Vervanging F70 PH-KBX

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
BaasG
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 296
Joined: 19 Nov 2005, 16:07
Type of spotter: mil F5
Subscriber Scramble: BaasG
Location: Breda

Re: Vervanging F70 PH-KBX

Post by BaasG »

Stonden er nog niet een aantal C-17's te koop? Kan de gouden koets mee op staatsbezoek ;)
Member of the Dark side: Nikon shooter
pvl
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 156
Joined: 21 Mar 2014, 10:00
Subscriber Scramble: pvl

Re: Vervanging F70 PH-KBX

Post by pvl »

hahaha een C17, knaloranje en een grote witte leeuw op het staartstuk bijvoorbeeld?
mijn zegen heeft ie!
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6090
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: Vervanging F70 PH-KBX

Post by ehusmann »

Is overigens ook wel een goede kist voor WK supporters charters dan, met KWA achter de knuppel.

Erwin
Image
Hans Rolink
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1568
Joined: 07 Sep 2002, 22:53
Type of spotter: F4.5
Subscriber Scramble: Hans Rolink
Location: The North of the Netherlands
Contact:

Re: Vervanging F70 PH-KBX

Post by Hans Rolink »

Hou gewoon de V-11 aan.

Hans.

[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Vervanging F70 PH-KBX

Post by B767-300ER »

ehusmann wrote:Als mijn geheugen me niet in de steek laat gaan ze naar LAN, Ethiopian en/of Kenya AW. In elk geval lijken ze nu allemaal een plekje gevonden te hebben. Maar hoe dan ook, zelfs als er een 'voor weinig' te verkrijgen zou zijn, wil ik niet de PM zijn die zo'n grote kist in de tweede kamer moet gaan verdedigen. De oppositie maakt gehakt van zo'n beslissing.

Erwin
[offtopic]
De terrible teens (LN 10-22) zijn inderdaad allemaal verkocht.
10 Ethiopian
11 Korean Air (Deliverd yesterday AFAIK)
12 Ethiopian
13 Ethiopian
14 Ethiopian
15 Air Austral
16 Ethiopian
17 Ethiopian
18 Ethiopian
19 Ethiopian
20 JAL (already deliverd)
21 JAL (Already delivered)
22 Air Austral
[/offtopic]
All times are local times!

Regards, N.
Backtrack
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 203
Joined: 10 Jan 2006, 11:59
Subscriber Scramble: Backtrack
Location: Schiedam

Re: Vervanging F70 PH-KBX

Post by Backtrack »

Mijn gok, een 737-700/BBJ

Ik verwacht namelijk wel dat het een kist moet zijn die in het onderhoudsprogramma van KLM moet passen.
anders wordt het een Embraer 190, qua capaciteit zou dat ook wel kunnen maar qua vliegbereik lijkt het mij toch handiger als men een kist kiest met een iets groter bereik dan alleen Europa.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 537
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: Vervanging F70 PH-KBX

Post by mac »

Ik ga voor de emb 190. Kan deze ook in de operatie van KLC blijven. Of zou men voor een luxe zakenjet gaan en deze door de luchtmacht laten vliegen?
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6090
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: Vervanging F70 PH-KBX

Post by ehusmann »

Backtrack wrote:Mijn gok, een 737-700/BBJ

Ik verwacht namelijk wel dat het een kist moet zijn die in het onderhoudsprogramma van KLM moet passen.
anders wordt het een Embraer 190, qua capaciteit zou dat ook wel kunnen maar qua vliegbereik lijkt het mij toch handiger als men een kist kiest met een iets groter bereik dan alleen Europa.
Je vergelijkt nu appels met peren. Wel de BBJ, maar niet de bizjet versie van de 190. De lineage is de Emb.190BJ en heeft een bereik van 4600NM (ruim 8000km, gegevens van Embraer site). Meer dan genoeg om Europa uit te komen en niet in de plas te eindigen.

Erwin
Image
Backtrack
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 203
Joined: 10 Jan 2006, 11:59
Subscriber Scramble: Backtrack
Location: Schiedam

Re: Vervanging F70 PH-KBX

Post by Backtrack »

ehusmann wrote:
Backtrack wrote:Mijn gok, een 737-700/BBJ

Ik verwacht namelijk wel dat het een kist moet zijn die in het onderhoudsprogramma van KLM moet passen.
anders wordt het een Embraer 190, qua capaciteit zou dat ook wel kunnen maar qua vliegbereik lijkt het mij toch handiger als men een kist kiest met een iets groter bereik dan alleen Europa.
Je vergelijkt nu appels met peren. Wel de BBJ, maar niet de bizjet versie van de 190. De lineage is de Emb.190BJ en heeft een bereik van 4600NM (ruim 8000km, gegevens van Embraer site). Meer dan genoeg om Europa uit te komen en niet in de plas te eindigen.

