Een C-check, die duurt vanaf 8 Januari (aankomst 7 Januari in Hahn) tot eind Mei, dus ongeveer 4,5 maand...………. hierbij schieten woorden te kort, maar misschien een kans voor KLM voor verdere frequentie verhoging op AMS-PBM
Een C-check, die duurt vanaf 8 Januari (aankomst 7 Januari in Hahn) tot eind Mei, dus ongeveer 4,5 maand...………. hierbij schieten woorden te kort, maar misschien een kans voor KLM voor verdere frequentie verhoging op AMS-PBM
Een gemiddelde C-check + een vooraf geplande gear swap kan uitlopen tot max 6 weken, maar 4,5 maanden is excessief, ook indien er onregelmatigheden (bv. corrosie, structurele schade) wordt gevonden tijdens deze C-CheckB767-300ER wrote:Misschien even lezen wat de oorzaak is?
Tis namelijk niet alleen een C Check....
En aangezien SLM nog steeds 3-4x/week AMS-PBM vliegt, zie ik nergens waar een gat valt wat ingevuld zou moeten worden door KLM?
Ben meer kwaliteit gewend van sommigen
...een nogal interessante landingspoging ja...nick777 wrote:https://dagonline.nl/suriname/airbus-a3 ... -zanderij/
Ka Tak Airport? Established at 1000ft??
...gaat lekker met die Belgen...Beelden van landing de slm vlucht van woensdag 3 april 2019.
Dit gaat om een ingehuurde vliegtuig door de slm. Op het laaste moment is de piloot weer omhoog gegaan. Rondje gemaakt en daarna een perfecte landing.
Passagiers hebben gehuild en gebeden aan boord.Anderen waren muisstil.
Draaide inderdaad wel erg kort in. Leek eerder dat hij niet goed uit kwam op final en daarom missed approach maakte.nick777 wrote:https://dagonline.nl/suriname/airbus-a3 ... -zanderij/
Ka Tak Airport? Established at 1000ft??
Ranger wrote:Draaide inderdaad wel erg kort in. Leek eerder dat hij niet goed uit kwam op final en daarom missed approach maakte.nick777 wrote:https://dagonline.nl/suriname/airbus-a3 ... -zanderij/
Ka Tak Airport? Established at 1000ft??
Cheers,
Ranger
http://www.afiklmem.com/AFIKLMEM/en/g_p ... 737NG.htmlSLM tekent nieuw contract bij Air France-KLM voor onderhoud 737-vloot
10 april 2019
De Surinaamse Luchtvaart Maatschappij (SLM) heeft zijn handtekening gezet onder een nieuw contract
bij de onderhoudstak van Air France-KLM, AFI KLM E&M,
voor het onderhoud van zijn Boeing 737-vloot.
Dit meldt AFI KLM E&M in een persbericht.
Het contract betreft een componentenondersteuning en omvat reparatie, de bevoorrading van kritieke onderdelen van het toestel (Home Base Kit) en
geeft toegang tot de opslag van vliegtuigonderdelen via het Component Services Program (CSP),
die wordt beheerd door Boeing en AFI KLM E&M.
Het CPS-programma stelt luchtvaartmaatschappijen in staat om snel toegang te krijgen
tot een groot assortiment (ruil)onderdelen.
Dit kan een maatschappij forse besparingen opleveren.
De deal heeft betrekking op de twee huidige Boeing 737-700 toestellen van de SLM,
de PZ-TCS en de PZ-TCT.
Ook de derde 737, die de SLM volgend jaar verwacht,
zal door het Frans-Nederlandse bedrijf onderhouden gaan worden.
Press Release
09/04/2019 - Surinam Airways signs 737NG component support deal with AFI KLM E&M
Surinam airline opts for AFI KLM E&M expertise to deliver component support for Boeing 737-700 fleet.
Paris, Amstelveen, Miami, 09 April 2019 -
AFI KLM E&M today announced the signing of a component support contract covering the Boeing 737-700 fleet of the Republic of Surinam's flag carrier.
The contract covers the two aircraft currently operated by Surinam Airways,
along with a third, scheduled to join the carrier's fleet in 2020.
It covers repairs, pool access and supply of a Main Base Kit (MBK),
delivered under the 737NG Component Services Program (CSP) jointly operated by AFI KLM E&M and Boeing.
High level support
Designed initially to meet the component support requirements of Boeing 737NGs,
the CSP program operated by Boeing and AFI KLM E&M has since been extended to the 737 MAX.
The program is structured around attractive solutions designed to reduce component inventory,
storage and repair costs for operators while maximizing availability.
By combining the expertise of a world leader for aircraft maintenance services and that of a world-class aircraft manufacturer,
the program offers its customers a portfolio of very high quality, economically competitive, services.
Surinam Airways, which has worked with AFI KLM E&M for many years,
decided to opt for this solution to achieve optimal support
for the operational launch of its first two 737NGs, which joined the fleet in 2018.
Mijn observaties (en een pleidooi voor een hogere KLM frequentie) gedurende mijn verblijf In Suriname waren toch niet geheel onterecht :747classic wrote:Een gemiddelde C-check + een vooraf geplande gear swap kan uitlopen tot max 6 weken, maar 4,5 maanden is excessief, ook indien er onregelmatigheden (bv. corrosie, structurele schade) wordt gevonden tijdens deze C-CheckB767-300ER wrote:Misschien even lezen wat de oorzaak is?
Tis namelijk niet alleen een C Check....
En aangezien SLM nog steeds 3-4x/week AMS-PBM vliegt, zie ik nergens waar een gat valt wat ingevuld zou moeten worden door KLM?
Ben meer kwaliteit gewend van sommigen
Kom net terug van een rondreis AMS-PBM-CUR-AMS (31 Jan- 8 Maart) en heb gedurende mijn verblijf in Suriname gesproken met vele mensen (Surinamers, Nederlanders en andere nationaliteiten).
De algemene mening is dat de SLM operatie niet erg meer wordt vertrouwd (understatement), vooral de punktualiteit is erg slecht, de inhuur is van sterk wisselende kwaliteit en dat de meeste passagiers bereid zijn om (iets)meer te betalen voor een KLM ticket, teneinde op tijd weer thuis of op het werk te verschijnen.
P.S. AMS-PBM met KLM 744 gevlogen (volledig vol, volgens de purser overboekt, exact op tijd). De route PBM-POS-CUR (737-700) werd, inclusief vertraging van meer dan 4 uur (technische storing bij vertrek, niet nader gespecificeerd en /of gecommuniceerd door SLM) met SLM gevlogen.
PZT?jet380 wrote:Hallo is er al bekend wanneer de pzt weer terug komt? En wat er in december gaat gebeuren?
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more