Ha Frank,HV757 wrote:een ware SCHANDEook zo snel falliet gaan. Kan haast niet andersGoed te zien dat er echt diepgaande kritieken zijn hier, en dat allemaal nav een simpel nieuw kleurtje op de buitenkant van een vliegtuig.Het is een kostbare misser
Persoonlijk vind ik het een echte verbetering, een stuk krachtiger dan de huidige ring en het playmobiel lettertype wat we nu hebben.
Natuurlijk mag je er iets van vinden, maar kom dan alsjeblieft met gefundeerde en onderbouwde meningen, iets waar het de laatste tijd enorm aan schort op dit forum...
Frank
Het font voor het nieuwe uiterlijk is echter niet Bauhaus.....Lars wrote:Niels,
het playmobile en oude transavia logo gebruiken allebei het Bauhaus font. Dus... dat is wel degelijk gefundeerd.
Tot zo ver je "smaak" van een fundeerde mening moet voorzien wil ik wel nog wel het 1 en ander toelichten.HV757 wrote:een ware SCHANDEook zo snel falliet gaan. Kan haast niet andersGoed te zien dat er echt diepgaande kritieken zijn hier, en dat allemaal nav een simpel nieuw kleurtje op de buitenkant van een vliegtuig.Het is een kostbare misser
Persoonlijk vind ik het een echte verbetering, een stuk krachtiger dan de huidige ring en het playmobiel lettertype wat we nu hebben.
Natuurlijk mag je er iets van vinden, maar kom dan alsjeblieft met gefundeerde en onderbouwde meningen, iets waar het de laatste tijd enorm aan schort op dit forum...
Frank
Ryanair? Easyjet? In opzet niet veel anders als dit schema. Witte romp met de naam/website er duidelijk leesbaar op en een staart waar iets van een embleem op staat. Werkt dat bij die maatschappijen niet? (even los van hoe je eventueel over die carriers mag denken)Backtrack wrote:Zelfs de goedkoopste airlines van Europa hebben dit heel goed begrepen. Relatief veel kleur of toch wel redelijk doordachte/verzorgde designs die ze onderscheiden van de rest,
Dat is altijd zo, maar het bureau dat de re-branding heeft ontworpen etc is geen liefdadigheidsinstelling. Je ma ggerust aannemen dat ie wel een goed bedrag vangen om dit allemaal uit te voeren.B767-300ER wrote:Middelen worden niet verspild... Kisten moesten zowiezo gespoten worden voortvloeiend uit het onderhoudsprogramma en denk niet dat dit logo veel duurder is als het oude logo.
[ Post made via Mobile Device ]
die zijn toch een stuk herkenbaarder dan een paar dunne groene lettertjes op een geheel witte romp (lettertype en logo). Daarbij zijn hun de afgelopen jaren niet 4 keer drastisch veranderd.Ryanair? Easyjet? In opzet niet veel anders als dit schema. Witte romp met de naam/website er duidelijk leesbaar op en een staart waar iets van een embleem op staat. Werkt dat bij die maatschappijen niet? (even los van hoe je eventueel over die carriers mag denken)
4e keer in 13 jaar?? Overdrijven is ook een vak. Je zal 30 jaar bedoelen....Backtrack wrote:Daarbij moeten de klanten toch weer wennen aan het nieuwe geheel. voor iets van de 4de keer in 13 jaar. Dat is echt extreem veel. de herkenbaarheid van de airline bij het grote publiek (in het buitenland) is helemaal naar de knoppen.
.....
die zijn toch een stuk herkenbaarder dan een paar dunne groene lettertjes op een geheel witte romp (lettertype en logo). Daarbij zijn hun de afgelopen jaren niet 4 keer drastisch veranderd.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more