Erwin
Hi Erwin, die optie is er inderdaad ook nog. Dan is dat denk ik ook een serieuze kandidaat. Belangrijk criterium zou wat mij betreft wel mogen zijn dat alle gemeentes binnen het koninkrijk binnen 1 vlucht bereikt zouden moeten kunnen worden. Dus ook de bijzondere gemeentes overzee :p
We gaan het zien!

appels en peren zijn beide overigens ook gewoon fruit ;)

Groeten Thijs
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 383
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: Vervanging F70 PH-KBX

Post by 747classic »

B767-300ER wrote:
ehusmann wrote:Als mijn geheugen me niet in de steek laat gaan ze naar LAN, Ethiopian en/of Kenya AW. In elk geval lijken ze nu allemaal een plekje gevonden te hebben. Maar hoe dan ook, zelfs als er een 'voor weinig' te verkrijgen zou zijn, wil ik niet de PM zijn die zo'n grote kist in de tweede kamer moet gaan verdedigen. De oppositie maakt gehakt van zo'n beslissing.

Erwin
[offtopic]
De terrible teens (LN 10-22) zijn inderdaad allemaal verkocht.
10 Ethiopian
11 Korean Air (Deliverd yesterday AFAIK)
12 Ethiopian
13 Ethiopian
14 Ethiopian
15 Air Austral
16 Ethiopian
17 Ethiopian
18 Ethiopian
19 Ethiopian
20 JAL (already deliverd)
21 JAL (Already delivered)
22 Air Austral
[/offtopic]
Volgens de uiterst betrouwbare en acurate website "all things 787 " zijn er nog verscheidene " early built " 787 vliegtuigen beschikbaar.
Zie 787 productie spreadsheet : http://docs.google.com/spreadsheet/pub? ... utput=html
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Berven1
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 108
Joined: 21 Feb 2014, 21:46
Subscriber Scramble: Berry Veneberg

Re: Vervanging F70 PH-KBX

Post by Berven1 »

Backtrack wrote:Mijn gok, een 737-700/BBJ

Ik verwacht namelijk wel dat het een kist moet zijn die in het onderhoudsprogramma van KLM moet passen.
anders wordt het een Embraer 190, qua capaciteit zou dat ook wel kunnen maar qua vliegbereik lijkt het mij toch handiger als men een kist kiest met een iets groter bereik dan alleen Europa.
Boeing heeft BBJ1 een luxe versie van Boeing 737-700, BBJ2 luxe versie van Boeing 737-800 en BBJ3 ook een luxe versie van Boeing 737-900ER in verkoopassortiment.

Airbus heeft A 318ACJ, A319ACJ en A320ACJ in haar aanbod voor luxe VIP-jets. Maar Boeing verkoopt ook BBJ versies van Boeing 747-8I en Boeing 787-8VIP, of Boeing 787-9VIP.

Dus ik denk dat de overheid zou kiezen voor Boeing BBJ-versie, voornamelijk dat het makkelijker over een groot plas kan vliegen zodat een nieuw regeringsvliegtuig toch minder tussenstops kan maken voor een staatsbezoek van Koning Willem-Alexander en Koningin Maxima.

Een 737 in Business Jet-versie kan maximaal makkelijk 10.000 km afleggen met extra kerosinetanks in de bagageruimte.

Een ander gedachte is dat ook de regering zou kiezen voor VIP-versie van Boeing 787 waar men ministers, premier of koninklijke familie makkelijk overvliegen naar landen buiten Europa, die is volgens mij de favoriet om de Fokker 70, PH-KBX te vervangen. Die past ook goed in onderhoudsvisie van de KLM-Air France.

Het heeft nu meer keuze aan vele aanbod van vliegtuigbouwers.

Wat mij de luxe versie van Embraer 190 betreft is zo ongeveer het zelfde als Fokker 70, maar vliegt ook wel veel verder dan de PH-KBX. Ik denk zelfs dat de Nederlandse regering niet zou kiezen voor ERJ-190VIP. want je ziet ook wel dat meer verre vluchten worden gemaakt door ministers en premiers in reguliere vlucht met KLM of een andere maatschappij per lijndienst.
Backtrack
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 203
Joined: 10 Jan 2006, 11:59
Subscriber Scramble: Backtrack
Location: Schiedam

Re: Vervanging F70 PH-KBX

Post by Backtrack »

Berven1 wrote:
Backtrack wrote:Mijn gok, een 737-700/BBJ

Ik verwacht namelijk wel dat het een kist moet zijn die in het onderhoudsprogramma van KLM moet passen.
anders wordt het een Embraer 190, qua capaciteit zou dat ook wel kunnen maar qua vliegbereik lijkt het mij toch handiger als men een kist kiest met een iets groter bereik dan alleen Europa.
Boeing heeft BBJ1 een luxe versie van Boeing 737-700, BBJ2 luxe versie van Boeing 737-800 en BBJ3 ook een luxe versie van Boeing 737-900ER in verkoopassortiment.

