wingview wrote:Iemand een idee waarom de MCR morgen in volle glorie (lees: full cs) naar de woestijn toe gaat? Elke KLM MD11 was helemaal schoon (ook naar VCV) en ook met de MCT het geval. Geld op?!
Eerlijk gezegd geen idee waarom het exact zo is. vaak liggen er reden aan ten grondslag waarom een kist in wit of juist niet de woestijn ingaat. Enkele voorbeelden:
-het voor de betreffende leasemaatschappij die eigenaar is van de betreffende kist niet uitmaakt in tegenstelling tot de leasemaatschappijen die de KLM had.
-het voor Martinair niet uitmaakt in tegenstelling tot dat het voor de KLM wel uitmaakt als ze zelf eigenaar zijn van betreffende machine (weet het voor deze kist even niet uit mijn hoofd of het een leasebak of eigenaarsbak was)
-er op de laatste vlucht nog volop vracht wordt meegenomen. Op de laatste KLM vlucht van de 11-jes zaten geen passagiers.
Zomaar wat ideetjes. Ik heb geen idee welke hier op van toepassing is.
@Berven.
Ik merk aan de stukken die je schrijft dat je een enorme passie hebt voor luchtvaart en dat je je enthousiasme erg graag deelt hier met anderen en met jezelf.
Zoals je wellicht hebt opgemerkt roepen sommige van jouw verhalen , antwoorden, etc echter een wat geirriteerd gevoel op bij anderen. Dit komt met name doordat je bijvoorbeeld geen antwoord geeft op de vraag die gesteld wordt terwijl je de betreffende vraag wel quote waarmee je doet vermoeden op de vraag te reageren, of je begint te antwoorden op een vraag en dwaalt halverwege zo enorm af dat het niet meer te lezen is, of een onsamenhangend verhaal neerschrijft wat vaak deels niet is gebaseerd op de werkelijkheid maar hoe jij het zelf beleeft en ook nog eens geheel uit het niets komt.
Neem het voorbeeld hierboven. Iemand vraagt waarom de kist in full Martinair kleuren de woestijn ingaat en jij komt met een antwoord wat gaat over de markt van 2e hands toestellen en dat die voor de 11 erg klein is door nieuwe en moderne toestellen die er nu op de markt zijn. Afgezien van het feit dat je verhaal met de huidige brandstofprijzen wellicht helemaal geen hout snijdt De lage brandstofkosten op dit moment maken het op dit moment zelfs zo machines die goedkoop in aanschaf/lease zijn maar duur in brandstof soms nog goedkoper uitvallen onderaan de streep dan een machine met dure aanschaf/leasekosten maar wel zuinig vliegt. Kijk bijvoorbeeld naar Arke. De 767 in de vloot is in de totale kosten (lease+brandstof) een stuk goedkoper dan de 787 in de vloot, die wel zuiniger vliegt, maar daar de dure aanschaf/leasekosten maken het toch zo dat het opereren van deze kisten duurder is als met de 767) en je hebt het over 767 onderdelen die niet meer te krijgen zouden zijn. Er zijn meer dan voldoende 767 onderdelen op de markt en als ik me niet vergis zijn er dit jaar zelfs nog enkele nieuwe machines van dit type geproduceerd. (Heb even geen gegevens bij de hand). Het antwoord op de gestelde vraag die jij hier geeft is geen antwoord op die vraag en staan ook nog wat onjuistheden in.
Doe jezelf een plezier, lees de vraag die gesteld wordt goed door en probeer daar dan gericht op te antwoorden met een ter zake doendend antwoord, dat kan ook een antwoord zijn waar jij persoonlijk bijvoorbeeld helemaal niet achter staat.
Dit zou bij anderen alhier een hoop ergernis wegnemen en het topic een stuk leesbaarder houden. Neem het eens in overweging en laat het rustig op je inwerken. Ik waardeer je inzet en je passie enorm, maar je reacties slaan soms echt als een spreekwoordelijke "tang op een varken" en daarmee doe je jezelf wellicht wat tekort.
Just an advice!