Ik denk dat de conversie van Cessna 550 naar 551 of omgekeerd bijzonder weinig met Theseus' boot van doen heeft, en sterker nog, ik denk dat in het gemiddelde toestel van 10 jaar oud meer vervangen is dat er in een dergelijke conversie (overigens kan Theseus' boottheorie wel goed worden toegepast op de meervoudige Chinook-conversie ).ehusmann wrote: Dan kom je al snel op de bijzonder theoretische-maar-niet-minder-leuke discussie die op het vraagstuk van het schip van Theseus gaat lijken. Ik zal er derhalve ook geen antwoord op geven, dat mag iedereen lekker voor zich uitmaken.
Door de bank genomen kan je denk ik stellen dat een c/n over het algemeen nooit zal wijzigen, met als uitzondering kisten die om welke reden dan ook worden omgebouwd c.q. worden herbouwd.
In het algemeen kun je zeggen dat minimaal 95% van alle tot nu toe gebouwde toestellen hun gehele bestaan hetzelfde constructienummer heeft behouden. De uitzonderingen zijn minder dan 5%, en in de huidige 'grotere' burgerluchtvaart minder dan 1%. Of het daarmee een verwaarloosbaar percentage is, mag een ieder voor zichzelf bepalen.
Grtz,
Robert W