Klopt helemaal. Men was ook bezig met de F90NG, maar deze is geannuleerd. De reden is dat het inkrimpen van een toestel een groot effect heeft op de efficiëntie, omdat zaken dan over gedimensioneerd en geconstrueerd zijn. Daarom is het ook gebruikelijk en eenvoudiger om een toestel te verlengen (vergelijk maar met Boeing & Airbus). Een voorbeeld van een slechte 'inkrimping' is de Bombardier CS100, welke te grote motoren en een zeer hoog gewicht heeft.pjotrtje wrote:Je kip-ei verhaal lijkt me evident, maar erbij komt dat er geen brede vloot aangeboden kan worden. Ergo: standaardisatieprobleem.
Er was nog wel meer. De leiding was ook niet zo goed meer als het ooit was. Ik herinner me dat er werknemers waren die in de pers verzuchtten dat "de curatoren veel eerder, maar dan als bestuur binnen hadden moeten komen".wingview wrote:De US$ was eigenlijk het grootste probleem als ik me het goed kan herinneren.
Houd alsjeblieft op met dit soort onzinnige berichten.Berven1 wrote:De markt werd voor Fokker te klen om Fokkers blijven vernieuwen. Grotere vliegtuigbouwers waren Fokker te slim af met zijn eigen produkte beter en efficienter te maken voor de maatschappijen. Maar je ziet ook Nederlanders steeds minder slim te zijn in ontwikkeling en ze zijn ook erg slecht in timing om de produkt naar buiten te brengen. Mensen, de vliegtuigbouw is in Nederland echt verleden tijd geworden waar geen toekomst meer is weggelegd. En daarom is ook het geloof in vliegtuigbouw in Nederland voorgoed verdwenen.
Kleine vliegtuigbouwers zijn er wel maar alleen in grote landen zoals Canada en Brazilië, maar ook in China en Rusland. Fokker had ook een serie Fokker-vliegtuigen kunnen ontwikkelen zoals niet alleen bij Fokker 50, Fokker 70 en Fokker 100 bleef, maar waren ook plannen geweest voor verlengde Fokker 130 of ik geloof ook een Fokker 125 had kunnen zijn. Met Fokker 120NG zou best wel een goede plan geweest zijn om een nieuw begin maken van een nieuwe gemoderniseerde Fokker-familie geweest kunnen zijn.
Maar stel je, als Airbus zou besluiten om paar vliegtuigen te assambleren in Nederland zou het wel mogelijk zijn, zou het een enorme boost voor economie van Nederland en zou ook meer werkgelegenheid opleveren als dit door zou gaan.
Mensen, Nederland kan alles niet meer zelfstandig nieuwe technologische ontwikkelingen doorvoeren, want dan heeft NL meer hulp nodig van andere landen die heel belangrijk zijn voor verdere ontwikkeling van een nieuwe produkt.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more