Departed today EHRD back home via GanderAircolours wrote:Fleet news:
N732MA to be returned to Miami Air 31/10/2019
N739MA vliegt weer vanaf EHRD dus de lease loopt wel door met deze kistjet380 wrote:Vanwaar dat de lease van de miami kist eerder stopt?
N732MA vloog alleen maar afgelopen week voor Transavia omdat de lease aan TUI klaar was. Dit omdat de 'normale' Miami Air/Transavia 738 voor wat onderhoud op Woensdrecht stond. De N739MA kwam 10 september weer retour naar RTM en blijft tot eind oktober nog voor Transavia vanaf RTM vliegen.jet380 wrote:Vanwaar dat de lease van de miami kist eerder stopt?
...meer viaVakantievlieger Transavia is niet langer de baas bij haar dochter Transavia Frankrijk.
Bronnen melden dat het belang is teruggezakt naar de 10%,
waar dat een jaar geleden nog 60% was.
De rest van de aandelen, 40%, was in handen van Air France.
„Air France greep telkens in.
Zo heeft ze een kapitaalinjectie gedaan, omdat wij Transavia Nederland de verliezen niet wilde dragen.
Ze kunnen gewoon commercieel blijven samenwerken”, zegt een ingewijde.
De vakantievlieger wil zelf niet kwijt wie haar aandeelhouders momenteel zijn.
Met de verwatering lijkt het plan om van Transavia een pan-Europese speler te worden steeds verder weg.
Ik neem aan dat de XRY en de XRZ niet meer gedaan gaan worden, in verband met verwachte uitfaseringen van de 737-7 in 2019/2020?(nee er is niets gepland dat weet ik en een en ander is afhankelijk van eventuele vervanging,maar van de leasebakken lopen alle contracten op dezelfde datum af..). Of krijgen deze 737-7’s nog wel een paintbeurt deze winter?Aircolours wrote:De eerstvolgende kisten die in nieuwe kleuren worden gespoten zijn:
30/10 PH-HSG
07/11 PH-HZG
15/11 PH-HZD
23/11 PH-HSF
Correct. Er staan buiten bovenstaande lijst geen kisten meer in de planning voor deze winter om gespoten te worden. De HZX blijft dus de enige -800 die nog niet is gespoten. De XRY en XRZ dus ook niet (overigens zijn dit eigen machines en geen leasebakken). En voor degene die de XRZ nog niet heeft raad ik aan om hem snel te kiekenB767-300ER wrote:Ik neem aan dat de XRY en de XRZ niet meer gedaan gaan worden, in verband met verwachte uitfaseringen van de 737-7 in 2019/2020?(nee er is niets gepland dat weet ik en een en ander is afhankelijk van eventuele vervanging,maar van de leasebakken lopen alle contracten op dezelfde datum af..). Of krijgen deze 737-7’s nog wel een paintbeurt deze winter?Aircolours wrote:De eerstvolgende kisten die in nieuwe kleuren worden gespoten zijn:
30/10 PH-HSG
07/11 PH-HZG
15/11 PH-HZD
23/11 PH-HSF
Dan blijft alleen de HZX nog over (welke de lease onlangs is verlengd tot 2023). Wanneer komt deze aan de beurt?
Het zal wel wat met de verdeling van het budget te maken hebben. Ik zal eens checken wanneer ie voor een d-check gaat.B767-300ER wrote:De HSJ krijgt dus ook nog geen nieuwe jas?
Je zou toch zeggen gezien zn leeftijd dat ie aan de beurt is deze winter voor een D Check, hij wordt in februari tenslotte 5 jaar oud.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more