Dit jaar kan ik niet naar de Aviation Knowledge & Career Day op de HvA...
Zag op het programma dat NGAircraft wel weer een presentatie geeft, dit was ook gelijk de enige spreker die mij een beetje interesseerde/leuk leek.
Mocht er iemand van hier gaan, kan hij/zij dan een kleine samenvatting plaatsen?
Oeps... Programmaboekje met notities ligt nog in de trein...
Wat feitjes die nog in mijn hoofd hangen:
P&W motoren, engine mount en nacelle zijn ontworpen en worden getest.
November 2012 is testmodel Q-001 (msn: 11242) aangeschaft door NG aircraft.
Serieuze interesse getoond door: Turkish Airlines, Lufthansa, Qantas, indiGo, Virgin Australia en nog een aantal partijen.
Prototype wordt begin 2015 gebouwd, alleen vleugels, halverwege ook nieuwe motoren, half 2016 de nieuwe avionica.
Half 2015 tot half 2016 testvluchten.
Laatste kwartaal 2017 staan testvluchten met productietoestellen gepland.
Sorry dat ik niet meer heb kunnen meenemen!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Nog even ter aanvulling:
De te gebruiken motoren zijn dezelfde als die bij de MRJ. Verder zijn, volgens de berekeningen, de operating costs hetzelfde als bij een 90-zitter en zijn de costs per seatmile hetzelfde als bij een 150-zitter. De kist(F120, die met ong 125 stoelen) krijgt een range van 2100 NM en de F90 krijgt een range van 2200NM. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door de nieuwe P&W motoren en het lage gewicht. Verder zijn ze ongeveer op driekwart van het ontwerp proces.
Mocht ik iets vergeten zijn, zal ik het hier nog postem . Moet zeggen dat ik het een erg interessante presentatie vond.
Ah grappig, stelde zojuist dezelfde vraag bij Lelystad forum. Even vergeten dat hier ook natuurlijk een topic is voor de F120NG.
Ik ben er ook wel benieuwd naar. Lelystad heeft nog steeds de meeste groeimogelijkheden van die velden.
Omdattuh, vorig jaar op de presentatie gezegd werd dat hoofdkantoor en Final Assembly in NL zouden blijven. Dus tot er anders gemeld wordt ga ik daar nog steeds van uit....
Uh-huh. Dusss, dan komen de onderdelen uit Brazilië en UK per boot in Lelystad aan...? Of gaan we de baan in Lelytown even verlengen zodat de vrachtkisten met onderdelen kunnen landen? Maar goed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik sta bekend om mijn scepsis in dit dossier, maar ik gun het Lelystad wel.