Mooi, kan er dus weer een kosten- en gewichtsbesparing worden doorgevoerd. Die schroeven zijn dus blijkbaar niet echt nodig.Henk Voortwijs wrote:dat de veiligheid tijdens het vliegen 'op geen enkel moment' in gevaar was geweest'.
Wing fairings and inspection holesStratofreighter wrote:Welk deel zou er "ontschroefd" zijn
Het onderhoud in China is waardeloos !Bij een grondige check-up van een Airbus A340 van Air France in China vergaten mecaniciens een dertigtal schroeven weer in de rechtervleugel van het toestel te draaien. Het vliegtuig vloog op die manier dagenlang rond.
De Airbus had begin november in het Chinese Xiamen een grondige onderhoudsbeurt gekregen. Maar halverwege de maand werd het euvel pas ontdekt in de Amerikaanse stad Boston. Het toestel werd vervolgens aan de grond gehouden. Het Franse persbureau AFP kon beslag leggen op een intern onderzoeksrapport van Air France.
De schroeven ontbraken aan een deel van de rechtervleugel. Een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij haastte zich te zeggen dat de veiligheid tijdens het vliegen 'op geen enkel moment' in gevaar was geweest'.
Was het maar zo simpel....alsof er in het westen nooit eens wat fout is gegaan met onderhoud!!Ricardo 767-200ER wrote:Het onderhoud in China is waardeloos !Bij een grondige check-up van een Airbus A340 van Air France in China vergaten mecaniciens een dertigtal schroeven weer in de rechtervleugel van het toestel te draaien. Het vliegtuig vloog op die manier dagenlang rond.
De Airbus had begin november in het Chinese Xiamen een grondige onderhoudsbeurt gekregen. Maar halverwege de maand werd het euvel pas ontdekt in de Amerikaanse stad Boston. Het toestel werd vervolgens aan de grond gehouden. Het Franse persbureau AFP kon beslag leggen op een intern onderzoeksrapport van Air France.
De schroeven ontbraken aan een deel van de rechtervleugel. Een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij haastte zich te zeggen dat de veiligheid tijdens het vliegen 'op geen enkel moment' in gevaar was geweest'.
Greetz ricardo
Goed zichtbaar of niet, de Aircraft Maintenance Manual zegt:MISOS wrote:Ik neem aan dat deze schroeven op een niet goed zichtbare plek hebben gezeten.....
Ik denk nou niet bepaald dat je Taeco een waardeloos bedrijf kan noemen.Ricardo 767-200ER wrote:Het onderhoud in China is waardeloos !Bij een grondige check-up van een Airbus A340 van Air France in China vergaten mecaniciens een dertigtal schroeven weer in de rechtervleugel van het toestel te draaien. Het vliegtuig vloog op die manier dagenlang rond.
De Airbus had begin november in het Chinese Xiamen een grondige onderhoudsbeurt gekregen. Maar halverwege de maand werd het euvel pas ontdekt in de Amerikaanse stad Boston. Het toestel werd vervolgens aan de grond gehouden. Het Franse persbureau AFP kon beslag leggen op een intern onderzoeksrapport van Air France.
De schroeven ontbraken aan een deel van de rechtervleugel. Een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij haastte zich te zeggen dat de veiligheid tijdens het vliegen 'op geen enkel moment' in gevaar was geweest'.
Greetz ricardo
Als je 'waardeloos' vertaalt in 'het kost minder' heb je helemaal gelijk! Er is een reden waarom luchtvaartmaatschappijen steeds vaker 'naar de Chinees' gaan voor onderhoud: kennelijk is de prijs-prestatieverhouding een stuk interessanter.Ricardo 767-200ER wrote:Het onderhoud in China is waardeloos!
Niet alleen de technician maar ook degene die zijn/haar werk moet controleren en afstempelen!Diarto wrote:Heeft dus waarschijnlijk puur met nalatenschap te maken van de technicien die de taak heeft uitgevoerd.
Klopt. Herinnder de BFL een jaar of 3 geleden uit H11. Brand aan boord in flight na verkeerd aansluiten TV.737fan wrote:Ongelofelijk dat dit voorvalletje zo veel media-aandacht krijgt! "Persbureau heeft de hand kunnen leggen op een AF INTERN onderzoeksrapport", dat is eigenlijk wat me hier het meest opvalt. Geloof me, na een "grondige check-up" zoals het zo mooi wordt omschreven, vrij vertaald een C of D-check, zijn er altijd bevindingen. Of de check nu in China, Ierland of gewoon bij die blauwe jongens in hangar 11 wordt uitgevoerd, er gaan altijd dingen niet goed! Het vergeten van een aantal schroeven van een fairing paneel, hoe slordig ook, zorgt gelukkig nooit voor gevaar tijdens de vlucht. Dat blijkt ook wel, want die kist heeft gewoon een paar dagen gevlogen voordat het voor het eerst gezien is.....
Een loszittend paneel is zeker wel een gevaar tijdens de vlucht - als een niet geheel goed gesloten vrachtdeur (hierdoor zijn tenminste twee DC-10s neergestort) tijdens de vlucht losgerukt kan worden, dan kan een paneel waar de helft van de schroeven mist ook los gerukt worden. Zoiets kan 10 vluchten onopgemerkt blijven en geen probleem zijn.. bij de 11e vlucht kan het dus wel losgerukt worden en dan of de motor ingezogen worden of de staart beschadigen.737fan wrote:Ongelofelijk dat dit voorvalletje zo veel media-aandacht krijgt! "Persbureau heeft de hand kunnen leggen op een AF INTERN onderzoeksrapport", dat is eigenlijk wat me hier het meest opvalt. Geloof me, na een "grondige check-up" zoals het zo mooi wordt omschreven, vrij vertaald een C of D-check, zijn er altijd bevindingen. Of de check nu in China, Ierland of gewoon bij die blauwe jongens in hangar 11 wordt uitgevoerd, er gaan altijd dingen niet goed! Het vergeten van een aantal schroeven van een fairing paneel, hoe slordig ook, zorgt gelukkig nooit voor gevaar tijdens de vlucht. Dat blijkt ook wel, want die kist heeft gewoon een paar dagen gevlogen voordat het voor het eerst gezien is.....
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more