KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 537
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Dus KLM stuurt eerst een crew op om een kist te halen in Malta om later op de dag een andere kist er naar toe te vliegen om die crew weer als pax naar huis te vliegen. Andersom zou toch efficiënter zijn? Of is dit typisch KLM?
User avatar
Bennie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 16541
Joined: 02 Mar 2009, 15:12
Type of spotter: Military (numbers & photography)
Subscriber Scramble: Ofcourse
Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Bennie »

Iemand91 wrote:@Fiets; bedankt voor de lijst met data. In ieder geval waardering daarvoor vanaf mijn kant!

Anywho; PH-BQH vliegt momenteel boven Duitsland terug naar Amsterdam. Planning loopt dus nog lekker.

Wat betreft de simulators; de registraties daarvan zijn toch:
A330: PH-AOG "Cockpitplein"
737: PH-BXX "De Blauwe Vogel"
737: PH-BXQ "Phoenix"
787: PH-BHQ "Vlijtig Liesje"
777-200: PH-BQX "Fort Spijkerboor"
777-300: PH-BVX 'Hundred Acre Wood"
747-400: PH-BFQ "Atlantis"
747-400: PH-BFX "Olympia"

Welke er tegenwoordig nog staan, geen idee.
Komt me zeer bekend voor! Er zal mettertijd' een B747 SIM omgeruild worden voor een tweede 787.
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Iemand91 wrote:@Fiets; bedankt voor de lijst met data. In ieder geval waardering daarvoor vanaf mijn kant!

Anywho; PH-BQH vliegt momenteel boven Duitsland terug naar Amsterdam. Planning loopt dus nog lekker.

Wat betreft de simulators; de registraties daarvan zijn toch:
A330: PH-AOG "Cockpitplein"
737: PH-BXX "De Blauwe Vogel"
737: PH-BXQ "Phoenix"
787: PH-BHQ "Vlijtig Liesje"
777-200: PH-BQX "Fort Spijkerboor"
777-300: PH-BVX 'Hundred Acre Wood"
747-400: PH-BFQ "Atlantis"
747-400: PH-BFX "Olympia"

Welke er tegenwoordig nog staan, geen idee.
Klopt. Iemand anders merkte dat al op dat de schaalmodellen vaak een J als regie hebben.
Ik gaf al aan dat ik ernaast zat en twee zaken dor elkaar haalde.

De PHAOG had ik sowieso al nooit op een kist geplaatst. Das vragen om problemen ;)
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
YS11
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 24245
Joined: 09 Mar 2010, 14:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by YS11 »

robin27198 wrote:
Iemand91 wrote:
PH-BQL gaat vanmiddag naar de schilder vertrektijd 17:25LT
Als KL9877, en taxied nu,totaal 7 triples, voor een schilderbeurt op MLA,en dit is dus nummer 4 als het goed is.
Rgds,Martin.
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 22195
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Stratofreighter »

...weinig verrassend... :|

https://www.nu.nl/economie/6029173/klm- ... rhoud.html
7 februari 2020 15:50
Laatste update: 3 uur geleden

Nu KLM in verband met het nieuwe coronavirus wekenlang niet op China vliegt,
kan een deel van het personeel vrij nemen of op cursus gaan.

De vliegtuigen die op de routes naar China zouden worden ingezet,
kunnen eerder in onderhoud of worden gewisseld met toestellen op andere routes.

"Voor de piloten geldt dat KLM de roosters iets verlicht
(ze worden minder vaak ingezet, red.)
en ze de ruimte gebruiken om extra trainingen te doen",
laat een woordvoerder van KLM desgevraagd aan NU.nl weten.
De vliegtuigen die 'over' zijn, kunnen volgens KLM nu eerder in onderhoud
dan volgens de planning nodig zou zijn.
"En indien noodzakelijk kan extra onderhoud worden uitgevoerd."

Ook kunnen toestellen op andere routes worden ingezet.
"We optimaliseren de vloot", aldus de woordvoerder.

KLM maakte donderdag bekend in ieder geval
tot medio maart niet meer naar China te vliegen in verband met het coronavirus.
https://www.nu.nl/economie/6029173/klm- ... rhoud.html :|
November 2024 update at FokkerNews.nl....
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 552
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: Voorlopige planning KLC E195-E2

Post by Inkjet »

Fiets wrote: EZA mei2022 to Hop
EZB mei2022 to Hop
Waren dit niet de enige twee toestellen in eigendom?
Eug14
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 40
Joined: 30 Jan 2015, 23:36

Re: Voorlopige planning KLC E195-E2

Post by Eug14 »

Inkjet wrote:
Fiets wrote: EZA mei2022 to Hop
EZB mei2022 to Hop
Waren dit niet de enige twee toestellen in eigendom?
Dat is correct.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 537
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: Voorlopige planning KLC E195-E2

Post by mac »

Eug14 wrote:
Inkjet wrote:
Fiets wrote: EZA mei2022 to Hop
EZB mei2022 to Hop
Waren dit niet de enige twee toestellen in eigendom?
Dat is correct.
Samen met de EZF en EZH.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

De EZH is gewoon een leasekist. Althans volgens de boeken van ILenT

EZA EZB en EZF zijn inderdaad eigendom.
All times are local times!

Regards, N.
glider
Posts: 22
Joined: 16 Jan 2016, 20:24

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by glider »

User avatar
poereng
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 401
Joined: 14 Mar 2003, 16:59
Subscriber Scramble: poereng

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by poereng »

Op deze manier kunnen ze componenten serviceable van de kist in Kemble/Cotswold halen en direct op hun eigen vliegende kisten monteren. Anders zouden de componenten eerst langs een zogenaamde shop moeten sturen voor een check, dat kost tijd en geld.
User avatar
Ger
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1880
Joined: 17 Mar 2007, 00:13
Location: Amstelveen

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Ger »

poereng wrote:Op deze manier kunnen ze componenten serviceable van de kist in Kemble/Cotswold halen en direct op hun eigen vliegende kisten monteren. Anders zouden de componenten eerst langs een zogenaamde shop moeten sturen voor een check, dat kost tijd en geld.
Heeft de PH-BFG ook de neuwe registratie TF-AMG gekregen voor dit doel.

Rgds, Ger
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography
zark
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 31
Joined: 10 Jan 2018, 11:46
Location: Near EHWO

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by zark »

Lijkt er wel op. hebben ze ook ooit gedaan met een CorsairFly 744 met die reg.
Best regards,
Maarten
User avatar
Yespur
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 102
Joined: 08 Mar 2010, 10:00
Type of spotter: F3
Subscriber Scramble: nee
Location: Utrecht

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Yespur »

PH-BKG klaar voor vertrek:

Image
- Canon EOS 450D
- EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
- EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS

My pictures at Airliners.net
User avatar
phkza
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2260
Joined: 21 Nov 2005, 22:38
Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by phkza »

Yespur wrote:PH-BKG klaar voor vertrek:

Image
Volgende keer graag even de bron van de foto vermelden ;)

https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... -ontvangst
Post Reply

Return to “'t Praethuys”