ehusmann wrote:Maar gelukkig kan dat ook nog veel erger dan het op Schiphol is. Wel eens vertrokken vanaf Gatwick, Luton of Stansted? Daar presteert men het om gates pas grofweg 45 minuten voor vertrek aan te kondigen. Dat betekent dus dat alle pax tussen de winkels moeten blijven tot het moment dat de gate bekend wordt gemaakt, want tussen de gates zijn nauwelijks meer grote borden met alle vluchten erop. Die hangen uiteraard alleen tussen de winkels. Gevolg, iedereen blijft in die ruimte, waar nauwelijks zitplaatsen zijn en in de pieren is het nagenoeg leeg.
Ik dank Schiphol op mijn blote knieen dat men dat concept nog niet heeft overgenomen.
Dat concept wordt al vijf jaar toegepast op alle vluchten van de H/M pier. Bij de M gates blijft iedereen in lounge 4, dat is niet zo'n punt, maar bij de H gates blijft iedereen op een kluitje aan het begin van de pier staan hangen totdat de gate bekend wordt. Verspreiden heeft geen zin want men vertikt het al jaren om een paar extra schermen op te hangen.
Nauwelijks zitplaatsen, dat heb je op Schiphol ook. Nagenoeg alle gates op de D pier hebben veel te weinig zitplaatsen, evenals de C pier, ook doffe ellende.
Verder vind ik Stansted en Gatwick best fijne luchthavens, Luton wat minder maar het kan ermee door.
Grtz,