Airbus heeft A 318ACJ, A319ACJ en A320ACJ in haar aanbod voor luxe VIP-jets. Maar Boeing verkoopt ook BBJ versies van Boeing 747-8I en Boeing 787-8VIP, of Boeing 787-9VIP.

Dus ik denk dat de overheid zou kiezen voor Boeing BBJ-versie, voornamelijk dat het makkelijker over een groot plas kan vliegen zodat een nieuw regeringsvliegtuig toch minder tussenstops kan maken voor een staatsbezoek van Koning Willem-Alexander en Koningin Maxima.

Een 737 in Business Jet-versie kan maximaal makkelijk 10.000 km afleggen met extra kerosinetanks in de bagageruimte.

Een ander gedachte is dat ook de regering zou kiezen voor VIP-versie van Boeing 787 waar men ministers, premier of koninklijke familie makkelijk overvliegen naar landen buiten Europa, die is volgens mij de favoriet om de Fokker 70, PH-KBX te vervangen. Die past ook goed in onderhoudsvisie van de KLM-Air France.

Het heeft nu meer keuze aan vele aanbod van vliegtuigbouwers.

Wat mij de luxe versie van Embraer 190 betreft is zo ongeveer het zelfde als Fokker 70, maar vliegt ook wel veel verder dan de PH-KBX. Ik denk zelfs dat de Nederlandse regering niet zou kiezen voor ERJ-190VIP. want je ziet ook wel dat meer verre vluchten worden gemaakt door ministers en premiers in reguliere vlucht met KLM of een andere maatschappij per lijndienst.
Ik vind je gedachte leuk dat men een voorkeur heeft voor de 787. Maar eerlijk gezegd denk ik dat het wishfull thinking is.
Een 787 is significant duurder in aanschaf en onderhoud dan een 737BBJ of EMB190VIP. en het moet ook allemaal maar voor de 2de kamer worden verdedigd. In deze tijd past helaas geen grootheid en decadentie als het gaat om regeringsvliegtuigen.
Ik denk dat er maximaal een 737-700 of 800BBJ erin zit. Meer zal het helaas niet worden.
En eerlijk gezegd denk ik ook wel dat een 737-bbj ook wel het juiste formaat vliegtuig is en het juiste vliegbreik heeft. Maar ik laat me graag verassen, ik zie ook liever een 787VIP.
User avatar
Melchior Timmers
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1589
Joined: 13 May 2006, 18:06
Subscriber Scramble: Melchior Timmers
Location: Soest
Contact:

Re: Vervanging F70 PH-KBX

Post by Melchior Timmers »

Leuke discussie.
Ik zou mijn geld zetten op de Lineage gezien de lange samenwerking tussen KLC en het koninkrijk.
Of, typisch Nederlands, een 'gewone' Embraer kopen en voor meer geld laten ombouwen.
Aangezien het merendeel van de vluchten binnen Europa plaatsvind is een B787 een beetje overdreven.

Groeten,
Melchior
Melchior Timmers
Editor Scramble Magazine
-----------------------------------------
PO Box 75545
1118 ZN Schiphol
The Netherlands
E-mail: melchior.timmers@scramble.nl
Internet: http://www.scramble.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Wijgert IJlst
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2189
Joined: 06 Sep 2002, 08:57
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: Wijgert IJlst

Re: Vervanging F70 PH-KBX

Post by Wijgert IJlst »

Melchior Timmers wrote: Ik zou mijn geld zetten... <<KNIP>>
Aangezien het merendeel van de vluchten binnen Europa plaatsvind is een B787 een beetje overdreven.
Jouw/ons geld wordt sowieso ingezet, en een eigen toestel voor de Royal Flight is hoe dan ook wat overdreven denk ik.
Kind Regards / Groeten,

Wijgert IJlst
User avatar
Flyboy
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2721
Joined: 14 Sep 2006, 09:39
Type of spotter: F4
Subscriber Scramble: Flyboy
Location: Hillywood
Contact:

Re: Vervanging F70 PH-KBX

Post by Flyboy »

Aangezien we toch al van alles poulen (marine inzet, tanker/ transport capaciteit, straks een F-35 wing :-) ) kunnen we ook we een Royal flight delen met de Denen en de Belgen. Dan hoef je je niet te beperken tot een type, maar kan je een 787 en een 737.

[ Post made via Mobile Device ]
Post Reply

Return to “'t Praethuys”