Ik vraag me af wanneer een nieuwe livery komt maar ik denk dat het niet meer gaat gebeuren omdat het maar een toestel is76-er wrote:CKA stond in Jakarta voor een C-check en is momenteel op weg naar huis. MPS is er ook naartoe voor een D en wordt begin augustus terug verwacht. Nieuw verflaagje zou leuk zijn.
Eens in de zoveel jaar moet bij groot onderhoud alle verf er sws af vanwege inspectie van de romp. Een nieuwe livery zal er niet komen, al vond ik de 767 retrojet wel een pareltje.Keith 747-400 wrote:Ik vraag me af wanneer een nieuwe livery komt maar ik denk dat het niet meer gaat gebeuren omdat het maar een toestel is76-er wrote:CKA stond in Jakarta voor een C-check en is momenteel op weg naar huis. MPS is er ook naartoe voor een D en wordt begin augustus terug verwacht. Nieuw verflaagje zou leuk zijn.
https://www.nieuwsbladtransport.nl/coro ... martinair/Martinair ‘zoekt alternatieve klanten’ bij betalingsproblemen KLM
JAARVERSLAG
Martinair
‘is genoodzaakt alternatieve klanten te zoeken als de financiële prestatie en liquiditeit van het moederbedrijf KLM’,
de enige klant,
‘gevolgen heeft voor de mogelijkheden om te opereren voor KLM’.
21 augustus 2020 11:53
Dat stelt de nieuwe topman Adriaan de Heijer van Martinair
in het deze week gedeponeerde jaarverslag over 2019 van de vrachtmaatschappij.
De ‘financiële de operationele afhankelijkheid’
van eigenaar KLM is momenteel de grote donkere wolk boven het voorbestaan van Martinair,
herhaalt ook de externe accountant van Martinair in de risico-paragraaf van de jaarrekening 2019.
Nettowinst
In dat boekjaar wist Martinair met de vier vrachtjumbo’s,
100 vrachtpiloten en het onderhoudsbedrijf Regional Jet Center
nog een mooi nettowinst van 15,2 miljoen euro (2018: 16,3 miljoen) te behalen op een omzet van 268,4 miljoen.
Daarvan kwam ruim 240 miljoen voor rekening van de vrachtvluchten voor KLM.
Geen slecht resultaat voor een bedrijf dat volgens de geruchtenmachine op Schiphol
geen lang leven beschoren zou zijn onder de paraplu van de KLM.
Volgens topman De Heijer is er voor een dergelijk doemscenario voorlopig geen aanleiding
als tenminste KLM, als enige klant, blijft betalen voor de vrachtvluchten.
Hij wijst er verder op dat onder meer
via het steunpakket van 3,4 miljard euro uit Den Haag en
kostenbesparingen de verwachting bij Martinair is
dat KLM zeker voor de komende 12 maanden aan zijn financiële verplichtingen kan voldoen.
Of hij al op zoek is naar alternatieve klanten, wordt niet duidelijk in het jaarverslag.
Maximaal niveau
De Heijer wijst er verder op dat coronacrisis geen enkele ‘negatief effect’ heeft gehad
op de vrachtactiviteiten van Martinair.
De benuttingsgraad van de vloot ligt momenteel zelfs op een ‘maximaal niveau’, geeft hij aan.
Daarnaast blijkt uit de jaarrekening
dat de kaspositie van Martinair door toevoeging van het netto-resultaat momenteel bijna 89 miljoen euro bedraagt,
tegen 73,4 miljoen euro in 2018.
Martinair heeft verder de leasekosten in 2019 voor een groot deel van de vrachtvloot weten te verlagen.
Drie van de vier B747-400 huurt de vrachtmaatschappij van KLM tot eind 2021
voor een jaarlijks bedrag van 11,5 miljoen euro tegen 13,1 miljoen euro in het oude contract.
De vierde B747-400F is in eigen bezit.
Bestaat de mogelijkheid voor MP om onafhankelijk van AF/KL een extra 747 vrachtvliegtuig aan te schaffen, gezien het hoge vrachtaanbod op dit moment.Stratofreighter wrote: ↑22 Aug 2020, 20:23 https://www.nieuwsbladtransport.nl/coro ... martinair/
https://www.nieuwsbladtransport.nl/coro ... martinair/Martinair ‘zoekt alternatieve klanten’ bij betalingsproblemen KLM
JAARVERSLAG
Martinair
‘is genoodzaakt alternatieve klanten te zoeken als de financiële prestatie en liquiditeit van het moederbedrijf KLM’,
de enige klant,
‘gevolgen heeft voor de mogelijkheden om te opereren voor KLM’.
21 augustus 2020 11:53
Dat stelt de nieuwe topman Adriaan de Heijer van Martinair
in het deze week gedeponeerde jaarverslag over 2019 van de vrachtmaatschappij.
De ‘financiële de operationele afhankelijkheid’
van eigenaar KLM is momenteel de grote donkere wolk boven het voorbestaan van Martinair,
herhaalt ook de externe accountant van Martinair in de risico-paragraaf van de jaarrekening 2019.
Nettowinst
In dat boekjaar wist Martinair met de vier vrachtjumbo’s,
100 vrachtpiloten en het onderhoudsbedrijf Regional Jet Center
nog een mooi nettowinst van 15,2 miljoen euro (2018: 16,3 miljoen) te behalen op een omzet van 268,4 miljoen.
Daarvan kwam ruim 240 miljoen voor rekening van de vrachtvluchten voor KLM.
Geen slecht resultaat voor een bedrijf dat volgens de geruchtenmachine op Schiphol
geen lang leven beschoren zou zijn onder de paraplu van de KLM.
Volgens topman De Heijer is er voor een dergelijk doemscenario voorlopig geen aanleiding
als tenminste KLM, als enige klant, blijft betalen voor de vrachtvluchten.
Hij wijst er verder op dat onder meer
via het steunpakket van 3,4 miljard euro uit Den Haag en
kostenbesparingen de verwachting bij Martinair is
dat KLM zeker voor de komende 12 maanden aan zijn financiële verplichtingen kan voldoen.
Of hij al op zoek is naar alternatieve klanten, wordt niet duidelijk in het jaarverslag.
Maximaal niveau
De Heijer wijst er verder op dat coronacrisis geen enkele ‘negatief effect’ heeft gehad
op de vrachtactiviteiten van Martinair.
De benuttingsgraad van de vloot ligt momenteel zelfs op een ‘maximaal niveau’, geeft hij aan.
Daarnaast blijkt uit de jaarrekening
dat de kaspositie van Martinair door toevoeging van het netto-resultaat momenteel bijna 89 miljoen euro bedraagt,
tegen 73,4 miljoen euro in 2018.
Martinair heeft verder de leasekosten in 2019 voor een groot deel van de vrachtvloot weten te verlagen.
Drie van de vier B747-400 huurt de vrachtmaatschappij van KLM tot eind 2021
voor een jaarlijks bedrag van 11,5 miljoen euro tegen 13,1 miljoen euro in het oude contract.
De vierde B747-400F is in eigen bezit.
Waarschijnlijk een D-check en vier PW4052 motoren (want die waren al verkocht)
Registr Type MSN Leasedata PH-CKA 744F 33694 EIGENDOM ONV PH-CKB 744F 33695 EIGENDOM ONV PH-CKC 744F 33696 EIGENDOM ONV PH-MPS 744BCF 24066 EIGENDOM ONV
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more