Martinair praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
ErwinS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2149
Joined: 09 Mar 2005, 12:34
Subscriber Scramble: ErwinS

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ErwinS »

vrieswj wrote:Ik heb gehoord mat MP misschien wel China Southern Cargo op Schiphol gaat afhandelen.
Weet iemand hier meer van?

Wouter
Niks van waar.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Sinds wanneer heft MP eigen afhandeling? Gebeurd toch door KLM?
All times are local times!

Regards, N.
The Dude
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 30
Joined: 20 Apr 2011, 23:31

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by The Dude »

B767-300ER wrote:Sinds wanneer heft MP eigen afhandeling? Gebeurd toch door KLM?

:? Mmm.. Kom op mijn beste B767-300ER , met jouw kennis van MP had ik zo'n antwoord niet van je verwacht.

Nee, gebeurd niet door KLM.
Ja, MP Cargo heeft een eigen afhandeling.
Het zijn hun vliegtuigen, hun flightcrew.
Dus ook Martinair platform afhandeling , Flight Dispatch en Load Control en aanverwante kantoorwerkzaamheden.
Fysieke loodswerk wordt uitbesteed aan Menzies.

Dit gerucht hoor ik al jaren ( bij KLM ) en geen stap verder.
Laten we maar zeggen dat het niet waar is, al wil Air France ( en KLM en MPC ) het wel graag.

Air France ( KLM ) wil graag alle Skyteam partners onder een dak, maar dit is qua voorzieningen niet mogelijk.
Een klein beetje Air France en Alitalia Cargo ( A319/A320/A321 ) wordt bij KLM afgehandeld.
En een klein beetje KLM vracht op KQ en een groter deel op DL ( en gedeeltelijk/code-share op MP ) wordt bij KLM afgehandeld.

Pak em beet 10 jaar geleden deed KLM code-share met NCA en CZC maar is toen afgekapt, en werd 100% afhandeling Aeroground, later Aviapartner.

Ondertussen gaat de patsstelling tussen KLM en NVLS ook nog gewoon door.
In Piloot en Vliegtuig valt te lezen dat KLM Cargo in april zou verkassen en Schiphol eindelijk in zuidelijke richting door kan bouwen, en ook daar is voor de komende tijd ( voor KLM financieel niet haalbaar ) niets van waar.
Last edited by The Dude on 24 Apr 2012, 12:52, edited 1 time in total.
DG AIR
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 848
Joined: 08 Mar 2005, 19:23
Subscriber Scramble: DG AIR
Location: Nieuw - Vennep

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by DG AIR »

Bit of topic maar vooruit:

KLM cargo verkassen heb ik nog niets van gehoord. In zuidelijke richting bouwen gaat wel door termijn is wat onzeker maar neem maar aan dat de A-pier er komt. Zodra ik hoor wat voor tijdlijn daar voor staat zal in het melden. Verdere pieren op het huidige B-plf zijn ook geplanned maar dan moet KLM cargo inderdaad eerst verkassen en dat gaat nog wel even duren (muntjes tekort).

gr.

Ger
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Tja, hoe lang ligt de oude spottersplek langs 06-24 al wel niet braak?

Complimenten trouwens voor de MP-cargo guys. Toestel is (bijna) altijd supersnel beladen, idem voor het leeghalen. En het loadsheet komt altijd overeen met wat de onboard toverdoos zegt. :respect:

Nog een geruchtje: de Duitsers zijn hard bezig 'hun' BCFs weer 'up to spec' te krijgen. And guess what that means...
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 537
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Laat me raden, terug naar de spec zoals ze bij de mac vlogen? Is het dan einde oefening ACG?

[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

76-er wrote:
Nog een geruchtje: de Duitsers zijn hard bezig 'hun' BCFs weer 'up to spec' te krijgen. And guess what that means...
They are coming back ?? :wink:
76-er wrote: Mmm.. Kom op mijn beste B767-300ER , met jouw kennis van MP had ik zo'n antwoord niet van je verwacht.
Zucht. Ik zit echt te slapen......
Ben even in de war geweest doordat MP afhandeling van pax was gestopt en overging naar KLM een jaartje voordat MP Pax totaal stopte.
Je hebt weer eens helemaal gelijk?
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
ErwinS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2149
Joined: 09 Mar 2005, 12:34
Subscriber Scramble: ErwinS

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ErwinS »

76-er wrote:Tja, hoe lang ligt de oude spottersplek langs 06-24 al wel niet braak?

