Martinair praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
Summer Rain
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 26
Joined: 16 Aug 2009, 02:43

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Summer Rain »

aws747 wrote:Weet niet waar je dat vandaan haalt. Maar de CKA staat voorlopig nog steeds in hangaar 12.

[ Post made via Mobile Device ]

Ik had het bij mij uit het systeem. Vandaag weer gekeken en voor jullie ook maar een screenshotje gemaakt.

Daarin staat toch heel duidelijk dat de PH-CKA om 01:51 uur is vertrokken richting JNB. Maar blijkbaar klopt het toch niet,
Image
Image
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Even verder uit het Hangaar topic van Schiphol:
mac wrote:Hier begrijp ik dus iets niet. Als er geen werk voor een kist is en er ook geen productie in de toekomst is dan moet ie weg. Logisch. Maar als deze kist wordt overgenomen en ook werkelijk weer productie gaat draaien via een airline voor een andere airline dan vraag ik mij af waarom KLM/Martinair niet deze kist gaat vliegen voor de Saudia? Het is ook nog eens een Skyteam Partner. In het verleden heeft Martinair regelmatig kisten verhuurd aan andere airlines. Dus dat is niet nieuw voor ze.
Met jou nog zo'n ruim 200 MP vliegers die hier geen reet van begrijpen.
Dat noemen ze nou Parijs-Logica ;)
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
patrick@tediek.com
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 749
Joined: 01 Aug 2006, 17:33
Location: Amsterdam

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by patrick@tediek.com »

Misschien omdat MP zich niet als acmi carrier wil inzetten en alleen met KL/AF/MP mawb's wil rondvliegen? Mijn 5 cent. Volgens was dat "vroeger" geen issue maar inkomsten?!

[ Post made via Mobile Device ]
wingview
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 152
Joined: 01 Oct 2009, 17:30

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by wingview »

Misschien omdat MP zich niet als acmi carrier wil inzetten en alleen met KL/AF/MP mawb's wil rondvliegen? Mijn 5 cent. Volgens was dat "vroeger" geen issue maar inkomsten?!
Ik denk niet dat dit te maken heeft met niet in willen zetten maar meer dat ze dat vanuit Parijs niet mogen. Sinds MP definitief is overgenomen door AFKL was het einde oefening voor MP in het algemeen zoals het nu loopt. In die korte tijd al 4 (vracht)kisten de deur uit.

Als de KLM een beetje meer had gedaan in Parijs om het vrachtnetwerk van MP beter te benutten hadden ze (waarschijnlijk) nog met die 4 kisten gevlogen en minimaal kostendekkend, as usual!

Nederlanders staan algemeen bekent om goed koopmanschap, dit is kapitaalvernietiging.

Waar is de MCY eigenlijk gebleven?
User avatar
ErwinS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2149
Joined: 09 Mar 2005, 12:34
Subscriber Scramble: ErwinS

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ErwinS »

wingview wrote:
Misschien omdat MP zich niet als acmi carrier wil inzetten en alleen met KL/AF/MP mawb's wil rondvliegen? Mijn 5 cent. Volgens was dat "vroeger" geen issue maar inkomsten?!
Ik denk niet dat dit te maken heeft met niet in willen zetten maar meer dat ze dat vanuit Parijs niet mogen. Sinds MP definitief is overgenomen door AFKL was het einde oefening voor MP in het algemeen zoals het nu loopt. In die korte tijd al 4 (vracht)kisten de deur uit.

Als de KLM een beetje meer had gedaan in Parijs om het vrachtnetwerk van MP beter te benutten hadden ze (waarschijnlijk) nog met die 4 kisten gevlogen en minimaal kostendekkend, as usual!

Nederlanders staan algemeen bekent om goed koopmanschap, dit is kapitaalvernietiging.

Waar is de MCY eigenlijk gebleven?
MCY---> C-check H12
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5536
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by cHabu »

Ik zou bijna zeggen 'told you so', maar dan gaan we weer een oeverloze "wel / niet" discussie krijgen.

Ken nog een tijd dat 'we' nog een eigen vliegtuig industrie hadden. Verkocht naar het buitenland, dat zou beter zijn....

Martinair gaat de zelfde kant op vrees ik.
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
patrick@tediek.com
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 749
Joined: 01 Aug 2006, 17:33
Location: Amsterdam

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by patrick@tediek.com »

Helemaal mee eens. Zonde en jammer

[ Post made via Mobile Device ]
MD-11
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 206
Joined: 23 Jun 2003, 09:56
Subscriber Scramble: MD-11

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by MD-11 »

Het enige lichtpuntje voor MP wordt dan het onderhoud van de Embraer 190's voor KLC, de laatste 5 deden ze al voor KLC en vanaf 1 november komen ook de -EZA t/m -EZR gefaseerd naar MP vanaf Nayak.

Nayak blijft de F70's en de 3 F100's doen tot uitfaseren medio 2018 (de 3 F100's gaan er nog in 2012 uit),
User avatar
ErwinS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2149
Joined: 09 Mar 2005, 12:34
Subscriber Scramble: ErwinS

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ErwinS »

MD-11 wrote:Het enige lichtpuntje voor MP wordt dan het onderhoud van de Embraer 190's voor KLC, de laatste 5 deden ze al voor KLC en vanaf 1 november komen ook de -EZA t/m -EZR gefaseerd naar MP vanaf Nayak.

