Aviodrome: doors closed, rescue plan from Friday 23 MAR 2012

ImageImageForum for all "old aircraft" related news, background, discussions and research.

Forum rules
ImageImageForum for all news, background, discussions and research on vintage aircraft, warbirds and wrecks & relics (stored, preserved, dumped etc). Actual logs -especially those of active airfields- are preferred to be posted in the appropriate Spotters forums.
User avatar
Glidepath
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2037
Joined: 25 Mar 2006, 12:04

Re: Aviodrome wants to sell her Mig-21...

Post by Glidepath »

Idd, deze is geen oud ijzer /of schroot, maar het is 'museumstuk' oftewel mooi ijzer. En van een paar dagen buiten staan krijgt hij niets, (maar het moet niet te lang duren.)

@ niek:
Dzjen Dobra.
Nu weet ik even niet wat een MiG-21 bij de Poolse LM kost....en of er verschil zit in de kwaliteit van het toestelen. wel of niet werkende instrumenten, zonder of met motor, een werkende motor, en andere variabelen. En hoelang ze tussen de boompjes hebben stilgestaan of juist binnen en verwarmde hangar waar ze worden vertroeteld...
En dan nog de transport- en takelkosten, te verhogen met verplicht uit te voeren demillitairisatie-kosten en eventuele uitvoer- en invoerrechten of kosten voor verklaringen en vertalingen. Jij wel?

'Kost best duur' alles bij elkaar. En dan hebben we het nog niet over stallingskosten en gedoe met de gemeente of het wel mag (in geval van buitenzetten..)

ps
iemand een lege maar leuke loods ter beschikking voor langere tijd voor nop?
iemand een dieplader ter beschikking voor nop?
iemand met een groooooooot rijbewijs die wil rijden (en een takelvriend) voor nop? (zelf diesel meenemen is een pré) *

Hoeveel heb jij er voor over? (als bijdrage?)
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair
User avatar
Fogg
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 497
Joined: 10 Jan 2006, 23:59
Subscriber Scramble: Fogg
Contact:

Re: Aviodrome wants to sell her Mig-21...

Post by Fogg »

Niek wrote:@glidepath deze wordt idd door een museum verkocht, dus dan heb je het over compleet ander prijzen. Ik doelde meer op de prijs die je betaalt als je in Polen bij de luchtmacht een uitgediende MiG ophaalt.
Waarom zou hij bij de Aviodrome duurder moeten zijn dan als hij in Polen uit een nette opslagloods komt?
En dan nog de transport- en takelkosten, te verhogen met verplicht uit te voeren demillitairisatie-kosten en eventuele uitvoer- en invoerrechten of kosten voor verklaringen en vertalingen. Jij wel?

'Kost best duur' alles bij elkaar. En dan hebben we het nog niet over stallingskosten en gedoe met de gemeente of het wel mag (in geval van buitenzetten..)
En daarom bestaat de enige serieuze markt voor oude vliegtuigen uit een paar musea die meestal geen cent te makken hebben. En dus zijn zelfs echt zeldzame oude vliegtuigen niet veel geld waard.
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3523
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: Aviodrome wants to sell her Mig-21...

Post by aviodromefriend »

Fogg wrote:Waarom zou hij bij de Aviodrome duurder moeten zijn dan als hij in Polen uit een nette opslagloods komt?
In ieder geval op dit moment omdat er geld in het laatje moet komen in Lelystad (daar gaat die hele andere thread feitelijk over). Maar TBH, er zijn al zoveel van die toestellen in allerlei musea, net als deze voor heel weinig geld uit Oost Europa meegenomen vlak nadat de muur viel, dat er ook niet meer zoveel musea zullen zijn die nog belangstelling hebben voor een MiG 21. De beste kans lijkt mij persoonlijk nog Baarlo/Kessel.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
User avatar
Glidepath
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2037
Joined: 25 Mar 2006, 12:04

Re: Aviodrome wants to sell her Mig-21...

Post by Glidepath »

Fogg wrote:
Niek wrote:@glidepath deze wordt idd door een museum verkocht, dus dan heb je het over compleet ander prijzen. Ik doelde meer op de prijs die je betaalt als je in Polen bij de luchtmacht een uitgediende MiG ophaalt.
Waarom zou hij bij de Aviodrome duurder moeten zijn dan als hij in Polen uit een nette opslagloods komt?
Scheelt bovendien bv 3000 km en 2, 3 tot 5 werkdagen voor het hele team.....
Fogg wrote:
En dan nog de transport- en takelkosten, te verhogen met verplicht uit te voeren demillitairisatie-kosten en eventuele uitvoer- en invoerrechten of kosten voor verklaringen en vertalingen. Jij wel?

