Klopt, je hebt gelijk. En zoals aangegeven was de BCF niet de wens van MP, maar werd die opgelegd door de KLM. net zoals het 11-jes verhaal.ErwinS wrote:Er werd juist geinvesteerd in de Cargo tak. Alleen verkeerd. Die BCF'en waren juist rete duur. De Convertible 11's hebben een peperdure tube strip gehad. Allemaal korte termijn denken. Het geld wat daar in is gegaan had in een vernieuwing van de vloot moeten gaan ipv upgraden van de oude vloot.
Ben je meer kwijt in het begin maar nu hadden we een puike vloot kunnen hebben....
[ Post made via Mobile Device ]
Denk het niet. 2 BCF konden direct door geleasd worden aan ACG. ERF waren zeer zeker nog beter door te leasen ondanks de crisis. Air Bridge bijvoorbeeld . En of je nu oude of nieuwe kisten stil hebt staan maakt natuurlijk vrjj weinig uit. Duurdere lease kosten voor de ERF misschien maar meer onderhoudskosten aan de BCF.ehusmann wrote:Gaan we nog even wat meer olie op het vuur gooien. ERFen zijn duurder in aanschaf, goedkoper in gebruik dan de BCF. Net nadat die dingen in de vloot kwamen nam de wereldeconomie een groeistuip de diepte in. Nu wil het feit dat exploitatie kosten uit te sparen zijn door een kist in de woestijn te zetten en er niet mee te vliegen. Kapitaal (of lease) kosten lopen dan gewoon door. Dus o wat zal MP blij zijn geweest met die BCFen in de periode na 2008. Konden ze tenminste goedkoop hun kisten in de woestijn zetten. Met een vlootje ERFen was dat een heel ander verhaal geworden.
MP mag KL dus op hun blote knieen danken dat het BCFen had op dat moment en niet nagelnieuwe ERFen. Dan was het nog slechter afgelopen!
Erwin
Als een kist stil staat moet je wel een parkeer programma uitvoeren. Het is geen kwestie van ff neerkwakken in de woestijn en geen omkijken meer naar. En geloof me voor een oude 400 houdt dat heel wat meer werk in dan voor een nieuwe kist. Dus meer kosten.ehusmann wrote:Niet vliegen betekent geen operationele kosten, geen crew kosten, geen onderhouds kosten (of minimaal), maar wel kapitaal kosten. Aangezien een ERF duurder is dan een BCF in aanschaf houd je dus hogere kapitaal kosten als je zo'n ding in de woestijn parkeert. Dus het maakt heel veel uit of je oude of nieuw kisten stil hebt staan. Daarbij moet je ook opmerken dat de contracten voor de crisis waren gesloten. Dat er tijdens (en na) de crisis dus lagere kosten waren te bedingen maakt weinig uit.
Erwin
Onzin. Crew was reeds in dienst en bij MP krijg je per maand betaald, niet per uur dat je vliegt. Het is geen RYR/brookfield.ehusmann wrote: geen crew kosten, .
Erwin
Idd gebrek aan visie.....B767-300ER wrote:Naja, wellicht wel een goedkope manier om je grootste concurrent uit de weg te vagen, op de lucratieve Antillenroute voor Pax en de vracht af en naar Amsterdam, wat ook in de belly's mee kan. Maar goed, das wel erg doemdenken en daar wil ik ook niet geheel in meegaan, dus moedwillig wil ik het niet noemen, incompetent en vooral gebrek aan visie voor de lange termijn.
Strategy constultans huur je niet in om iets te bedenken dat je zelf niet kan bedenken. Strategy consultants huur je in om het idee dat je hebt te bevestigen, te onderbouwen met gegevens die jezelf niet hebt en het op die manier door de organisatie te kunnen drukken.Results for AF/KLM in both passenger and cargo are way below those of their competitors, the marriage with Alitalia still costs a fortune and “still” it seems that they have funds to pay Boston Consulting and Goldman Sachs a lot of money to “look at the possibility of selling Martinair.”
If that’s the case, then more ridiculous than that, you can’t get! If within the combined company they do not have a team of experts in cargo with enough skills to figure out what to do, no wonder they are in trouble.
Daarmee worden alle sneren in het artikel wel direct duidelijk inderdaad. Schrijver soms een van de posters hier?For our reader’s information, the author of this article was for almost 20 years a member of Martinair’s management team in Europe and has seen how good this carrier was in the past and in his view how it still could operate as an independant company, even in this difficult market environment.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more