Je post begint meteen al verkeerd. Ik heb helemaal gaan blauwe bril. Sterker, er is een bepaalde route die ik meerdere keren per jaar vlieg waarbij ik KLM als het even kan mijd, simpelweg omdat ik helemaal geen hoge pet op heb van de KLM.
Ik ben ook niet anti MP. Het zal me zogezegd worst wezen wat er gebeurt. Gaat het goed, dan gaat het goed, gaat het slecht, dan gaat het slecht.
Welbeschouwd ben ik zo objectief als je het hier zal kunnen vinden. Als dat door de MP mensen als pro KLM zal worden uitgelegd, prima.
Het enige waar ik me mateloos aan stoor in dit topic, is het KLM bashen van een aantal mensen. Ik zeg niet dat er niets mis gaat bij de KLM (zie punt hierboven), alleen om werkelijk alle, maar dan ook alle ellende van MP alleen maar op de KLM af te schuiven is mijn inziens grote kul. Een iets gematigder optreden van een aantal mensen zou wel eens zeer welkom zijn.
Om maar meteen even een puntje te pakken om dat te verduidelijken:
Of het was gewoon incompetentie samen met een sterk verslechterende markt. Waarbij MP alleen ook niets aan dat laatste punt had kunnen doen. Daar wel eens aan gedacht? Die 'voorbedachte strategie' bijvoorbeeld is grote kul. Denk je werkelijk dat een verder behoorlijk goed geleid bedrijf een partij overneemt, jarenlang (bewust dan dus!) de verliezen gaat nemen en dan na vele miljoenen erin gepompt te hebben het laat doodbloeden? Kom op zeg. Als het plan was om MP gewoon op te doeken dan was dat binnen no-time gebeurt. Geen bedrijf gaat doodleuk verliezen nemen, daar stemt geen aandeelhouder mee in.wingview wrote: Of de KLM was ongelofelijk dom en naïef, of het was een van tevoren bedachte strategie. Beide sucks BIG time voor MP maar ook voor HV! Daarbij, AF nemen voor je moedermaatschappij…
Ja, die andere zijn ook al die 'objectieve' MP mensen. Dat is nu juist het probleem. Voor KLM was alles perfect, daarna was alles bagger. Weleens aan gedacht dat de waarheid misschien ergens in het midden ligt? Dat MP voor de overname eigenlijk ook al gewoon te veel mensen had en dus nooit had kunnen overleven op de lange termijn?wingview wrote:Anderen hebben ook (deels) hetzelfde gemeld en lijkt me een prima graadmeter. MP was misschien geen wereldspeler, maar wel goed voor duizenden mensen met een steady job. That is gone... KLM is er niet beter van geworden. Zoveel voor het management daar!
En als je nog meer KLM bash verhalen wilt spuien moet je dat vooral doen. Ik ben niet degene die je zal gaan vertellen wat wel en niet mag, alleen komt het de discussie echt niet ten goede.
Erwin