Dat verklaard waarom ik geen MD-11 zie...B767-300ER wrote:MCL is een 763ERcHabu wrote:Ik zie geen MD-11 op KCEW....
Dat verklaard waarom ik geen MD-11 zie...B767-300ER wrote:MCL is een 763ERcHabu wrote:Ik zie geen MD-11 op KCEW....
Ik kan me vergissen...Hurricane wrote:Gezien de complexiteit van deze situatie ben ik mij bewust dat er niet even een aantal B777Fs (of welk type dan ook) van stal kunnen komen voor een vlootvernieuwing impuls maar ik verbaas me wel dat er nog steeds B747-400BCF's rondvliegen want de -400ERF's zijn inmiddels ook aanwezig op de markt. Wat komt er na de MD-11? Gaat het licht ineens uit of word er nog wat gesparteld?
Ron
Geeft niks Chris. Je wordt ook alweer een jaartje ouder...cHabu wrote:Dat verklaard waarom ik geen MD-11 zie...B767-300ER wrote:MCL is een 763ERcHabu wrote:Ik zie geen MD-11 op KCEW....
Dat klopt maar die 2 apparaten in Spanje staan ook nog steeds op de 'loonlijst' van Martinair (via Aircastle, waar ook de MPS via komt). Daarnaast heb ik mij laten vertellen dat de PH-CKD ook in een aparte configuratie is waardoor men graag van deze kist af wil en daarom heeft verleased. Drie versies B747 en 2 versies MD11 (MCY vs de rest) vind ik een beetje veel voor deze beperkte vlootB767-300ER wrote:Ik kan me vergissen...Hurricane wrote:Gezien de complexiteit van deze situatie ben ik mij bewust dat er niet even een aantal B777Fs (of welk type dan ook) van stal kunnen komen voor een vlootvernieuwing impuls maar ik verbaas me wel dat er nog steeds B747-400BCF's rondvliegen want de -400ERF's zijn inmiddels ook aanwezig op de markt. Wat komt er na de MD-11? Gaat het licht ineens uit of word er nog wat gesparteld?
Ron
Maar vliegt "MP"(KLM) niet met 1BCF en 4xERF?
En staan de anderen lekker in de zon in Spanje?
[ Post made via Mobile Device ]
Volgens mij is er niets anders aan de CKD dan aan de andere ERF-en, behalve de leaseprijs . Maar zo meen ik het begrepen te hebben.Hurricane wrote:Dat klopt maar die 2 apparaten in Spanje staan ook nog steeds op de 'loonlijst' van Martinair (via Aircastle, waar ook de MPS via komt). Daarnaast heb ik mij laten vertellen dat de PH-CKD ook in een aparte configuratie is waardoor men graag van deze kist af wil en daarom heeft verleased. Drie versies B747 en 2 versies MD11 (MCY vs de rest) vind ik een beetje veel voor deze beperkte vlootB767-300ER wrote:Ik kan me vergissen...Hurricane wrote:Gezien de complexiteit van deze situatie ben ik mij bewust dat er niet even een aantal B777Fs (of welk type dan ook) van stal kunnen komen voor een vlootvernieuwing impuls maar ik verbaas me wel dat er nog steeds B747-400BCF's rondvliegen want de -400ERF's zijn inmiddels ook aanwezig op de markt. Wat komt er na de MD-11? Gaat het licht ineens uit of word er nog wat gesparteld?
Ron
Maar vliegt "MP"(KLM) niet met 1BCF en 4xERF?
En staan de anderen lekker in de zon in Spanje?
