Airliner World bezorgproblemen

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
polderbaan
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 332
Joined: 12 Sep 2007, 11:36
Type of spotter: F4
Subscriber Scramble: yes
Location: Vriescheloo (Oost Groningen)

Airliner World bezorgproblemen

Post by polderbaan »

Goedemorgen,

Mijn vraag is: hebben meer luchtvaartliefhebbers last van het volgende.

ik ben al sinds 2003 geabonneerd op het maandblad Airliner World, een uitgave van Key Publishing in de UK.
Sinds 2006 is de bezorging in NL een puinhoop. Sommige nummers worden weken te laat bezorgd, sommige nummers helemaal niet.
In de periode tot nu heb ik zeker 20 exemplaren niet ontvangen. Nou worden de missende exemplaren bij abonnementen altijd nagezonden maar de kosten daarvan vind je natuurlijk terug in de abonnementsprijzen. Je moet dan wel actie ondernemen en je hebt het tijdschrift veel later dan normaal.
Door onderzoek in UK en in NL zijn we er achter gekomen dat, als het tijdschrift verzonden wordt met TNT, de bezorging in NL door één van de particuliere postbedrijven geschiedt, terwijl bij verzending met Royal Mail de bezorging altijd met PostNL gebeurt en dan gaat het goed. Mijn doorlopende klachten hebben er mede voor gezorgd dat het tijdschrift in UK een ander verzendhuis heeft uitgezocht. Het blijkt dat in de loop van dit jaar de verzending in UK weer is uitbesteed aan TNT, met als gevolg dat de juni en juli nummers nooit zijn bezorgd. Deze klacht leidde er toe dat ik het augustus nummer zou ontvangen met Air Mail van Royal Mail. Dat is ook wat op het adresformulier staat. Maar op de doorzichtige plastic wrap waarin het tijdschrift is verpakt zijn stickers geplakt met voor mij onbekende code's die de tekst Royal Mail onleesbaar maken. Ook dat is eerder gebeurd en was ook reden voor de uitgever om van verzendhuis te veranderen.
Het augustus nummer is een week te laat bezorgd en niet door PostNL want de gewone post kwam later op de dag.
Consumentenorganisaties hebben mij overigens bevestigd dat er geen overkoepelende organisatie is om aan te spreken.
Ik ben er al eerder achter gekomen dat met TNT verzonden buitenlandse post terecht komt in een bedrijfsverzamelgebouw in Weesp waar, naast PostNL ook de particuliere postbedrijven zijn gevestigd en mij is destijds bevestigd dat niet PostNL post willekeurig wordt verdeeld onder de particuliere postbedrijven. Dus die kun je ook niet specifiek aanspreken
Wie herkent deze problemen?

Groeten van Ab Gobets.
User avatar
Glidepath
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2037
Joined: 25 Mar 2006, 12:04

Re: Airliner World bezorgproblemen

Post by Glidepath »

leve de vrije postmarkt in NL, dat voorloper was voor Europese eenheidsregels. En de rest volgde... not, (protectionisme).

Er is al eerder over andere KEY bladen geklaagd op Scramble. (effe zoeken).

Stuur je verhaal naar zoveel mogelijk partijen / 2e kamer leden en als het lukt ook de leden van het kabinet (m.n.die gasten van EZ)
Die mensen gaan hierover en hebben de situatie gecreëerd en laten het bestaan. Tenzij ze worden wakker geschut verandert er niets.
* Wacht even met mailen / post versturen tot NA het zomerrecess, anders wordt het over het hoofd gezien.

sukses
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair
polderbaan
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 332
Joined: 12 Sep 2007, 11:36
Type of spotter: F4
Subscriber Scramble: yes
Location: Vriescheloo (Oost Groningen)

Re: Airliner World bezorgproblemen

Post by polderbaan »

Glidepath wrote:leve de vrije postmarkt in NL, dat voorloper was voor Europese eenheidsregels. En de rest volgde... not, (protectionisme).

Er is al eerder over andere KEY bladen geklaagd op Scramble. (effe zoeken).

Stuur je verhaal naar zoveel mogelijk partijen / 2e kamer leden en als het lukt ook de leden van het kabinet (m.n.die gasten van EZ)
Die mensen gaan hierover en hebben de situatie gecreëerd en laten het bestaan. Tenzij ze worden wakker geschut verandert er niets.
* Wacht even met mailen / post versturen tot NA het zomerrecess, anders wordt het over het hoofd gezien.

sukses
De klachten op Scramble had ik al gevonden, maar het vreemde is dat alle klachten (ook op andere sites) stoppen in 2010. Alsof er daarna niet is geklaagd. Was er in 2010 niet een belangrijke fusie van Sandd en Selekt mail?
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 382
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: Airliner World bezorgproblemen

Post by 747classic »

Ik ben abonnee van het weekblad Flight International sinds 1978.
Sinds de veranderingen op de NL-postmarkt is de bezorging langzamerhand steeds slechter geworden.
Ontvangst via diverse private postdiensten of Post.nl at random.
Soms geen ontvangst , soms twee issues tegelijkertijd ontvangen.
Bij aflopen van mijn 2 jarig contract heb ik daarom besloten om mijn abonnement niet meer te verlengen, mede gezien de mogelijk om alles nu digitaal te ontvangen.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
polderbaan
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 332
Joined: 12 Sep 2007, 11:36
Type of spotter: F4
Subscriber Scramble: yes
Location: Vriescheloo (Oost Groningen)

Re: Airliner World bezorgproblemen

Post by polderbaan »

747classic wrote:Ik ben abonnee van het weekblad Flight International sinds 1978.
Sinds de veranderingen op de NL-postmarkt is de bezorging langzamerhand steeds slechter geworden.
Ontvangst via diverse private postdiensten of Post.nl at random.
Soms geen ontvangst , soms twee issues tegelijkertijd ontvangen.
Bij aflopen van mijn 2 jarig contract heb ik daarom besloten om mijn abonnement niet meer te verlengen, mede gezien de mogelijk om alles nu digitaal te ontvangen.

