar. Hoe bedoel je kennis weggooien terwijl het je gewoon aangeboden wordt.
Het enige plus punt voor de vliegers die naar KL gaan ze behouden hun salaris ook al zijn ze co-co. Maar echt vliegen mogen ze even niet meer. En captain worden ze al zeker niet meer. Je ziet dan ook dat bij MP dat vele vliegers het al helemaal gehad hebben met MP. Er is gewoon niks voor ze gedaan om nog een beetje lol in het werk te hebben.
Is niet persoonlijk bedoeld B767-300ER. Sorry als ahet zo overkwam, het ringvaartakkoord is mij ook bekend en dat bij iedereen die daar mee te maken heeft bij MP. Echter op één of andere manier is het toch weer de KL gelukt om daar een bepaalde draai aan te geven. Het frusteert mij gewoon dat mensen op één of andere manier het lijdende voorwerp zijn terwijl dat helemaal niet nodig is. Maar goed waarschijnlijk heb ik vanavond een beeld wat er precies gebeurd is waarom hij co-co wordt en nog een paar en de rst FO voor hun leven.B767-300ER wrote:Gonzo,
Relax.... Zo bedoel ik het niet.
Ik vind het alleen vreemd omdat dat zou betekenen dat dit anders is als in het ringvaartakkoord staat. Mijn mening over het ringvaartakkoord is jouw ook reeds bekend.
Daarin staat duidelijk dat het om de 67 minst seniore vliegers gaat (binnen ALLE divisies) en op een corps van ca 350 kunnen dat simpelweg geen bazen zijn.
En toch ben ik benieuwd, als het ooit eens voor zou komen, welke rechter deze data niet van tafel zal vegen en gewoon de MP dienstverbanden mee gaat tellen. Of er nu accoorden zijn gesloten of niet, je hebt te maken met wetgeving die boven dat soort afspraken gaat.B767-300ER wrote:Er gaan er 8 naar HV, de rest naar KLM als 2e officier.
Er zijn 3 groepen vliegers te onderscheiden:
1) Vrijwilligers die vrijwillig overstappen naar een KLM-Functie worden 2e officier en krijgen een KLM sen. datum mee van 1 jan 2011
2) Bij tekort vrijwilligers worden er mensen aangewezen , dit betreft de minst seniore FO's en krijgen een KLM sen. datum mee van 1 jan 2012.
3) De derde groep die de FF operatie gaat vliegen krijgt een KLM sen. datum mee van 2 jan 2012.
er is een deal gesloten en die is akkoord, ondertekend door de bonden en voorgelegd bij de vliegers....geen rechtelijkemacht die dit tegen kan houden. Als het zo was dan was het al gebeurd.aviodromefriend wrote:En toch ben ik benieuwd, als het ooit eens voor zou komen, welke rechter deze data niet van tafel zal vegen en gewoon de MP dienstverbanden mee gaat tellen. Of er nu accoorden zijn gesloten of niet, je hebt te maken met wetgeving die boven dat soort afspraken gaat.B767-300ER wrote:Er gaan er 8 naar HV, de rest naar KLM als 2e officier.
Er zijn 3 groepen vliegers te onderscheiden:
1) Vrijwilligers die vrijwillig overstappen naar een KLM-Functie worden 2e officier en krijgen een KLM sen. datum mee van 1 jan 2011
2) Bij tekort vrijwilligers worden er mensen aangewezen , dit betreft de minst seniore FO's en krijgen een KLM sen. datum mee van 1 jan 2012.
3) De derde groep die de FF operatie gaat vliegen krijgt een KLM sen. datum mee van 2 jan 2012.
Onzin. Deals die worden gesloten en die in strijd zijn met de wet (en daar LIJKT het wel op, als ik dit hier lees) kunnen/moeten/zullen door de rechter indien zoiets aan hem wordt voorgelegd worden vernietigd. Dat is het handelen in de geest van de Grondwet (art. ligt in de buurt van de 50 IIRC van toen ik die eens in de bibliotheek heb gelezen) en dat gebeurd in de praktijk ook regelmatig. Maar als dit al wel is goedgekeurd door een rechter en er is geen beroep ingesteld of dit is ook al afgerond zie ik graag en met interesse een link naar deze uitspraak.Gonzo wrote:er is een deal gesloten en die is akkoord, ondertekend door de bonden en voorgelegd bij de vliegers....geen rechtelijkemacht die dit tegen kan houden. Als het zo was dan was het al gebeurd.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more