cHabu wrote:Aircolours wrote:Het gaat erook om om een concurrent uit te schakelen.... Dus het gebeurt wel degelijk!
Is dat geen kapitaal vernietiging dan ?
Als de opbrengsten groter zijn dan de kapitaalvernietiging dan is het een slimme strategie. Echter, je moet dan wel genoeg kapitaal hebben (iets wat AF/KL niet heeft). Beter is de concurrent uit de markt te werken zonder het over te nemen, maar ja dat kan soms lang duren.
MBT Cityjet, het probleem is dat volgens mij dat zijn de verkeerde vliegtuigen hebben, maar geen kapitaal om nieuwe te kopen. Aangezien AF/KL ook geen kapitaal heeft, heeft AF/KL weinig opties voor Cityjet.
phkza wrote:Ik denk dat CityJet wel een interessante optie zou zijn voor Flybe, om maar een voorbeeld te noemen. Wat ik me wel afvraag: is CityJet te koop inclusief of exclusief slots? Want het lijkt me toch zonde om AMS-LCY zomaar te verkopen. Als de slots niet inbegrepen zijn zie ik KLM Cityhopper en/of Brit en Régional die route wel overnemen vanaf AMS en CDG... De ERJ's kunnen tenslotte vanaf LCY opereren.
De slots op LCY zijn van AF/KL. AF/KL zal de slots op LCY nooit verkopen aangezien AMS/RTM-LCY belangrijke zakenroutes zijn.