'Kost best duur' alles bij elkaar. En dan hebben we het nog niet over stallingskosten en gedoe met de gemeente of het wel mag (in geval van buitenzetten..)
En daarom bestaat de enige serieuze markt voor oude vliegtuigen uit een paar musea die meestal geen cent te makken hebben. En dus zijn zelfs echt zeldzame oude vliegtuigen niet veel geld waard.
hmm, Die laatste 2 zinnen heb ik mijn bedenkingen bij, m.u.v dat van dat 'geld te makken hebben' want dat klopt wel.

wat denk je van de rich and famous en de die-hard war-bird owners en pilots, de restaurateurs en de airracers als doelgroep?
niet veel waard?
even goed nadenken of googlen. Wat kostte de connie ook al weer? (ik meen me te herinneren dat ie kei-duur was) en de DC-2?
Nu is het begrip 'niet veel waard' natuurlijk erg relatief. Mocht je echter een complete Su-7, 15, 17 of 22 kunnen leveren, een andere leuke kist of heli of ook concreet, een F-104 starfighter single of dual, voor laten we eens even zeggen onder de 1.000 euro, zegge eenduizend all in, dan mag je mij best even PMmen. Liefst met een mooi sokkel erbij want een staf in zoom-positie lijkt me 'wel tof'.
(en dan past ie wél in mijn tuin)
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair
User avatar
Fogg
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 497
Joined: 10 Jan 2006, 23:59
Subscriber Scramble: Fogg
Contact:

Re: Aviodrome wants to sell her Mig-21...

Post by Fogg »

Luchtwaardige zeldzame oude vliegtuigen zijn natuurlijk weer een ander verhaal.

Ik heb niet gezegd dat 'niet veel geld' <1000 euro is, dat lijkt me wel erg aan de cheapo kant.
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 22190
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: Aviodrome: Mig-21, Douglas DC-2 etc...

Post by Stratofreighter »

Via http://forum.scramble.nl/viewtopic.php? ... 6&start=60 weer flink wat updates...

En in 't Praethuys kan sowieso gediscussieerd worden... :mrgreen:
November 2024 update at FokkerNews.nl....
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 22190
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: Aviodrome: bankrupt, doors closed, rescue plan in 2012......

Post by Stratofreighter »

The header says it all. In Dutch:
http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/ni ... wsId=87119
and
http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/ni ... wsId=87109

Further discussions in :arrow: Dutch: http://forum.scramble.nl/viewtopic.php? ... 6&start=90 , en daar kan het dus in het Nederlands :wink:

In English: http://forum.keypublishing.com/showthre ... 049&page=2 :wink:

Short summary:

about twenty organisations, commercial companies, "culture foundations", private individuals and the local council have teamed up for some sort of "Rescue Plan".

Main goal is to avoid the collection being auctioned off.

There will also be a nationwide campaign to try and rally the general public behind this "Rescue Plan."
November 2024 update at FokkerNews.nl....
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 22190
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: Aviodrome: bankrupt, doors closed, rescue plan in 2012......

Post by Stratofreighter »

As can be seen at http://forum.scramble.nl/viewtopic.php? ... 6&start=90
and further on this website was launched last week:

:arrow: http://www.geefaviodromeweervleugels.nl

On this website you can sign up for updates given through media (e-mail, Facebook, Twitter)

Discussing all recent developments/giving your own points of view etc. can still be done at
http://forum.scramble.nl/viewtopic.php? ... 6&start=90 :wink:
November 2024 update at FokkerNews.nl....
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 22190
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: Aviodrome: bankrupt, doors closed, rescue plan in 2012..

Post by Stratofreighter »

As http://www.krantvanflevoland.nl/nieuws/ ... -als-rond/ shows this week will be crucial for the Aviodrome. There will be an announcement this Wednesday 14 or Thursday 15 March 2011.
Want to discuss this? See below for the "Praethuys"-link. :wink:
Stratofreighter wrote:Discussing all recent developments/giving your own points of view etc. can still be done at
http://forum.scramble.nl/viewtopic.php? ... &start=120 :wink:
November 2024 update at FokkerNews.nl....
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 22190
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: Aviodrome: doors closed,possible rescue plan 15 march201

Post by Stratofreighter »

Well, hopefully some (positive) news today... :?
November 2024 update at FokkerNews.nl....
User avatar
Jester
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 49
Joined: 25 Jan 2005, 11:15
Location: EHVB

Re: Aviodrome: doors closed,possible rescue plan 15 march201

Post by Jester »

User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 22190
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: Aviodrome: doors closed, rescue plan from Friday 23 MAR

Post by Stratofreighter »

The "main discussion thread" is at the "Praethuys"/ http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?p=563650#p563650 and further on. :wink:

http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/89 ... drome-rond is very confident that today Friday the 23rd of March 2012 the Dutch Libéma Groep will take over the Aviodrome.
An announcement will be made during a press conference starting at 13.00 hrs local time.

It may be that the Aviodrome could be re-opened for the public already this Easter, i.e. the weekend of 6/7/8/9 April... :!:
November 2024 update at FokkerNews.nl....
Post Reply

Return to “Vintage, warbirds and wrecks & relics”