Hoi Ab,polderbaan wrote:Goedemiddag,streep wrote:Door de claim regeltjes in de EU, laten maatschappijen niet veel meer los over vertragingen en annuleringen.
Als er nergens iets gemeld wordt, kunnen passagiers en of claim bedrijven nergens naar verwijzen.
Het feit van een langdurige (langer dan 3 uur) vertraging of cancellation van een vlucht is altijd aan te tonen en op zich ook voldoende om een claim in te dienen. Bij het afwijzen van een claim dient de reden daarvan bekend te worden gemaakt. De oorzaak is dus niet relevant voor de claim zelf.
Vriendelijke groet,
Ab Gobets.
Het is heel simpel: Als een toestel kan vliegen dan vliegt deze. Als deze dat niet kan blijft ie staan of keert het terug naar de gate. Daar kunnen 1001 oorzaken voor zijn. Dat claim-geneuzel heeft alleen zin als de vertraging geen overmacht is en dat geld in veel gevallen wel. Wat Streep ook terecht meld, als er niets gemeld word omtrent de oorzaak valt daar ook niets uit af te leiden. Simpel strategisch business model met resultaat.