Niet helemaal waar. In eerste instantie mochten captains zowiezo niet overstappen, maar dat bleek juridisch niet houdbaar. Nu mogen ze wel over met een grote maar: het salaris wordt gemaximeerd op maximum MP-copiloot salaris.. Was dat niet zo geweest was een veel groter deel van de overstappers captains geweest.Gonzo wrote:Dan te weten dat er een captain vandaag was van MP die co-co gaat worden op de 747.......goed geregeld. Okay hij behoudt zijn salaris maar echt vliegen is voorbij voor hem.
Dan heeft MP het goed geregeld voor zijn mensen.
mac wrote:Gonzo, is die bewuste baas vrijwillig overgestapt naar de co-co functie of gedwongen?
Gonzo wrote:De mensen die dan overblijven worden verspreid over HV en KL, geloof maar een paar naar HV gaan rest naar KL.
Nee, alle vliegers konden bieden op de overstap en die is in volgorde van senioriteit toegewezen. Er waren trouwens meer 'vrijwilligers' dan dat er plaatsen waren. Uiteindelijk stappen 72 vliegers (67FTE) over.mac wrote:Ik had begrepen dat vanaf onderop de lijst mensen Coco werden bij kl en meest seniore mensen van de Mac bij de Mac bleven. Maar kan het dan in theorie zo zijn dat de nummerlaatst bij jullie op de lijst bij de Mac blijft en een seniore baas gedwongen naar de KLM gaat?
B767-300ER wrote:Er gaan er 8 naar HV, de rest naar KLM als 2e officier.
Er zijn 3 groepen vliegers te onderscheiden:
1) Vrijwilligers die vrijwillig overstappen naar een KLM-Functie worden 2e officier en krijgen een KLM sen. datum mee van 1 jan 2011
2) Bij tekort vrijwilligers worden er mensen aangewezen , dit betreft de minst seniore FO's en krijgen een KLM sen. datum mee van 1 jan 2012.
3) De derde groep die de FF operatie gaat vliegen krijgt een KLM sen. datum mee van 2 jan 2012.
Alle MP vliegers krijgen dus een senioriteistdatum mee kunnen met deze KLM sen. datum bieden op KLM vliegersfuncties. tezamen met de KLM vliegers.
De derde groep krijgt als extra daarbij een zogenaamd rood label. Dat betekend dat deze voorang krijgen op functies die vrijkomen in de FF operatie. Pas als deze derde groep geheel baas is, mogen KLMers pas gaan bieden op de functie baas FF. Op 2014 wordt er gevraagd een keuze te maken tussen FF of KLM functies. Kies je voor KLM functies, dan mag je enkelt nog maar boeden op KLM functies en vervalt je rode label. Kies je voor FF, dan behoud je je rode label maar kan je niet meer bieden op andere KLM functies. De minst seniore vlieger zal waarschijnlijk voor de eerste optie kiezen.
Nog niets van gehoord.Gonzo wrote:Namen zijn bekend ondertussen bij de vliegers, daarnaast heeft nog een groep ervoor gekozen om niks meer met KL en MP te maken te hebben. Begrijp dat er een paar vertrokken zijn naar andere toko's. (Ik hoorde Arkefly, Easyjet en Emirates
Jammer dan. Niet alleen senioriteit is zero, maar ook anciëniteit (dienstjaren) worden op nul gezet. Leuk met IPB'n, om over ontslagrecht nog maar te zwijgen..B767-300ER wrote:. De datum in dienst blijft dan ook de oorspronkelijke indienstdatum bij mp. Alleen de senioriteits datum veranderd.
Helaas voor jou wordt de zaterdagvlucht overgenomen door de klm ivm problemen te cun.Een echte spotter wrote:Met een beetje mazzel kan ik morgenavond de laatste MAC 767 zien vertrekken hier vanaf Aruba. Zondag wordt de dienst al gevlogen door KLM, vlucht nummer KL767. Voor zover ik begrijp nemen ze de route over met 5 vluchten per week, alleen niet op zaterdag en maandag.
Plan op dit moment:Jeroentjuh wrote:Even tussendoor: is er al een route bekend van de B767 afscheidsvlucht voor aanstaande maandag?
Jammer,heb ik vandaag dus het eind van een tijdperk moeten missen.... Helaas, het is niet anders....B767-300ER wrote:Helaas voor jou wordt de zaterdagvlucht overgenomen door de klm ivm problemen te cun.Een echte spotter wrote:Met een beetje mazzel kan ik morgenavond de laatste MAC 767 zien vertrekken hier vanaf Aruba. Zondag wordt de dienst al gevlogen door KLM, vlucht nummer KL767. Voor zover ik begrijp nemen ze de route over met 5 vluchten per week, alleen niet op zaterdag en maandag.
[ Post made via Mobile Device ]
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more