Zou best kunnen als de vrachtmarkt blijft kwakkelen dat het een keer ophoudt, dat betwist ik niet en daar zijn we het over eens, wellich took voor KLM. Maar waar wij verschillen van mening, is dat een KLM visie hier de oorzaak van is of dat het een doelbewuste strategie zou zijn om MP te laten verdwijnen.B767-300ER wrote:Uhm?
Ik weet niet waar je op doelt of heenwilt, maar mijn voorspeling is dat MP cargo binnen een aantal jaren niet meer bestaat.
Volgens mij sluit dat aardig aan bij jouw mening (ook al had ik dat persoonlijk graag anders gezien).
Blijf het verbazend vinden dat andere bedrijven die vracht vliegen wel geld weten te verdienen op Schiphol, en MP niet.
Dat heeft mijns inziens niets met de wondere wereld van het bedrijfsleven te maken, maar puur met visie.
Maak eens een lijstje met alle buitenlandse vrachtmaatschappijen die de afgelopen jaren zijn gekrompen of helemaal van de kaart zijn geveegd. Daarnaast, hoe weet jij dat ze wel geld verdienen op Schiphol. Het feit dat bijvoorbeeld een Chinese maatschappij die op Schiphol vliegt ook geld verdient zegt natuurlijk helemaal niets over hun resultaten op Schiphol.B767-300ER wrote:Blijf het verbazend vinden dat andere bedrijven die vracht vliegen wel geld weten te verdienen op Schiphol, en MP niet.
Dat heeft mijns inziens niets met de wondere wereld van het bedrijfsleven te maken, maar puur met visie.
Is visie ook niet het bijstellen van je visie ?ehusmann wrote:Maar het belangrijkste, een visie hebben betekent bij je visie blijven.
Over het algemeen juist niet. Als je je visie bij elke verandering aanpast heb je niets meer aan je visie. Verandering is een gegeven en middels je visie probeer je daar doorheen te komen. Hoe je uiteindelijk je visie implementeert (via een strategie en dat weer via tactieken) is aan verandering onderhevig. Neem als voorbeeld Air France KLM. Die fusie (of hoe je het ook wilt noemen) past volledig in de visie. Nu die fusie er is betekent dat wel dat je andere strategische en vooral tactische plannen kunt maken, maar de visie kan blijven staan.cHabu wrote:Is visie ook niet het bijstellen van je visie ?
Dan mis ik vast het reintegreren van Martinair in de Air France/KLM groepehusmann wrote:Maar dat is een hele normale gang van zaken. 99 van de 100 bedrijven die worden overgenomen worden geintegreerd in de moedermaatschappij en houden op te bestaan zoals ze waren.
Zonder verder inhoudelijk in te gaan op deze hele discussie, wordt hier (niet allleen door Crhis) vaak geschetst dat Martinair als 'enige' de expertise heeft in het vervoer van vracht. Is het niet zo dat KLM zelf ook jaren 4 full cargo kisten heeft rondgevlogen en al 20 jaar de combi kisten inzet met veel vracht? Dus ook bij de KLM zit heel veel cargo know-how.cHabu wrote:Van de gehele Air France/KLM poot, is Martinair wel de toko met expertise in het vervoeren van vracht en gezien het commentaar, ben ik niet de enigste die alleen maar een neerwaardse trent ziet gebeuren bij die toko.
Er is wel degelijk en verschil in know-how tussen beide toko'sSPL wrote:Zonder verder inhoudelijk in te gaan op deze hele discussie, wordt hier (niet allleen door Crhis) vaak geschetst dat Martinair als 'enige' de expertise heeft in het vervoer van vracht. Is het niet zo dat KLM zelf ook jaren 4 full cargo kisten heeft rondgevlogen en al 20 jaar de combi kisten inzet met veel vracht? Dus ook bij de KLM zit heel veel cargo know-how.cHabu wrote:Van de gehele Air France/KLM poot, is Martinair wel de toko met expertise in het vervoeren van vracht en gezien het commentaar, ben ik niet de enigste die alleen maar een neerwaardse trent ziet gebeuren bij die toko.
Groeten Martijn
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more