EHAM 18-11-2009

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
User avatar
Seagull
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 512
Joined: 02 Mar 2003, 01:02
Type of spotter: S5 (since 1978)
Location: 6nm SE of SPL or at WP

Re: EHAM 18-11-2009

Post by Seagull »

skycruiser wrote:Some expectations for East:
1200 CL6 VP-CEI
According sbs, now on the ils 22 (lt 13:20)


.
Erik
User avatar
330/340
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3443
Joined: 21 Jan 2004, 16:38
Type of spotter: S4 Civiel en militair transport
Location: Uithoorn

Re: EHAM 18-11-2009

Post by 330/340 »

poldertoren wrote:
Borobudur wrote:
varig767 wrote:Wat denken jullie, gaat die AF 747 op de 18C of op 18R zijn wielen aan de grond zetten?
Ik denk toch de 22 :mrgreen: :scramble:
Helaas gaat het zeker niet de 22 worden. Max type voor baan 22 is de A321/B739 heeft als het goed is met beton en de belasting daarvan te maken. Ben op het moment niet op mijn werk dus weet niet wat de wind precies is en gaat doen maar als hij hard uit het zuid westen gaat waaien kan je wel ILS 22 vliegen gevolgd door visual naar baan 24 wat ook een gaaf gezicht blijft natuurlijk!! :)

Groeten Joost
Volgens mij zijn er nog niet zo lang geleden bij sterke wind wel grotere kisten geland op de 22, en de AF B747 zal wel schoon leeg zijn, dus de wieldruk zal erg meevallen. Grote vraag blijft: komt hij ????
Grtz, Jan
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5415
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: EHAM 18-11-2009

Post by Hurricane »

330/340 wrote: Volgens mij zijn er nog niet zo lang geleden bij sterke wind wel grotere kisten geland op de 22, en de AF B747 zal wel schoon leeg zijn, dus de wieldruk zal erg meevallen. Grote vraag blijft: komt hij ????
Alle wide-bodies komen momenteel nog steeds op 18R binnen, het kleinere spul gaat via 24 en 22; huidige weerscondities zijn wel reden voor vertragingen ... We zien hem vanzelf voorbij komen.

Adios, H.
Groeten,
Ron
User avatar
T7
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 16053
Joined: 11 Aug 2004, 15:26
Type of spotter: S5/SBS
Location: EHAM/Hoofddorp

Re: EHAM 18-11-2009

Post by T7 »

Air France 747 is still not on sbs..let's wait and see.
Egyptair 737 SU-GDE now on finals RW22..
User avatar
nuckleuz
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1515
Joined: 07 Feb 2005, 19:16
Type of spotter: None
Subscriber Scramble: No
Location: Alphen aan den Rijn

Re: EHAM 18-11-2009

Post by nuckleuz »

Hurricane wrote:
330/340 wrote: Volgens mij zijn er nog niet zo lang geleden bij sterke wind wel grotere kisten geland op de 22, en de AF B747 zal wel schoon leeg zijn, dus de wieldruk zal erg meevallen. Grote vraag blijft: komt hij ????
Alle wide-bodies komen momenteel nog steeds op 18R binnen, het kleinere spul gaat via 24 en 22; huidige weerscondities zijn wel reden voor vertragingen ... We zien hem vanzelf voorbij komen.

Adios, H.
KLM898 (Boeing 747) gaat naar ILS 22 en dan landen op 24.
User avatar
330/340
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3443
Joined: 21 Jan 2004, 16:38
Type of spotter: S4 Civiel en militair transport
Location: Uithoorn

Re: EHAM 18-11-2009

Post by 330/340 »

nuckleuz wrote:
Hurricane wrote:
330/340 wrote: Volgens mij zijn er nog niet zo lang geleden bij sterke wind wel grotere kisten geland op de 22, en de AF B747 zal wel schoon leeg zijn, dus de wieldruk zal erg meevallen. Grote vraag blijft: komt hij ????
Alle wide-bodies komen momenteel nog steeds op 18R binnen, het kleinere spul gaat via 24 en 22; huidige weerscondities zijn wel reden voor vertragingen ... We zien hem vanzelf voorbij komen.

Adios, H.
KLM898 (Boeing 747) gaat naar ILS 22 en dan landen op 24.
Laatste (grond)snelheid op de SBS 131 kts, beetje tegewind !!
Was de PH-BFE trouwens.
Grtz, Jan
User avatar
nuckleuz
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1515
Joined: 07 Feb 2005, 19:16
Type of spotter: None
Subscriber Scramble: No
Location: Alphen aan den Rijn

Re: EHAM 18-11-2009

Post by nuckleuz »

330/340 wrote:Laatste (grond)snelheid op de SBS 131 kts, beetje tegewind !!
Was de PH-BFE trouwens.
Bizar, maar maakt het wel leuker om te luisteren :-) De Japan Airlines en Korean Airlines komen er ook aan op dezelfde manier.

