Forum for all news, background, discussions and research on vintage aircraft, warbirds and wrecks & relics (stored, preserved, dumped etc). Actual logs -especially those of active airfields- are preferred to be posted in the appropriate Spotters forums. |
Waarom zou hij bij de Aviodrome duurder moeten zijn dan als hij in Polen uit een nette opslagloods komt?Niek wrote:@glidepath deze wordt idd door een museum verkocht, dus dan heb je het over compleet ander prijzen. Ik doelde meer op de prijs die je betaalt als je in Polen bij de luchtmacht een uitgediende MiG ophaalt.
En daarom bestaat de enige serieuze markt voor oude vliegtuigen uit een paar musea die meestal geen cent te makken hebben. En dus zijn zelfs echt zeldzame oude vliegtuigen niet veel geld waard.En dan nog de transport- en takelkosten, te verhogen met verplicht uit te voeren demillitairisatie-kosten en eventuele uitvoer- en invoerrechten of kosten voor verklaringen en vertalingen. Jij wel?
'Kost best duur' alles bij elkaar. En dan hebben we het nog niet over stallingskosten en gedoe met de gemeente of het wel mag (in geval van buitenzetten..)
In ieder geval op dit moment omdat er geld in het laatje moet komen in Lelystad (daar gaat die hele andere thread feitelijk over). Maar TBH, er zijn al zoveel van die toestellen in allerlei musea, net als deze voor heel weinig geld uit Oost Europa meegenomen vlak nadat de muur viel, dat er ook niet meer zoveel musea zullen zijn die nog belangstelling hebben voor een MiG 21. De beste kans lijkt mij persoonlijk nog Baarlo/Kessel.Fogg wrote:Waarom zou hij bij de Aviodrome duurder moeten zijn dan als hij in Polen uit een nette opslagloods komt?
Scheelt bovendien bv 3000 km en 2, 3 tot 5 werkdagen voor het hele team.....Fogg wrote:Waarom zou hij bij de Aviodrome duurder moeten zijn dan als hij in Polen uit een nette opslagloods komt?Niek wrote:@glidepath deze wordt idd door een museum verkocht, dus dan heb je het over compleet ander prijzen. Ik doelde meer op de prijs die je betaalt als je in Polen bij de luchtmacht een uitgediende MiG ophaalt.
hmm, Die laatste 2 zinnen heb ik mijn bedenkingen bij, m.u.v dat van dat 'geld te makken hebben' want dat klopt wel.Fogg wrote:En daarom bestaat de enige serieuze markt voor oude vliegtuigen uit een paar musea die meestal geen cent te makken hebben. En dus zijn zelfs echt zeldzame oude vliegtuigen niet veel geld waard.En dan nog de transport- en takelkosten, te verhogen met verplicht uit te voeren demillitairisatie-kosten en eventuele uitvoer- en invoerrechten of kosten voor verklaringen en vertalingen. Jij wel?
'Kost best duur' alles bij elkaar. En dan hebben we het nog niet over stallingskosten en gedoe met de gemeente of het wel mag (in geval van buitenzetten..)
Stratofreighter wrote:Discussing all recent developments/giving your own points of view etc. can still be done at
http://forum.scramble.nl/viewtopic.php? ... &start=120
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more