De rechtzaak gaat over het OVO. Senioriteit is daar een onderdeel van wat in het RVA niet geregeld was.pjotrtje wrote:Dat snap ik, maar feitelijk gaat de rechtszaak dus echt alleen over de senioriteit, niet over het salaris, dat was immers indertijd gegarandeerd?
Ik zit zelf in de medezeggenschap.76-er wrote:SCB = Stichting Cockpit Belangen, een groep anonieme (ex)MP vliegers die een gerechtelijke procedure zijn begonnen waarin OvO wordt geclaimd. Deze claim is door de kantonrechter te Amsterdam afgewezen, waartegen door de SCB vorige maand hoger beroep is aangetekend.
Zie : http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... t+belangencHabu wrote: Ik zit zelf in de medezeggenschap. Zijn er stukken openbaar over deze uitspraak ?
Ik denk het, bedankt.Rockville wrote:Zie : http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... t+belangencHabu wrote: Ik zit zelf in de medezeggenschap. Zijn er stukken openbaar over deze uitspraak ?
Is dit wat je zocht?
Denk dat het SCB gezocht moet worden daar het AVB verder geen HB meer voert.... SCBhad een eigen rechtzaak waarin nu HB is aangetekendRockville wrote:Zie : http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... t+belangencHabu wrote: Ik zit zelf in de medezeggenschap. Zijn er stukken openbaar over deze uitspraak ?
Is dit wat je zocht?
Precies! Omdat (ex)- MP vliegers in de vorm van de SCB zich te goed vinden voor die S/O functie en door middel van rechtzaken een hogere positie willen afdwingen. Precies zoals je dus aanhaalt zijn het deze SCB-ers die het voor de achtergebleven MP vliegers hebben verpest.B767-300ER wrote:Helaas hebben MP vliegers deze keuze niet meer ondat het VNV onder druk van de KL vliegers deze deur keihard heeft dichtgegooid en op slot heeft gedraaid.Zwaan wrote: omdat ze zich te goed vinden om S/O, of F/O europa te zijn tegen hetzelfde salaris als bij MP.
En omdat MP geen productiemiddelen mee neemt (767 weg en uiteindelijk blijven alleen de ex-KLM ERF-en over), betekent het een ontzettend grote achteruitgang voor de KLM vlieger. En dan hebben we het over jaren achteruitgang, zeker waar de pensioenleeftijd ook zwaar onder vuur ligt. Trouwens, het overgaan van productiemiddelen is een kercomponent van een succesvolle OVO claim, maar dat terzijde.B767-300ER wrote:Heel erg versimpeld:
Bij een OVO moeten de vliegers van MP Horizontaal instromen (dus behoudt van functie, salaris, functiejaren en senioriteit, dus capt 74 bij MP wordt dan capt 74 bij KL (of T7/bus). [...] Dit heeft grote nadelige gevolgen voor het KL vliegercorps daar doorstromingen naaar boven dus ingevuld gaan worden door instromende MP vliegers en dat betekend stagnatie in functie en salaris voor met name de jongere generatie KL vliegers.
Bij geen OVO is dat dus niet het geval rn kon je onderin instromen [...]KLM vliegers treft dan niets, maar de MP vlieger ia dan alles kwijt.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more