Forum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.
tonjochems wrote:Russian carrier Ural Airlines has delayed planned service launch on Moscow Zhukovsky – Amsterdam route, previously scheduled from 27DEC18.
Revised launch date is now scheduled on 31MAR19, on board Airbus A321 aircraft. Planned 2 weekly service remains unchanged.
An announcement is expected that LEVEL (part of IAG Group) will base 3x aircraft at AMS, with local crews, to operate all non-Spanish Vueling (also IAG Group) routes from AMS. This decision is taken to lower operating costs, as currently Vueling flights are operated by Spanish crews that require hotels in AMS.
- AMS-LTN
- AMS-FCO
- AMS-LIS
- AMS-OPO
It is uncertain whether AMS-VIE will continue to operate.
Schiphol gaat komende zomer te veel grote vliegtuigen weren om chaos tijdens topdrukte in de ochtenduren te voorkomen.
De limiet wordt met ingang van april 2019 van kracht en zal mogelijk later verder worden aangescherpt.
Dat bevestigt Schiphol.
Tussen 7.00 en 10.30 uur mogen volgens een woordvoerder
niet meer dan 41 toestellen met twee gangpaden/Twin-Aisle naar de luchthaven komen.
De luchtvaart zet volgens topman Frank Allard van koepel Barin vraagtekens bij de nieuwe capaciteitsbeperkingen,
die ten koste gaan van de passagiers.
„De vraag is of dat is toegestaan. De slots zijn verdeeld, met vliegtuigtypen.
Welke maatschappijen worden getroffen, is ons nog niet duidelijk.
De problemen op de grond worden steeds heftiger”, stelt hij.
Schiphol moet daarnaast harde maatregelen nemen
om doorstroming van reizigers in de overvolle terminals te verbeteren
met meer personeel, digitale informatie en snelle CT-scans.
Dit om lange wachtrijen en vertragingen het hoofd te bieden.