Volgens de aircargopedia:mac wrote:Wat is eigenlijk het verschil tussen een BDSF en een BCF? Naast dat de een door BEDEK en de ander door een (third-party) via Boeing gebeuren?
Ik heb geen enkele indicatie dat het leeggewicht van een -BDSF significant hoger is dan een -BCF, anders zou Boeing dat zeker hebben benadrukt in de -BCF advertenties. Bij een conversie van combi naar full freighter (PH-BFY) zal het verschil zo wie zo minimaal zijn, alleen het voorste gedeelte van het maindeck wordt immers vervangen door een sterkere vloerconstructie. Het achterste gedeelte van de upperdeck vloer wordt bij beide P-F conversies vervangen door hoger geplaatste "tension ties" om meer 10 ft maindeck pallets te kunnen plaatsen.76-er wrote:Een BDSF heeft kennelijk een hoger leeggewicht en dus minder ruimte voor payload dan een BCF. Waar dat in zit? Geen idee, maar het zal wel te maken hebben met de versterkte vrachtvloer en/of side cargo door.
Ah dat verklaart de flinke koersstijging van de aandelen van Atlas. Zodra die handelsoorlog voorbij is en het Coronavirus ook naar de achtergrond verdwenen is kan de wereld er heel anders uitzien.76-er wrote:Uiteraard, maar ik neem aan dat Bedek z'n eigen ontwerp heeft. En dat is kennelijk zwaarder dan de Boink specs.
In ander nieuws: Atlas krimpt, dat kan niet anders dan een neerwaarts effect hebben op de prijzen in de tweedehands markt.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... rachtmarkt
Wat heeft een vorige eigenaar te maken met de huidige (of nieuwe) operator? Volgens mij namelijk 0,0.747classic wrote:echter een ex. AIR FRANCE kist, gevlogen door KL/MP crews zal wel een brug te ver zijn.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more