Complimenten trouwens voor de MP-cargo guys. Toestel is (bijna) altijd supersnel beladen, idem voor het leeghalen. En het loadsheet komt altijd overeen met wat de onboard toverdoos zegt. :respect:

Nog een geruchtje: de Duitsers zijn hard bezig 'hun' BCFs weer 'up to spec' te krijgen. And guess what that means...
Hmm BCF'n ? ;-)

[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

ErwinS wrote:
76-er wrote:Tja, hoe lang ligt de oude spottersplek langs 06-24 al wel niet braak?

Complimenten trouwens voor de MP-cargo guys. Toestel is (bijna) altijd supersnel beladen, idem voor het leeghalen. En het loadsheet komt altijd overeen met wat de onboard toverdoos zegt. :respect:

Nog een geruchtje: de Duitsers zijn hard bezig 'hun' BCFs weer 'up to spec' te krijgen. And guess what that means...
Hmm BCF'n ? ;-)

[ Post made via Mobile Device ]
Bcf's. Het zijn namelijk freighters, geen freighten...

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

B767-300ER wrote:
76-er wrote: Mmm.. Kom op mijn beste B767-300ER , met jouw kennis van MP had ik zo'n antwoord niet van je verwacht.
Zucht. Ik zit echt te slapen......

Ahum... die quote was niet van mij... :mrgreen:



Het BCF/ACG verhaal heeft natuurlijk te maken met de overname van ACG door de VolgaDnjepr groep a.k.a. AirBridge natuurlijk.
User avatar
ErwinS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2149
Joined: 09 Mar 2005, 12:34
Subscriber Scramble: ErwinS

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ErwinS »

B767-300ER wrote:
ErwinS wrote:
76-er wrote:Tja, hoe lang ligt de oude spottersplek langs 06-24 al wel niet braak?

Complimenten trouwens voor de MP-cargo guys. Toestel is (bijna) altijd supersnel beladen, idem voor het leeghalen. En het loadsheet komt altijd overeen met wat de onboard toverdoos zegt. :respect:

Nog een geruchtje: de Duitsers zijn hard bezig 'hun' BCFs weer 'up to spec' te krijgen. And guess what that means...
Hmm BCF'n ? ;-)

[ Post made via Mobile Device ]
Bcf's. Het zijn namelijk freighters, geen freighten...

[ Post made via Mobile Device ]
Thnx he.

[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
Diarto
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 981
Joined: 04 Jan 2007, 15:55
Location: Zaandam

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Diarto »

The Dude wrote:PY ... wordt bij KLM afgehandeld.
PY zit bij WFS :closed:
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

ErwinS wrote:
B767-300ER wrote:Laatste geruchten van de MCY is dat hij weer wordt opgenomen in de vloot ten koste van 2 andere M11's van MP.
ik.
Helaas bijna goed. klopt niet helemaal.

[ Post made via Mobile Device ]
Je hebt gelijk.heb de verkeerd regis aan de verkeerde soort kisten gekoppeld.
De MCY komt weer op de lijn, de MP M11 MCT gaat er uit... Iets met leasecontracten.....
Verder gaat de 744 MPR er ook uit en wordt de MPS in een langdurige lease weggezet zoals de plannen nu zijn.

De ontmanteling gaat verder. VVR3 is coming up.......
All times are local times!

Regards, N.
wingview
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 152
Joined: 01 Oct 2009, 17:30

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by wingview »

Is VVR de desert? Ik begin langzaam aan te geloven dat heel MP daar naar toe gaat. Snap ook niet dat ze die vracht tak niet gewoon verkopen, dan heb je er in elk geval nog pieken voor gekregen of is alle expertise al weggelopen?

Anyway, weer een jongere MD11 als 1e eruit, MPR vliegt volgens mij nog regelmatig??? MPS bij Kenya was dat short lease?

In short, ik vind dat KL er een enorm zooitje van gemaakt heeft wat MP betreft, al jaren geleden. Jammer!
User avatar
patrick@tediek.com
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 748
Joined: 01 Aug 2006, 17:33
Location: Amsterdam

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by patrick@tediek.com »

Het gaat inderdaad erg snel, en als je dat zo leest is er over een paar jaar niets meer van over. Ik hoop toch anders.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”