constructie nummer vliegtuigen (cn/msn)

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Numbercruncher
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1118
Joined: 13 Mar 2006, 16:43
Type of spotter: S3
Subscriber Scramble: Numbercruncher
Location: AMS/EHAM

Re: constructie nummer vliegtuigen (cn/msn)

Post by Numbercruncher »

ehusmann wrote: Dan kom je al snel op de bijzonder theoretische-maar-niet-minder-leuke discussie die op het vraagstuk van het schip van Theseus gaat lijken. Ik zal er derhalve ook geen antwoord op geven, dat mag iedereen lekker voor zich uitmaken.

Door de bank genomen kan je denk ik stellen dat een c/n over het algemeen nooit zal wijzigen, met als uitzondering kisten die om welke reden dan ook worden omgebouwd c.q. worden herbouwd.
Ik denk dat de conversie van Cessna 550 naar 551 of omgekeerd bijzonder weinig met Theseus' boot van doen heeft, en sterker nog, ik denk dat in het gemiddelde toestel van 10 jaar oud meer vervangen is dat er in een dergelijke conversie (overigens kan Theseus' boottheorie wel goed worden toegepast op de meervoudige Chinook-conversie 8) ).

In het algemeen kun je zeggen dat minimaal 95% van alle tot nu toe gebouwde toestellen hun gehele bestaan hetzelfde constructienummer heeft behouden. De uitzonderingen zijn minder dan 5%, en in de huidige 'grotere' burgerluchtvaart minder dan 1%. Of het daarmee een verwaarloosbaar percentage is, mag een ieder voor zichzelf bepalen.

Grtz,

Robert W
"In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move."

Douglas Adams
Post Reply

Return to “'t Praethuys”