Nayak blijft de F70's en de 3 F100's doen tot uitfaseren medio 2018 (de 3 F100's gaan er nog in 2012 uit),
Nayak tot 2015 ;-)

[ Post made via Mobile Device ]
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Nog een paar jaar, dan zijn ook de MD11n versleten zonder geld voor vervanging en zijn blijven enkel de 4 ERF'n over. Voor de KLM: mission accomplished. Voormalig (halve) concurrent volledig uit de weg geruimd en pax en vracht ingepikt.

Or so they thought...
User avatar
Coati
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1561
Joined: 25 Jun 2005, 19:53
Type of spotter: S5
Subscriber Scramble: No
Location: Meppel, Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Coati »

Rijmt niet helemaal met onderstaande. Oh, maar dat zal ook allemaal wel in het snode boze plan passen.

http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-NL/Ar ... M-contract

Martinair blijft vliegen onder eigen naam, personeel krijgt KLM-contract
SCHIPHOL - Martinair Cargo blijft ook in de toekomst vliegen met een eigen AOC, eigen 'rode' vliegtuigen en onder de huidige merknaam. Wel zullen de vrachtactiviteiten verder worden geïntegreerd met die van KLM en krijgt het personeel geleidelijk een 'blauw' KLM-contract. Die plannen heeft Martinair vrijdag bekendgemaakt aan de bonden.

Diederik Pen, managing director van Martinair, laat weten dat Martinair Holland NV zal blijven bestaan uit drie onderdelen: Martinair Cargo, het Martinair Regional Jet Center en de Martinair Vliegschool op Lelystad Airport.

De verdere integratie van de vrachtactiviteiten van Martinair en KLM zal volgens Pen doorgevoerd worden bij de diverse operationele stafafdelingen, zowel in binnen- als buitenland. Wel behoudt Martinair een eigen Operation Control Center (OCC) en eigen loadmasters.

De onderneming wil alle huidige Martinair-medewerkers van Martinair Cargo de komende veertien maanden gefaseerd laten werken onder een KLM-contract. Daarmee moet de werkgelegenheid bij de vrachtafdeling verzekerd zijn. Het voorstel is ingediend in een adviesaanvraag aan de Ondernemingsraad.

Regional Jet Center
De onderhoudsafdeling van Martinair gaat verder als Martinair Regional Jet Center (RJC). Met ingang van november wordt gestart met de infasering van het 'line maintenance' van de overige zeventien Embraer 190's van KLM Cityhopper. Iedere week wordt één vliegtuig ‘overgedragen’. In het voorjaar van 2013 zullen daarmee alle 22 E-Jets van KLM Cityhopper onder de verantwoordelijkheid van Martinair vallen. Nu nog worden die werkzaamheden verricht door Nayak. Het RJC verricht ook de C-checks aan de Embraers van de regionale KLM-dochter.

De bedoeling is dat het RJC, dat gevestigd wordt in Hangaar 73 op Schiphol-Oost, ook onderhoudswerkzaamheden voor derden gaat uitvoeren. Personeel van het RJC zal werkzaam blijven onder het bestaande Martinair-contract, zo blijkt uit de bekendgemaakte plannen.
create your own database with www.spottingmode.com
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Fokker bestaat ook nog steeds..... :wink:
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Rijmt mijns inziens prima.
In de efteling verkoopt men ook sprookjes.

AFKLM sloot vorig jaar bij zojn volle verstand het RvA af. Nog geen jaar later kan dat weer overboord. Zal met dit exact hetzelfde gaan

Maar goed Coati. Zomaar even een vraag. Wat voor kisten heeft KLM/AF besteld ter vervanging van de 7x M1F? O nee wacht even. Het zijn er ng maar 5 die vervangen moeten worden. Ik hoor graag van je. Maar over 3 jaar vliegen er enkelt nog maar 4x ERF's, in blauwe kleuren, vracht voor AFKLM.

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
ErwinS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2149
Joined: 09 Mar 2005, 12:34
Subscriber Scramble: ErwinS

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ErwinS »

B767-300ER wrote:Rijmt mijns inziens prima.
In de efteling verkoopt men ook sprookjes.

AFKLM sloot vorig jaar bij zojn volle verstand het RvA af. Nog geen jaar later kan dat weer overboord. Zal met dit exact hetzelfde gaan

Maar goed Coati. Zomaar even een vraag. Wat voor kisten heeft KLM/AF besteld ter vervanging van de 7x M1F? O nee wacht even. Het zijn er ng maar 5 die vervangen moeten worden. Ik hoor graag van je. Maar over 3 jaar vliegen er enkelt nog maar 4x ERF's, in blauwe kleuren, vracht voor AFKLM.

[ Post made via Mobile Device ]

Ehm 6 Md-11'en.....

[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

ErwinS wrote:
B767-300ER wrote:Rijmt mijns inziens prima.
In de efteling verkoopt men ook sprookjes.

AFKLM sloot vorig jaar bij zojn volle verstand het RvA af. Nog geen jaar later kan dat weer overboord. Zal met dit exact hetzelfde gaan

Maar goed Coati. Zomaar even een vraag. Wat voor kisten heeft KLM/AF besteld ter vervanging van de 7x M1F? O nee wacht even. Het zijn er ng maar 5 die vervangen moeten worden. Ik hoor graag van je. Maar over 3 jaar vliegen er enkelt nog maar 4x ERF's, in blauwe kleuren, vracht voor AFKLM.

[ Post made via Mobile Device ]

Ehm 6 Md-11'en.....

[ Post made via Mobile Device ]
5 operationeel. MP krijgt nog maar 9 producerende eenheden. 5x11 en 4x74. 1x11 reserve

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”