[ Post made via Mobile Device ]
De CKD kost gewoon 1,2 miljoen dollar per maand en dat is heel wat meer dan de overige 3 ERF's. Dat is de enige reden waarom deze kist weggaat en dat heb ik een tijdje geleden al gezegd. Verder zijn er echt geen verschillen wat betreft de 747 ERF's. Daarnaast staan de twee geparkeerde BCF's niet op de 'loonlijst' van MP. Weet niet waar dat verhaal vandaan komt maar dat is absoluut niet waar. Voorlopig gaan er 2 747's weg en 1 MD11 en dit was al een jaar geleden gepland gezien leasecontracten verlengd moeten worden o.a.Hurricane wrote:Dat klopt maar die 2 apparaten in Spanje staan ook nog steeds op de 'loonlijst' van Martinair (via Aircastle, waar ook de MPS via komt). Daarnaast heb ik mij laten vertellen dat de PH-CKD ook in een aparte configuratie is waardoor men graag van deze kist af wil en daarom heeft verleased. Drie versies B747 en 2 versies MD11 (MCY vs de rest) vind ik een beetje veel voor deze beperkte vlootB767-300ER wrote:Ik kan me vergissen...Hurricane wrote:Gezien de complexiteit van deze situatie ben ik mij bewust dat er niet even een aantal B777Fs (of welk type dan ook) van stal kunnen komen voor een vlootvernieuwing impuls maar ik verbaas me wel dat er nog steeds B747-400BCF's rondvliegen want de -400ERF's zijn inmiddels ook aanwezig op de markt. Wat komt er na de MD-11? Gaat het licht ineens uit of word er nog wat gesparteld?
Ron
Maar vliegt "MP"(KLM) niet met 1BCF en 4xERF?
En staan de anderen lekker in de zon in Spanje?
[ Post made via Mobile Device ]
Dat is dan een verkeerde aanname/formulering van mij. Maar kijkend bij het register ILT (van deze maand) staan PH-MPP/MPQ nog steeds ingeschreven bij Martinair Cargo, via een lease van Aircastle (dezelfde firma die eigenaar is van de MPS/MCY). Dan gaat er volgens mij nog steeds maandelijks geld die kant op gezien ACG weinig meer voorstelt en niet aan haar verplichtingen kan voldoen.Gonzo wrote:Daarnaast staan de twee geparkeerde BCF's niet op de 'loonlijst' van MP. Weet niet waar dat verhaal vandaan komt maar dat is absoluut niet waar.
Ze staan ingeschreven in het nederlands register, maar betalen wellicht 0 euro aan de lessor zolang ze niet vliegen?Hurricane wrote:Dat is dan een verkeerde aanname/formulering van mij. Maar kijkend bij het register ILT (van deze maand) staan PH-MPP/MPQ nog steeds ingeschreven bij Martinair Cargo, via een lease van Aircastle (dezelfde firma die eigenaar is van de MPS/MCY). Dan gaat er volgens mij nog steeds maandelijks geld die kant op gezien ACG weinig meer voorstelt en niet aan haar verplichtingen kan voldoen.Gonzo wrote:Daarnaast staan de twee geparkeerde BCF's niet op de 'loonlijst' van MP. Weet niet waar dat verhaal vandaan komt maar dat is absoluut niet waar.
Prachtig. Heb de heren mogen ontmoeten die hem gemaakt hebben. De vlucht rond de Cotopaxi was echt uniek gezien die vulkaan 90% van de tijd helemaal gehuld is in wolken. Het hele filmpje van die vlucht was wel jaloers makend.76-er wrote:Recent MD11 filmpje:
De lease constructie van de CKD schijnt twee maanden geleden (5 december 2013) vernieuwd te zijn.Gonzo wrote:
De CKD kost gewoon 1,2 miljoen dollar per maand en dat is heel wat meer dan de overige 3 ERF's. Dat is de enige reden waarom deze kist weggaat en dat heb ik een tijdje geleden al gezegd. Verder zijn er echt geen verschillen wat betreft de 747 ERF's. Daarnaast staan de twee geparkeerde BCF's niet op de 'loonlijst' van MP. Weet niet waar dat verhaal vandaan komt maar dat is absoluut niet waar. Voorlopig gaan er 2 747's weg en 1 MD11 en dit was al een jaar geleden gepland gezien leasecontracten verlengd moeten worden o.a.
Ik vraag me af hoeveel invloed zo'n rapport van Moodys nu nog heeft...747classic wrote:Het bijgevoegde artikel van Moody's gaat over de risicobeheersing van de vrachtvloot van AirCastle, waarbij een te groot percentage (4x BCF en 1x ERF)) wordt geleased aan één maatschappij (MP).
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more