Met China Southern als lid van Skyteam is daar nog wel enige logica in te ontdekken, als je dat tenminste wilt. Misschien zou je er zelfs wel het etiket "visie" op kunnen plakken, of je het met die visie eens bent is een ander verhaal.76-er wrote:maar wordt een groot gedeelte van het restant gratis en voor niets weggegeven aan de ABC's en China Southern's van deze wereld.
Loco-longhaul pax, waar Martinair al geen stuiver aan kon verdienen en KLM al helemaal niet. En de laatste jaren is deze markt alleen maar verslechtert. Minder mensen gaan op verre vakantie reizen. Engelse charter clubs kunnen je daar alles over vertellen.76-er wrote:De loco-longhaul pax zijn voor een groot gedeelte verdwenen naar buitenlandse clubs. Oké, een percentage heeft zijn weg gevonden aan boord van KL en TFL toestellen, maar per saldo is er krimp.
Je zegt het zelf al, KLM pikt de delen eruit die het helpt om beter te presteren en stoot het deel dat niet winstgevend zal zijn af.76-er wrote:Door slim 'cherry picking' verbetert KL haar loadfactor in de belly's en combi's, maar wordt een groot gedeelte van het restant gratis en voor niets weggegeven aan de ABC's en China Southern's van deze wereld.
Vreemde conclusie. Wat er verloren gaat is dat deel dat blijkbaar niet veel opbrengt, of nog sterker verliesgevend zal zijn. Dat afstoten is dus geen verlies, maar per saldo is dat winst. Ook voor de Nederlandse luchtvaartsector. Alleen in aantallen vliegtuigen 'verliezen' we erop, maar zelfs voor een spotter kan dat niet als verlies worden gezien, want je krijgt er juist meer buitenlandse kisten voor terug.76-er wrote:Conclusie van de hele MP-saga is dat er voor een Nederlandse luchtvaart erg veel verloren gaat. En daarmee bedoel ik niet de sentimenten omtrent MP, maar puur het verlies aan pax-kilometers en vrachttonnage.
Reken eens voor hoeveel....wingview wrote:Btw, we verliezen niet een aantal vliegtuigen, we verliezen er mega veel.
Dat heb je heel goed begrepen en het logo van KLM doet zijn naam weer eer aan!! Hoe een paar nullen van een + een - kunnen maken.B767-300ER wrote:Laat ik nou altijd begrepen hebben dat MP zijn zwarte cojfers op Cargo altijd gebruikte om de rode cijfers op pax te compenseren.
Heb ik nou altijd verkeerd begrepen dat MP toen het nog noet volledig KLM was met Cargo zwarte cijfers schreef?
@wingvieuw
De enige winnaar vwb de pax is idd ArkeFly. Wellicht snapt men nu waarom ArkeFly geen bezwaar had tegen de overname van MP door KLM. Brussel (Neelie) heeft het aan TFL voorgelegd en die zeiden volmondig "geen bezwaar". De voordelen ervan waren toen al duidelijk.
[ Post made via Mobile Device ]
Erwin,ehusmann wrote:Ha, ik ben blij dat je het zegt. Niet dat ik 'blauw' ben, of 'rood', of 'groen' of voor mijn part 'oranje'. Ik vloog nooit met Martinair, ik vlieg zo min mogelijk met KLM en ik werk er ook niet.
Waarom ik dan toch blij ben dat je het zegt? Omdat je wederom, zoals zovelen, hiermee de kern raakt van al het ongenoegen. Het gaat puur en alleen om sentiment en er zit geen enkele feitelijke basis achter. De rest van je verhaal namelijk klinkt allemaal mooi, maar ik zie niets van feiten. Zoals The Dude op de vorige pagina al zie, kom eens met feiten! Onderbouw eens hoe nieuwe kisten kopen een 'mega bedrag' had gescheeld. Toon eens aan hoe Martinair de financiering rond had kunnen krijgen. Laat eens zien hoe die ad hoc business 'een goed resultaat opleverde'. Het enige wat ik kan vinden is een verlies van 12 miljoen in 2006 en 72 miljoen in 2007 (bron: jaarrekening Martinair). Nee, dat is inderdaad een geweldig resultaat dat echt onderbouwt dat Martinair het toppie deed!
Erwin
Reken eens voor hoeveel....wingview wrote:Btw, we verliezen niet een aantal vliegtuigen, we verliezen er mega veel.
Laat ik die handschoen dan maar meteen oppakken.B767-300ER wrote:Dat MP slechte cijfers schreef voor de overname door KLM kwam mijns inziens door passage, en niet door Cargo.
Volgens mij compenseerde de winst op Cargo de verliezen op Passage. Dit werd ook door meerdere MP-ers hier beweerd, heb daar geen harde cijfers van.
In 2007 was de winst op Cargo echter niet genoeg om de enorme verliezen op Passage te compenseren. Dit resulteerde in het uitfaseren van de 320 vloot in okt 2007.
Correct me if I am Wrong Erwin.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more