Hoe kan Corendon een bepaalde marge op een ticket hebben (dus niet het verblijf)als ze deze onderbrengen bij de KLM en dus niet zelf vervoeren? In het geval van zelf vervoeren kan ik je geheel volgen, maar in dit geval van de antillen, waar de KLM gaat vervoeren, dus niet. Of begrijp ik jou verkeerd of snap ik het zelf niet meer hahahwingview wrote:Je zegt dat de Airline kostendekkend is dus zal er per stoel geen winst gemaakt worden, die zit in het verblijf aldaar. Corendon zal waarschijnlijk een bepaalde marge hebben op het ticket én op het verblijf.
Het zou me niets verbaze dat de marge bij Corendon lager is dan dat van TUI maar dat hoeft niet te betekenen dat ze boven de prijs van TUI zitten. Om voet aan de grond te krijgen neem je genoegen met een lagere winst, of misschien zelfs break even, om je klanten binnen te halen. Wanneer dat doel is bereikt gaat de winst normaliter weer omhoog door betere deals etc. Gebeurt dat niet, dan zullen ze waarschijnlijk weer net zo snel afhaken.
Hmz. Zeker interessant. Al is het me nog niet helemaal duidelijk.ehusmann wrote:Wat ze betalen is niet zo van belang, waar de winstmarge wordt genomen wel. Ergens in de keten zal er een winstmarge worden genomen, zij het door de maatschappij, zij het door de verkoper.
Zelfde geldt voor de tickets die je via Corendon boekt. Alleen neem jij aan dat in het ene geval dat eenmalig wordt gedaan en in het andere geval dubbel. Dat is mogelijk, maar is zeker geen vanzelfsprekendheid. In veel gevallen wordt er op zo'n moment een soort 'pass-thru' gebruikt. De uiteindelijk verkoper verkoopt het totale pakket, maar neemt alleen een winstmarge op zijn aandeel, de rest wordt gewoon direct doorverkocht, zonder marge. Dit is zeker bij producten waarbij een groot deel wordt ingekocht niet ongebruikelijk, omdat anders de totale winstmarge veel te groot wordt en je niet meer concurrerend kunt zijn. En voor de verkoper is het geen punt, want als die een marge maakt op zijn echte (zelf gemaakte) kosten dan is de winst opzich goed genoeg.
Alleen als Corendon zijn winstmarge neemt over het totaal dan heb je gelijk. Maar ik betwijfel of jij dat als feit kan benoemen.
Erwin
Wat je hier zegt is in feite dat KLM winst berekend over het ticket, maar TUI Holidays de stoelen inkoopt zonder winst. Dat klopt waarschijnlijk wel, maar TUI holidays zal dan wel een winstmarge over het totale bedrag berekenen aan de klant. De winstmarge daar wordt dus niet door de luchtvaartmaatschappij genomen, maar door de verkoper. Dat is precies hetzelfde als in het geval waar Corendon geen winstmarge neemt, maar KLM wel, alleen wordt de marge op een ander moment berekend.B767-300ER wrote:Logisch, maar feit blijft, KLM gaat de stoelen niet onder kostprijs verkopen aan Corendon, ook niet met volumekorting.
KLM zal er, links of rechtsom, ook winst op willen maken.
En dan betaalt Corendon als touroperator aan de KLM kostprijs stoel plus winstmarge KLM. Waar TUI Holidays alleen maar kostprijs betaald....
Ik denk dat dat een veronderstelling is die zeer gemakkelijk is te weerleggen. Luchtvaartmaatschappijen verkopen zeker tickets onder de "kostprijs" (express tussen aanhalingstekens gezet omdat je kan afvragen wat de kostprijs van een stoel is). Zelfs als je de alleen de variabele kosten zou nemen dan zie ik nog prijzen die dit nooit kunnen dekken (en dan heb ik het nog geeneens over de netto prijzen die sommige reisbureau's kunnen krijgen voor bepaalde tickets). Ik ga er wel vanuit dat KLM haar variabele kosten zal dekken. Echter de variabele kosten zijn relatief niet zo hoog (en dan is het nog de vraag of je de volledige variabele kosten of de variabele kosten per X passagiers neemt).B767-300ER wrote:Logisch, maar feit blijft, KLM gaat de stoelen niet onder kostprijs verkopen aan Corendon, ook niet met volumekorting.
