Dus het verhaal van de allerlaatste passagiersvlucht van een MD-11 rond de Luchtmachtdagen kunnen we als leugen nummer ontelbaar van hoortindegoot en kotsinzenek wegzetten?poereng wrote:Update on the phase-out planning of the last 4 KLM MD11's:
- KCA will stop commercial flying per September 1st, aircraft to be ferried to the USA by late September
- KCE will stop commercial flying in the last weekend of October, aircraft to be ferried to the USA by late November
- KCB will stop commercial flying in the last weekend of October: ferry to USA around late 2014
- KCD will stop commercial flying in the last weekend of October: ferry to USA around late 2014
KCB and/or KCD might be used in November for some special events around the end of the MD11-era and the end of the Douglas-era (80 years!) within KLM.
Regards,
Roel
Ja en Nee, voor de St.Hoogvliegers was het hun eerste en laatste vlucht in een MD-11, de laatste lijndienstvlucht zal eind oktober zijn (zoals Roel hierboven ook meld). Qua commentaar errors zou ik wat milder zijn, ze lezen ook maar hun teksten vooraviodromefriend wrote:Dus het verhaal van de allerlaatste passagiersvlucht van een MD-11 rond de Luchtmachtdagen kunnen we als leugen nummer ontelbaar van hoortindegoot en kotsinzenek wegzetten?
Volgens mij os dat nergens gezegd?aviodromefriend wrote:Dus het verhaal van de allerlaatste passagiersvlucht van een MD-11 rond de Luchtmachtdagen kunnen we als leugen nummer ontelbaar van hoortindegoot en kotsinzenek wegzetten?poereng wrote:Update on the phase-out planning of the last 4 KLM MD11's:
- KCA will stop commercial flying per September 1st, aircraft to be ferried to the USA by late September
- KCE will stop commercial flying in the last weekend of October, aircraft to be ferried to the USA by late November
- KCB will stop commercial flying in the last weekend of October: ferry to USA around late 2014
- KCD will stop commercial flying in the last weekend of October: ferry to USA around late 2014
KCB and/or KCD might be used in November for some special events around the end of the MD11-era and the end of the Douglas-era (80 years!) within KLM.
Regards,
Roel
Dat kwam uit de speakers op Gilze. En ja, het was heel duidelijk, allerlaatste passagiersvlucht van een MD-11. Geen enkel voorbehoud over laatste voor Hoogvliegers.B767-300ER wrote:Volgens mij os dat nergens gezegd?
Ach. Gelukkig hebben we scramble en is er zeker al 6 maanden bekend wat de laatste vlucht zal gaan wordenaviodromefriend wrote:Dat kwam uit de speakers op Gilze. En ja, het was heel duidelijk, allerlaatste passagiersvlucht van een MD-11. Geen enkel voorbehoud over laatste voor Hoogvliegers.B767-300ER wrote:Volgens mij os dat nergens gezegd?
Heb zoiets ook op het radio-nieuws gehoord: "KLM gaat met 'een afgeschreven vliegtuig' en Arke had helemaal geen capaciteit".nick777 wrote:Ik las ergens op i-net dat klm een vlucht voor de halve finale gaat vliegen met een MD11?
Wat klopt hieraan? En wanneer gaat deze dan vliegen?
Door het vakantie/hoogseizoen heeft zowel KLM als Arke weinig extra capaciteit over en komen deze Brazilië vluchten even tussen door. Dan kan de KLM terug vallen op de MD-11's want daarvan zijn er standaard 2 reserve per dag.MAS017 wrote:Heb zoiets ook op het radio-nieuws gehoord: "KLM gaat met 'een afgeschreven vliegtuig' en Arke had helemaal geen capaciteit".nick777 wrote:Ik las ergens op i-net dat klm een vlucht voor de halve finale gaat vliegen met een MD11?
Wat klopt hieraan? En wanneer gaat deze dan vliegen?
KL9985-08jul staat in de planning met een vertrek van 0900 uur...machine is afgeblokt voor Sunweb
De PH-KCB is hiervoor ingedeeld. Retour 10jul met een aankomst terug op 11jul...
Hi Roel, please keep us posted!poereng wrote: KCB and/or KCD might be used in November for some special events around the end of the MD11-era and the end of the Douglas-era (80 years!) within KLM.
Regards,
Roel
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more