Moderator: gatso76
Small corrections to your post, Air Canada doesn't operate the Boeing 767-200 any longer unfortunately..And here are the AC timings for June 2015:
- dep. YYZ 20:55 - arr. AMS 10:15 +1 AC824 B763 Mon, Tue, Wed, Sat, Sun
- dep. AMS 11:55 - arr. YYZ 14:15 AC825 B763 Mon, Tue, Wed, Thu, Sun
Dat klopt. Achtergrond: aanvankelijk had AC al deze zomer willen beginnen met AMS, maar door de vertraagde levering van nieuwe vliegtuigen (de 787's) was er niet voldoende capaciteit. Om op je vraag terug te komen: de 767's schuiven op termijn door naar Rouge en de 787's komen dan op de lijn naar o.a. Amsterdam.d-17spotter wrote:But I have also read that the B767 would be replaced by the B787 by Air Canada. So if they stay then, they come with the B787?? or seen I it wrong??
Het zou mij verbazen als dat gaat gebeuren, volgens mij willen ze al dagelijks vliegen op RTM, maar kan dat niet vanwege een gebrek aan slots (correct me if I'm wrong).APLY wrote:Ik hoorde onlangs dat Turkish Airlines 3 van de 5 zomervluchten in 2015 van Amsterdam naar Rotterdam Airport willen verhuizen. Iemand die dit kan bevestigen?
[ Post made via Mobile Device ]
Geluidsnormen zijn daar een issue volgens mijn laatste info.B767-300ER wrote:Volgens mij zit RTM helemaal niet vol qua slots?
As far as I am aware there are no "W-patterns" planned from AMS yet. They will swap their aircraft across the network for maintenance and performance purposes though. So, you won't see the same 3 aircraft in AMS day in day out. Initially EZY is to base 3 A320 aircraft in AMS.nuckleuz wrote:Does easyJet work with fixed aircraft which will be based at Amsterdam? Or do they work like Ryanair with a w-pattern and as a result different aircraft everyday for the nightstop? Also, will the based aircraft be A319 or A320?
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more