Ondanks de digitale mogelijkheden blader ik graag in een papieren tijdschrift. En ik ben niet van plan me meteen neer te leggen bij het gesjoemel met post. Als ik ergens voor betaal wil ik het ook hebben zoals ik het gekocht heb. Dus een tijdschrift met Royal Mail verzonden moet met PostNL bezorgd worden. Als gepensioneerde heb ik tijd om in de prut te roeren. Klacht ligt ook al bij PostNL.
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3523
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: Airliner World bezorgproblemen

Post by aviodromefriend »

Sandd is sowieso een gigantische ramp. Komt regelmatig voor dat bankafschriften er langer dan een week over doen (binnen Nederland, is dus niet alleen vanuit het buitenland). Heb het zelfs al regelmatig meegemaakt dat ik het afschrift van mijn creditcard heb ontvangen nadat de incasso had plaatsgevonden. Wat als ik saldo had moeten aanvullen van mijn spaarrekening? Over Key: in mei via hun webshop Airshow 2015 besteld. Tot nu toe niets ontvangen, van welke bezorger dan ook. Wel geld van mijn creditcard afgeschreven.

P.S. Zal een linkje naar dit topic doormailen aan de top van PostNL. Ze beweren dat ze alle mail daar persoonlijk lezen.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
polderbaan
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 332
Joined: 12 Sep 2007, 11:36
Type of spotter: F4
Subscriber Scramble: yes
Location: Vriescheloo (Oost Groningen)

Re: Airliner World bezorgproblemen

Post by polderbaan »

aviodromefriend wrote:Sandd is sowieso een gigantische ramp. Komt regelmatig voor dat bankafschriften er langer dan een week over doen (binnen Nederland, is dus niet alleen vanuit het buitenland). Heb het zelfs al regelmatig meegemaakt dat ik het afschrift van mijn creditcard heb ontvangen nadat de incasso had plaatsgevonden. Wat als ik saldo had moeten aanvullen van mijn spaarrekening? Over Key: in mei via hun webshop Airshow 2015 besteld. Tot nu toe niets ontvangen, van welke bezorger dan ook. Wel geld van mijn creditcard afgeschreven.

P.S. Zal een linkje naar dit topic doormailen aan de top van PostNL. Ze beweren dat ze alle mail daar persoonlijk lezen.
Over Key Publishing ben ikzelf wel tevreden. Elk missend nummer wordt meteen nagezonden en mijn vorige contact daar verleende alle medewerking om het lek te zoeken zowel in NL als in UK. Deze medewerker schijnt er echter niet meer te werken. Ik heb nu een ander contactpersoon die haar waarde nog moet bewijzen. Ik ben er van overtuigd dat de uitgever niet de oorzaak is van mijn probleem maar er zit bij voorbeeld een mailing house tussen dat kennelijk bevoegdheden heeft die niet stroken met het beleid van Key Publishing. De bal ligt nu bij hen en bij PostNL. Wordt vervolgd.
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 22192
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: Airliner World bezorgproblemen

Post by Stratofreighter »

Is dit alleen een AirlinerWorld probleem :?:

Ik krijg elke maand trouw Air International via PostNL.
November 2024 update at FokkerNews.nl....
polderbaan
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 332
Joined: 12 Sep 2007, 11:36
Type of spotter: F4
Subscriber Scramble: yes
Location: Vriescheloo (Oost Groningen)

Re: Airliner World bezorgproblemen

Post by polderbaan »

Stratofreighter wrote:Is dit alleen een AirlinerWorld probleem :?:

Ik krijg elke maand trouw Air International via PostNL.
Nee, het is een postbezorgingsprobleem, maar misschien regionaal en niet landelijk.
Ik zou qua frankering (Air Mail Royal Mail) via PostNL geleverd moeten krijgen. Met PostNL zendingen heb ik nooit problemen ondervonden. Alleen ergens in de keten wordt de binnenkomende post kennelijk uitgestrooid over alle postbezorgende bedrijven (zie bedrijfsverzamelgebouw uit mijn bronmailtje). Volgens mij is de laatste verkeerdzending bezorgd door Business Mail, zover heb ik de over Royal Mail geplakte sticker kunnen ontcijferen. Dat was het augustusnummer. de nummers van juni en juli zijn nooit boven water gekomen, wel de nagezonden exemplaren, die waren er in een paar dagen na mijn melding, met PostNL. Ik bedoel maar, gerommel. Leve de privatisering van de post.
User avatar
Thijs
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5085
Joined: 10 Feb 2003, 13:42
Subscriber Scramble: Thijs
Location: West Intercourse Island
Contact:

Re: Airliner World bezorgproblemen

Post by Thijs »

Sand heeft bij mijn weten maar twee of drie vaste bezorg dagen dus dat zorgt ook voor enige vertraging. Voornaamste argument om Sand te kiezen is kosten. Maar ja de service komt het niet ten goede.
Assume makes an ASS of U and ME.
User avatar
Nilson
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4424
Joined: 06 Sep 2002, 13:08
Type of spotter: gooseproof
Subscriber Scramble: Nilson

Re: Airliner World bezorgproblemen

Post by Nilson »

Mmm of een vliegtuig spottende postbode :-)!
life is good, but a good life is better
Post Reply

Return to “'t Praethuys”