HelloRockville wrote:De Kamerbrief betreffende de tijdelijke inhuur: https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2018D05024
Gaat deze de 9H-BBJ, nu ook worden, staat momenteel in hangaar 10, voor wat modificaties cq onderhoud.Royaljordanian wrote:HelloRockville wrote:De Kamerbrief betreffende de tijdelijke inhuur: https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2018D05024
Ik zet mijn geld op 9HBBJ
Mvg,
In de brief van 4 april 2017 is gemeld dat per begin 2019 het nieuwe regeringsvliegtuig wordt opgeleverd (PH-GOV). Daarbij is aangegeven dat in de aanbesteding van de operatie tevens het verzorgen van vluchten tijdens de interim periode tot dat moment werd meegenomen. De operator dient hierbij aan strenge eisen ten aanzien van veiligheid- en security te voldoen die passen bij het vervoer van leden van het kabinet en het Koninklijk Huis.
Graag informeer ik u dat KLM op mijn verzoek een tijdelijk regeringstoestel heeft gevonden. Het betreft een Boeing 737 BBJ.
Met KLM is afgesproken dat zij gedurende de interim-periode onder haar regie door een derde partij vluchten laten uitvoeren totdat het nieuwe vliegtuig in 2019 wordt opgeleverd.
Gebleken is dat het vliegen op ad-hoc basis onvoldoende garantie op beschikbaarheid en passende kwaliteit zou opleveren
In de IenW begroting zijn middelen geraamd voor exploitatie van het regeringsvliegtuig.
De aan te gane verplichting voor het leasebedrag van het tijdelijke interimvliegtuig zal hoger zijn dan de thans beschikbare middelen op de IenW begroting.
De dekking hiervoor wordt binnen de IenW begroting gevonden en zal per voorjaarsnota aan uw Kamer worden gepresenteerd.
En als je op zo'n korte termijn een vlucht moet annuleren en je zit met inhuur lijken mij de kosten ook wel redelijk op te lopen #halbenietbijvladimirStratofreighter wrote:Nog maar even uit die kamerbrief overgekopieerd:
In de brief van 4 april 2017 is gemeld dat per begin 2019 het nieuwe regeringsvliegtuig wordt opgeleverd (PH-GOV). Daarbij is aangegeven dat in de aanbesteding van de operatie tevens het verzorgen van vluchten tijdens de interim periode tot dat moment werd meegenomen. De operator dient hierbij aan strenge eisen ten aanzien van veiligheid- en security te voldoen die passen bij het vervoer van leden van het kabinet en het Koninklijk Huis.
Graag informeer ik u dat KLM op mijn verzoek een tijdelijk regeringstoestel heeft gevonden. Het betreft een Boeing 737 BBJ.
Met KLM is afgesproken dat zij gedurende de interim-periode onder haar regie door een derde partij vluchten laten uitvoeren totdat het nieuwe vliegtuig in 2019 wordt opgeleverd.
Gebleken is dat het vliegen op ad-hoc basis onvoldoende garantie op beschikbaarheid en passende kwaliteit zou opleveren
In de IenW begroting zijn middelen geraamd voor exploitatie van het regeringsvliegtuig.
De aan te gane verplichting voor het leasebedrag van het tijdelijke interimvliegtuig zal hoger zijn dan de thans beschikbare middelen op de IenW begroting.
De dekking hiervoor wordt binnen de IenW begroting gevonden en zal per voorjaarsnota aan uw Kamer worden gepresenteerd.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... uig-ph-kbxKijkje in tijdelijk vip-vliegtuig van de koning
Omdat het ‘echte’ regeringsvliegtuig pas in 2019 wordt geleverd reizen de koning, koningin en ministers met een gehuurde Boeing 737BBJ. Het VIP-toestel is van alle gemakken voorzien, zo vertelt DFT verslaggever Yteke de Jong.
In België is men ook absoluut niet gelukkig met het feit dat de 258 miljoen Euro die we gaan uitgeven voor een tankvliegtuig, zeker niet als dit toestel dan ook nog in Nederlandse kleuren gaat vliegen. Daar is deze tijdelijke huur van een bizjet voor jullie koning daar maar klein bier tegen.Royaljordanian wrote:Hello
Hoorde dat Flyinggroup deze 9HBBJ inhuurt en ook de PHGOV op het AOC gaat krijgen of ben ik nu verkeerd ingelicht ?
Beetje jammer dat ons NL belastinggeld naar Belgie gaat nu
Mvg,
België is niet betrokken bij de C17 en ten tijde van de E3 hebben we maar bijgedragen voor 'een deel van een toestel', nu is het gepromoot als 'wij kopen één toestel", tsja....Stafsels wrote:Had men dat probleem dan ook met NATO NE-3A's en HAF geregistreerde C-17's.....
HelloLaurent wrote:In België is men ook absoluut niet gelukkig met het feit dat de 258 miljoen Euro die we gaan uitgeven voor een tankvliegtuig, zeker niet als dit toestel dan ook nog in Nederlandse kleuren gaat vliegen. Daar is deze tijdelijke huur van een bizjet voor jullie koning daar maar klein bier tegen.Royaljordanian wrote:Hello
Hoorde dat Flyinggroup deze 9HBBJ inhuurt en ook de PHGOV op het AOC gaat krijgen of ben ik nu verkeerd ingelicht ?
Beetje jammer dat ons NL belastinggeld naar Belgie gaat nu
Mvg,
En zeer binnenkort gaat het nog erger worden als de Embraers en de Falcon 900 eruit gaan, zou nog voor dit jaar zijn.... ze staan allemaal 'for sale 'Royaljordanian wrote:HelloLaurent wrote:In België is men ook absoluut niet gelukkig met het feit dat de 258 miljoen Euro die we gaan uitgeven voor een tankvliegtuig, zeker niet als dit toestel dan ook nog in Nederlandse kleuren gaat vliegen. Daar is deze tijdelijke huur van een bizjet voor jullie koning daar maar klein bier tegen.Royaljordanian wrote:Hello
Hoorde dat Flyinggroup deze 9HBBJ inhuurt en ook de PHGOV op het AOC gaat krijgen of ben ik nu verkeerd ingelicht ?
Beetje jammer dat ons NL belastinggeld naar Belgie gaat nu
Mvg,
Maarja de Belgische regering gaat ook ''vreemd' met alle HiFly kisten inhuren. Ik zeg gewoon ieder land moet zijn eigen economie steunen en zulke zaken in eigen land onderbrengen! Maarja wie ben ik?
Mvg,
Ja, kist is vandaag aangekomen in Nederland. Vervolgens wordt deze nog in Ostrava gespoten. VIP config zou bij mijn weten officieel 12 mei starten. Een VIP config duurt +- een jaar, kijken maar naar gevallen als die Thaise AF BBJ & D-ALEX die het zelfde riedeltje ondergaan hebben op Woensdrecht!AviaView wrote:Toch even een vraag met betrekking tot de PH-GOV B737.
Is dit het oorspronkelijke frame wat Nederland heeft besteld of is dit een vrijgekomen frame (optie van een andere klant) die de optie niet heeft afgenomen en daardoor de Nederlandse overheid is overgenomen? Zo nee, de meest recente berichten zeggen dat de oplevering pas in 2019 zal zijn. Gaat men daadwerkelijk een jaar met het interieur bezig voordat de overheid hem in gebruik gaat nemen?
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more