Patrick, ik kan mij in het geheel niet vinden in het verhaal, KLM er geen zin in heeft is al een opmerking die ik niet echt kan plaatsen. Het feit dat Arke, waar ik wel zeer goede ervaring mee heb, groeit heeft mede te danken dat zij Europese bestemmingen mogen vliegen en dat mocht MP niet van de Europese Commissie. EC had geëist dat MP haar activiteiten in Europa moest stoppen als zij overgenomen wilde worden door KL. MP heeft hieraan gehoor gegeven, daardoor viel natuurlijk ook een stuk markt aandeel van MP te verdelen onder HV en OR. Uiteindelijk is het feit dat MP pax gestopt is niet door KL besloten maar door een andere partij namelijk AF.patrick@tediek.com wrote:Het blijft erg jammer dat MP er mee is opgehouden, Ik vond hen service als charter maatschappij beter dan de rest wat de Nederlandse markt te bieden heeft (persoonlijke mening). Ik heb altijd het vermoeden gehad dat KLM er geen zin in heeft. Toch apart dat andere maatschappijen wel groeien en "succes" hebben. Deze week heeft Arke er weer een 767 bijgezet. Heb Arke een paar maal mogen proberen, wat een vreselijke service... maar ja.. het gaat om de centen.
Het is inderdaad de EU die eiste dat KL deze activiteiten zou afstoten. Echter, ik durf te wedden dat niemand binnen AF/KL dit als een groot probleem ziet/zag. Het was KLM (net als alle andere potentiële kopers) ook alleen maar om de vrachtactiviteiten van MP te doen (anders hadden ze MP nooit overgenomen). Dat TUI een paar jaar geleden besloot om ook in Nederland zijn eigen maatschappij te beginnen was natuurlijk ook niet voordelig voor de pax activiteiten van MP (werden dus nog minder interessant).Gonzo wrote:Patrick, ik kan mij in het geheel niet vinden in het verhaal, KLM er geen zin in heeft is al een opmerking die ik niet echt kan plaatsen. Het feit dat Arke, waar ik wel zeer goede ervaring mee heb, groeit heeft mede te danken dat zij Europese bestemmingen mogen vliegen en dat mocht MP niet van de Europese Commissie. EC had geëist dat MP haar activiteiten in Europa moest stoppen als zij overgenomen wilde worden door KL. MP heeft hieraan gehoor gegeven, daardoor viel natuurlijk ook een stuk markt aandeel van MP te verdelen onder HV en OR. Uiteindelijk is het feit dat MP pax gestopt is niet door KL besloten maar door een andere partij namelijk AF.
Dat krijg je als je automatisch een grote klant hebt (TUI Nederland). Eigenlijk was het natuurlijk ook vreemd dat overal in Europa de touroperators hun eigen maatschappijen hadden, met uitzondering van Nederland. Nu is deze situatie "gecorrigeerd" en hebben wij dezelfde situatie als in de meeste andere Europese landen (met het verschil dat wij nog steeds een grote onafhankelijke maatschappij hebben).patrick@tediek.com wrote:Toch apart dat andere maatschappijen wel groeien en "succes" hebben. Deze week heeft Arke er weer een 767 bijgezet.
Daar gaat het altijd om. Uiteindelijk is het (helaas) nog steeds dat de meeste klanten kiezen voor prijs i.p.v. kwaliteit.patrick@tediek.com wrote:maar ja.. het gaat om de centen.
Dit is ook hetgeen wat Dhr Schröder nadrukkelijk benoemde in zijn afscheidswoord.OA152 wrote:Ben met je eens dat MP Cargo nu (ook) lang geen zekere toekomst kent. Het is de vraag of MP de tijd en ruimte krijgt om zaken te herstellen. Net als de vraag over vlootvernieuwing voor de 767's bij pax, zal de vraag over vervanging van de MD11's waarschijnlijk over niet al te lange termijn ook beantwoord moeten worden. Het is de vraag hoe de hazen dan gaan lopen. Ik ben benieuwd en hoop dat er snel een krachtig scenario wordt neergelegd.
Kleine aanvulling in bovenstaande.B767-300ER wrote:De afscheidsvluchten van de 76-jes.......
12-11-2011 09.30 MP0501 JAX VQQ 763 PH-MCI
17-11-2011 09.30 MP0502 JAX VQQ 763 PH-MCL
20-11-2011 09.30 MP0503 JAX VQQ 763 PH-MCM
Ze zullen vertrekken in de huidige MP kleuren, maar zonder MP titels.
De MCI gaat door naar de scrapper in VCV, voor de MCL en MCM schijnt een 2e leven in gedachte te zijn.
Ik herinner mij een verhaal over een MPH 767 die terug zou gaan naar Boeing, maar dat is zeker een achterhaald verhaal ?B767-300ER wrote:Kleine aanvulling in bovenstaande.
Ze gaan alle 3 naar Jacksonville voor een C-Check aldaar.
Vervolgens krijgen ze alle 3 (ja alle 3) een 2e leven. De MCI gaat dus ook niet naar de scrapper!
(niet zo vreemd natuurlijk, zijn van 1e eigenaar, dealer onderhouden en alle papieren nog aanwezig )
Dat is inderdaad een achterhaald verhaal. Dat betrof de 767 PH-MCG welke in 2009 de vloot al heeft verlaten.cHabu wrote:Ik herinner mij een verhaal over een MPH 767 die terug zou gaan naar Boeing, maar dat is zeker een achterhaald verhaal ?B767-300ER wrote:Kleine aanvulling in bovenstaande.
Ze gaan alle 3 naar Jacksonville voor een C-Check aldaar.
Vervolgens krijgen ze alle 3 (ja alle 3) een 2e leven. De MCI gaat dus ook niet naar de scrapper!
(niet zo vreemd natuurlijk, zijn van 1e eigenaar, dealer onderhouden en alle papieren nog aanwezig )
Ennuh, geen details over de nieuwe bzen voor de 767s ?
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more