Kleine correctie in deze:Hurricane wrote:Dat is al even, PH-MCW is vernoemd naar Dhr Schröder na afloop van de laatste vlucht van de PH-MCL, 31 oktober 2011.phkza wrote:Sinds wanneer is trouwens één van de MD-11's naar Martin Schröder vernoemd, weet iemand dat? Viel me laatst op...
Volgens mij is er destijds wel gemeld dat de cargo operaties zich meer gaan richten op belly cargo van de pax vloot, dit aandeel blijft groeien maar de full freight ops blijven kwakkelen. Inhuur voor deze club lijkt me sterk, misschien dat ze v.v. Parijs te hulp schieten en omgekeerd maar MP die kisten gaat inhuren voor hun eigen operatie lijkt me erg sterk.76-er wrote:Ik googel me al een tijdje suf naar recente uitspraken van Peter Hartman over de toekomstige behoefte aan freighters. Iets met inhuur boven een bepaalde basiscapaciteit. Iemand?
De T7's van AF gaan MP helpen wanneer dit nodig is, vandaar dat er nu 1 geweest is om de loadmasters te certificeren voor deze kist. Wat MP betreft, afgelopen week tijdens een meeting gehoord dat MP quite gaat draaien dit jaar dus geen slecht resultaat.Diarto wrote:De 777s van AF zijn in eigendom van AF, dus die zullen sowieso nog wel even rondvliegen. De 747ERFs lopen in 2018 af. Het ligt aan de markt van dat moment wat er dan gebeurt (ook met Martinair dus).
[ Post made via Mobile Device ]
Beide toestellen zijn inderdaad op de genoemde dagen overgevogen naar LETL, wachtend op betere dagen.Diarto wrote:Data zijn bekend:
MPP: 6 August 1040Z-1255Z FRA-ZZY MP7471
MPQ: 8 August 0800Z-1015Z HHN-ZZY MP7472
Edit: MPP times changed slightly.
Dit is een aardige knal geweest, turbine bladen zijn onder andere door de flaps en vleugel heen geschoten. Kan wel even duren dus.wingview wrote:Heeft iemand enig idee of de MCW voorlopig vervangen gaat worden? Kist staat AOG op TJBQ met schade aan de vleugel na een geplofte motor (#1).
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more