Grt, Erik
MD-11
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 206
Joined: 23 Jun 2003, 09:56
Subscriber Scramble: MD-11

Re: EHAM 18-11-2009

Post by MD-11 »

Inderdaad mooi om te zien en te horen hoe onze vrienden van de LVNL al het verkeer op de ILS 22 persen 8) respect!
MTOW
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 500
Joined: 14 Aug 2007, 01:13
Subscriber Scramble: MTOW

Re: EHAM 18-11-2009

Post by MTOW »

330/340 wrote:
nuckleuz wrote:
Laatste (grond)snelheid op de SBS 131 kts, beetje tegewind !!
Was de PH-BFE trouwens.

Was ook leuk om er onder door te rijden op de A10 zuid, mooi gezicht hoe die net de swing maakte zo vlak boven de stad.
Het was dus niet erg om daar even stil te staan in de file :D

Grt, Mike
Flown with: KL/MP/LX/SR/LH/HV/AF/RG/BD/VP/LS/FR/TG/RX
Flown on: A312/A319/A320/A321/A332/A388/B732/B733/B734/B73G/B738/B752/B763/B743/M83/RJ85/RJ1H/F70/F100/MD11/E110/CNC/PA28
shepherd
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 555
Joined: 17 Nov 2009, 19:07
Subscriber Scramble: shepherd
Location: AMS

EHAM 18-11-2009.

Post by shepherd »

G'day!
I was just watching the LVNL website, And they say the Oostbaan (04-22) is in use for landing.
There are even 737's and A319's landing on the Oost-baan. And at 15:01 a KLM 744 Sidestepped to 24 for landing..

Can anyone tell me why the oost-baan is used for airline traffic?

Sources:
Casper.frontier: http://casper.frontier.nl/
LVNL: http://www.luchtverkeersleiding.nl/fram ... an_actueel

Regards, JeffreyKLM.
(Nederlands antwoord is geen probleem).
User avatar
Borobudur
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2760
Joined: 25 Dec 2007, 15:57
Subscriber Scramble: Borobudur
Location: EHLE

Re: EHAM 18-11-2009.

Post by Borobudur »

Heb je al een vinger uit het raam gestoken of een fietstochtje gemaakt? :wink:

ps waarom een nieuw topic?
Borobudur
User avatar
Ricardo 767-200ER
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1388
Joined: 25 Jul 2008, 23:01
Type of spotter: Civil and Military
Subscriber Scramble: Ricardo 767-200ER
Location: EHAM/AMS
Contact:

Re: EHAM 18-11-2009

Post by Ricardo 767-200ER »

Heren,,

Ik heb minder leuk nieuws over de AF 747, die gaat niet komen omdat er momenteel geen plaats is voor een C-check omdat de PH-BFU uitgelopen is in bay 1, hij is nu verschoven naar Januari, voor de fotografen onder ons (inclusfief mezelf) komt dit misschien niet zo slecht uit aangezien het weer, excuus ook dat ik dit niet eerder heb kunnen melden.

Met vriendelijk groet Ricardo
User avatar
Borobudur
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2760
Joined: 25 Dec 2007, 15:57
Subscriber Scramble: Borobudur
Location: EHLE

Re: EHAM 18-11-2009

Post by Borobudur »

poldertoren wrote:Helaas gaat het zeker niet de 22 worden. Max type voor baan 22 is de A321/B739 heeft als het goed is met beton en de belasting daarvan te maken. Ben op het moment niet op mijn werk dus weet niet wat de wind precies is en gaat doen maar als hij hard uit het zuid westen gaat waaien kan je wel ILS 22 vliegen gevolgd door visual naar baan 24 wat ook een gaaf gezicht blijft natuurlijk!! :)
hehe...ik bedoelde het ook niet bepaald op een serieuze manier (emo's), maar meer grappend door de vraag (wij kunnen hier niet in de toekomst kijken :roll:)
:ontopic:
Borobudur
shepherd
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 555
Joined: 17 Nov 2009, 19:07
Subscriber Scramble: shepherd
Location: AMS

Re: EHAM 18-11-2009.

Post by shepherd »

OOOH sorry!
Is er een manier om 'm te verwijderen?

Ik dacht trouwens dat 22 niet gebruikt werd door airlines..

excuses voor t nieuwe bericht..

Jeff.
User avatar
Roel
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 967
Joined: 09 Nov 2005, 17:08
Type of spotter: S4
Subscriber Scramble: Nee
Location: 's-Hertogenbosch

Re: EHAM 18-11-2009

Post by Roel »

330/340 wrote:Volgens mij zijn er nog niet zo lang geleden bij sterke wind wel grotere kisten geland op de 22, en de AF B747 zal wel schoon leeg zijn, dus de wieldruk zal erg meevallen...
Volgensmij - pin me er niet aan vast - mogen kisten met een MLAW < 76.000kgs landen op de 22.

Roel
Krgds,
Roel
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”