Eeh, kuch. Niet de KLM, maar de VNV heeft de stekker uit het RVA getrokken. KL was not amused.Zwaan wrote:...heeft KLM er toe doen besluiten om er de stekker uit te trekken...
Op dit momet is de sutuatie zo dat ze NIET in kunnen stromen bij KL, behalve als zijne het aangaan van een nieuwe arbeidsovereenkomst en weer op 0 beginnen qua functie, functiejaren en salaris. Daarvoor dient men dan echter wel "geeoon" te sollicteren en zit je naast een KLS-er in de selectieprocedure.pjotrtje wrote: Stel, het blijft geen OvO, en de MP'ers willen niet op de huidige condities instromen bij KL, zijn ze dan boventallig? Wat gebeurt er dan?
(Ik stel de vraag om te begrijpen hoe zwaar het senioriteitsbeginsel weegt, als naar ik begrijp bij de overstap naar KL het salaris etc. voortgezet wordt.)
A320 noem ik een geen klein vliegtuigje en volgens mij zaten juist daar de vliegers met de hoogste senioriteit op. 40% van je salaris inleveren om op een Fokker 50 door het weer naar exotische bestemmingen zoals BRU, CGN of DUS te vliegen zonder APU in de winter met 9 a 10 dagen vrij per maand is wel een ander verhaal dan in een luxe bus te vliegen en lekker elke avond thuis te zijn tegen een top salaris. Logischerwijze kun je ook niet 11 dagen achter elkaar europa vliegen waardoor de 11 om 7 eerder een 4 om 3 om 4 om 7 werd. Man, wat waren die mannen blij na jarenlang vracht te hebben gevlogen.B767-300ER wrote:...Vergeet ff niet dat een groot gedeelte van de MP vliegers ook o die kleine vliegtugejs op Europa heeft gezeten. 320 rings a bell? Daarbij heeft mening KLM vlieger de laatste 3 jaar veel meer geprofiteerrd door het door mij geschetste verhaal, over de rug van de rode vlieger. Beetje het idee van een klein kind wat eerder edan gepland en volwassen fiets zonder zijwieltjes krijgt doordat pa-lief meer is gaan verdienen, maar gaan janken dat na 2 jaar die fiets met hulpmotor nig steeds niet komt omdat eerst de fiets van ma-lief nog vervangen moet worden....
Helaas hebben MP vliegers deze keuze niet meer ondat het VNV onder druk van de KL vliegers deze deur keihard heeft dichtgegooid en op slot heeft gedraaid.Zwaan wrote: omdat ze zich te goed vinden om S/O, of F/O europa te zijn tegen hetzelfde salaris als bij MP.
Als buitenstaander verbaas ik me hier ook over.pjotrtje wrote:Als buitenstaander bekruipt mij het gevoel dat voor de MP'ers de vaststelling dat het Overgang van Onderneming zou zijn, belangrijk is.
Je bedoeld de referentie naar het falend management ?B767-300ER wrote:Slotsom van het artikel verbaasd ook menig MP en KLM-er
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more