Dit beweer ik dan (volgens mij)ook nergens. Mocht dat wel zo zijn, dat bedoelde ik in ieder geval niet aan te geven.LJ wrote: De stelling dat TUI goedkoper is dan concurrenten die KLM gebruiken omdat TUI een eigen maatschappij heeft lijkt mij hierdoor niet bewezen. .
Jet380,jet380 wrote:Wat is iets goedkoper??? Als ik met kl vlieg hoef ik niks meer bij te betalen. Bij or betaal ik voor eten en drinken aan boord stoelreservering en soms huur van dvd speler ga dan uit van de goedkoopste classe . Dus een kleine 100 euro pp komt nog wel bij.
[ Post made via Mobile Device ]
Arke.nl bied voor januari 2014 dit complex reeds boekbaar op internet aan sinds maart 2013.Rockville wrote:Helaas is het nog niet mogelijk een prijsvergelijk te doen. Correndon biedt vwb de West reizen aan naar slechts 1 complex, Sunscape (v/h Breezes) vanaf medio januari 2014. Helaas zijn de prijzen van de andere touroperators voor die periode nog niet bekendgesteld op internet. Navraag bij reisbureau's levert een voorlopige prijs op die wel iets goedkoper is, maar geeft geen garantie. Voor de consument, die een bepaald product wil afnemen, zou het dus raadzaam zijn om af te wachten totdat de prijzen nader bekend gesteld gaan worden.
Dan heb ik je verkeerd begrepen. Mijn veronderstelling was dat je aangaf dat Corendon nooit goedkoper kan verkopen dan touroperators van TUI.B767-300ER wrote:Dit beweer ik dan (volgens mij)ook nergens. Mocht dat wel zo zijn, dat bedoelde ik in ieder geval niet aan te geven.LJ wrote: De stelling dat TUI goedkoper is dan concurrenten die KLM gebruiken omdat TUI een eigen maatschappij heeft lijkt mij hierdoor niet bewezen. .
Als je de prijs neemt inclusief alle kosten dan denk ik dit waarschijnlijk is alhoewel het voor een maatschappij als KLM bijna ondoenlijk is om kosten per stoelkilometer te berekenen (zeker als je rekening houdt met het kosten die voor zowel AF als KL gemaakt worden).B767-300ER wrote:Ik beweer enkelt dat de kosten per stoelkilometer bij TUI Airlines lager liggen dat de kosten per stoelkilometer bij de KLM. En dat is puur gebaseerd op het feit dat TUI Airlines een veel meer low-cost organisatiestructuur heeft dan de KLM. (lees: lagere kosten)
En de hotels op CUR. Daarnaast is dit natuurlijk weer een stap van Corendon om een serieuze concurrent te worden van Thomas Cook en TUI.B767-300ER wrote:Laten we eerst maar eens afwachten wat er gaat gebeuren. Zoals gezegd, voor de consument is dit alleen maar goed.
Dat kan wel degelijk....LJ wrote:Dan heb ik je verkeerd begrepen. Mijn veronderstelling was dat je aangaf dat Corendon nooit goedkoper kan verkopen dan touroperators van TUI.
Denk dat dat voor TUI Airlines ook hetzelfde geldt daar TUI Airlines ook uit meerdere holdings (ArkeFly, JetAirFly, Thomson, etc. etc.) bestaat.LJ wrote:Als je de prijs neemt inclusief alle kosten dan denk ik dit waarschijnlijk is alhoewel het voor een maatschappij als KLM bijna ondoenlijk is om kosten per stoelkilometer te berekenen (zeker als je rekening houdt met het kosten die voor zowel AF als KL gemaakt worden).
Thomas Cook is sinds het wegvallen van Martinair voor de Nederlandse markt al bijna geen concurrent meer..LJ wrote: En de hotels op CUR. Daarnaast is dit natuurlijk weer een stap van Corendon om een serieuze concurrent te worden van Thomas Cook en TUI.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more