Maar zou wel eens terug kunnen komen als ze hun rechtzaak winnen tegen het besluit dat ze dat soort vluchten niet mogen uitvoeren. (Waarom zouden ze die anders namelijk aanspannen?)ErwinS wrote:LH is alweer weg.
Er zit een zekere verschil tussen de cargo afdeling van KLM en die van Martinair. Ongeacht wat je van welke maatschappij vind, de ervaring die er bij Martinair zit steekt met kop en schouders boven die van de KLM. Dat wil niet zeggen dat KLM geen kennis of kunde heeft. Dat wil alleen maar zeggen dat KLM, Martinair zou moeten koesteren als een kostbaar goed. In mijn optiek wordt dat niet gedaan. Ik heb het gevoel (en dat hoeft niet juist te zijn) dat Martinair langzaam kapot wordt gemaakt. Martinair zou DE vrachtpoot kunnen (= moeten) zijn van Air France/KLM maar iedereen is te beschermend voor zijn hokje en juist dat hokjes syndroom is slopend voor een tanende economie (want niet alleen Air France/KLM heeft daar last van).The Dude wrote:Zoals eerder in topics heb ik geen verkeerd woord te zeggen over Martinair. Gemotiveerd en vakkundig.
Maar om te insinueren dat kennis van vracht bij de KLM niet aanwezig is gaat me echt te ver.
Dat zou voor een exportland als Holland niet zo'n groot probleem moeten zijn. Meer voor transitvracht misschien ?The Dude wrote:VANUIT Schiphol allemaal vol, maar de import NAAR Schiphol loopt op alle fronten achter.
Klopt, maar personeel wel, zoals bekend is.The Dude wrote:Martinair freighter bestemmingen en KLM passage bestemmingen ( op een paar overlappingen na ) bijten elkaar niet.
Dat zegt natuurlijk helemaal niets. Een maatschappij erbij, een maatschappij eraf. Waar het om gaat is de totale tonnage die vervoerd wordt en (handig erbij) of er winst mee wordt gemaakt. Ik heb zulke cijfers niet, maar zou er graag iets over zien. Pas dan kan je conslussies trekken.mac wrote:Concurrentie is er altijd geweest maar groei van buitenlandse maatschappijen in een krimpende markt dan wel marginale markt is moeilijk te begrijpen. Zeker als de thuisclub steeds kleiner en kleiner wordt. Ik had nog nooit van ene Centurion gehoord voordat ze met die gele banaan op Schiphol kwamen.
Ehhh... Ik denk niet dat het economisch haalbaar is de heen- en terugvlucht te financieren uit alleen maar de vracht die van Schiphol uitgevoerd wordt... En je hebt hier dus precies DE reden te pakken waarom nu, op dit moment in de economische toestand, vracht een lastige markt is. De bestedingen IN Nederland (Europa in het algemeen) hollen achteruit, zelfs China merkt het aan zijn economische groei dat Europa naar verhouding weinig importeert.cHabu wrote:Dat zou voor een exportland als Holland niet zo'n groot probleem moeten zijn. Meer voor transitvracht misschien ?The Dude wrote:VANUIT Schiphol allemaal vol, maar de import NAAR Schiphol loopt op alle fronten achter.
PHMPR gaat terug naar de leasemaatschappijmac wrote:Iemand enig idee wat de MPR gaat doen? Staat zonder laagje verf op Schiphol. Waar hangt de CKA uit? Al een hele tijd niet meer waargenomen.
CKA heeft op 8 september in elk geval nog MP096 gevlogen. Dusss...mac wrote:De CKA heeft een tijdje stuk gestaan opmeen buitenstation en is uiteindelijk op spl in een hangaar gegaan. Daarna niet meer gezien.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more