Dat je geen uitbereiding zal zien heeft meer te maken met het beleid van AF/KL om niet ten koste van alles Cargo rond te vliegen. AF/KL heeft duidelijk aangegeven dat cargo capaciteit wordt beperkt om yields te beschermen. Daarnaast, SQC en EK zijn ook niet zo vaak in AMS te vinden als dat ze origineel van plan waren. Neem daarbij het feit dat de cargo markt uit Azië ook niet meer zo sterk is en je begrijpt dat het beter is een vliegtuig aan de grond te zetten dan daarmee verliesgevend rond te vliegen (waardoor MP Cargo nog winstgevend is).B767-300ER wrote: Ik zie voorlopig echt geen uitbreiding komen. Als er in de noordtak uitgebried wordt, dan moet dat ook in de zuidtak. Ook al is er geen werk. Dat is de mening van de Franse vliegers vertegenwoordigd door Syndicaux. Als hun er niet waren, vlogen de MPS, MPP en MPQ gewoon in MP kleurtjes bloemen naar Amsterdam, wat nu bijvoorbeeld gedaan wordt door SQ en andere concurrenten van MP.
AF vind Cargo maar bijzaak en zolang Parijs de touwtjes in handen heeft ziet mijn glazen bol de toekomst van MP Cargo somber in.
Mede getuige het feit dat 2 nieuw 77F door AF bestelde toestellen rechtstreeks geleverd zijn aan TNT. Ze hadden ze ook door kunnen schuiven naar het Noorden
Overigens, AF/KL is juist van plan om alleen nog met MP Cargo full cargo rond te vliegen. MP Cargo zou dan ook de cargo vluchten ex CDG overnemen (want het heeft geen zin om cargo voor CDG eerst naar AMS te laten vliegen). Uiteindelijk is heft voor AF/KL goedkoper om MP Cargo de vracht te laten vliegen dan AF of KL.
Tenslotte, op dit moment wordt er binnen AF/KL een mooi spel (in ieder geval voor de buitenstaanders) gespeeld. Jammer is alleen dat vaak mensen niet realiseren dat dit spel positief in voor Nederland en dat het de franse mederwerkers zijn die genaaid worden.