Moderator: gatso76
Arjenp wrote:KL1879 /KLM29T AMS-STR E190 PH-EXV returning to Schiphol -> ops request.
Technische problemen, komt volgens CDM om 1935 terug naar AMS.RudiMD11 wrote:KL565 B747 PH-BFH was onderweg naar Nairobi maar is zojuist geland op FRA. Weet iemand de rede?
Zoals eerder vermeld, technical.76-er wrote:Ook echt in Frankfurt naar beneden gegaan? M.a.w. een "Land at nearest suitable airport"?
Da's best zeldzaam voor de super-redundant 744, of was het medical?
Arjenp wrote:Zoals eerder vermeld, technical.76-er wrote:Ook echt in Frankfurt naar beneden gegaan? M.a.w. een "Land at nearest suitable airport"?
Da's best zeldzaam voor de super-redundant 744, of was het medical?
http://avherald.com/h?article=4cafbc1b&opt=0Arjenp wrote:KL1497 /KLM55T AMS-IBZ B738 PH-HSD returning to Schiphol -> engine issue.
KLM B738 at Amsterdam on Jul 24th 2019, engine shut down in flight
A passenger reported immediately after becoming airborne an unusual loud noise was heard from the right hand side.
The aircraft remained low, about 15 minutes after departure it became obvious they were returning to Amsterdam.
The captain subsequently announced that the right hand engine had frequently overheated and was shut down.
(Te) veel vogels langs de polderbaan dus moest de vogelman eerst even een verjaagactie uitvoeren.Biem wrote:Meerdere kisten die op final zaten en rond gaan, zowel 18R (OR318 en BE101 vliegen nu naar het Noorden) als 27 (KL1778, FB461 en LH986 op final 27 naar 22). Geen idee hoe of wat. Iemand meer info?
+ plus een groot aantal dode vogels op de baan (bird strike geweest)R. Stalenhoef wrote:(Te) veel vogels langs de polderbaan dus moest de vogelman eerst even een verjaagactie uitvoeren.Biem wrote:Meerdere kisten die op final zaten en rond gaan, zowel 18R (OR318 en BE101 vliegen nu naar het Noorden) als 27 (KL1778, FB461 en LH986 op final 27 naar 22). Geen idee hoe of wat. Iemand meer info?
This is not related, just part of the inbounds that were resequencedHopla wrote:I suspect something with G-ECOT (Southampton) that came in on 22 what normally should be 18R based on the inbounds from the west. All behind and landing on 18R had to break of their landing when G-ECOT was landing, what was resumed immediately after landing.
You can read back the tape: http://archive-server.liveatc.net/eham/ ... -0700Z.mp3. From minute 2:47. Indeed many deadbirds on the runway. "Jersey8AL expect missed approach due to multiple dead birds on the runway"Arjenp wrote:+ plus een groot aantal dode vogels op de baan (bird strike geweest)R. Stalenhoef wrote:(Te) veel vogels langs de polderbaan dus moest de vogelman eerst even een verjaagactie uitvoeren.Biem wrote:Meerdere kisten die op final zaten en rond gaan, zowel 18R (OR318 en BE101 vliegen nu naar het Noorden) als 27 (KL1778, FB461 en LH986 op final 27 naar 22). Geen idee hoe of wat. Iemand meer info?This is not related, just part of the inbounds that were resequencedHopla wrote:I suspect something with G-ECOT (Southampton) that came in on 22 what normally should be 18R based on the inbounds from the west. All behind and landing on 18R had to break of their landing when G-ECOT was landing, what was resumed immediately after landing.
Niets spektakulairs. De nose-wheel tire-pressure daalde en FRA (Lufthansa Technik) was het dichtsbijzijnde station met 2 beschikbare B744 neuswielen76-er wrote:Arjenp wrote:Zoals eerder vermeld, technical.76-er wrote:Ook echt in Frankfurt naar beneden gegaan? M.a.w. een "Land at nearest suitable airport"?
Da's best zeldzaam voor de super-redundant 744, of was het medical?
Heb blijft erg vaag. Op FR24 kun je zien dat het toestel al tot in noord Griekenland was gevorderd en duidelijk op weg terug was naar AMS. Iets heeft er voor gezorgd dat dat dus net een brug te ver was. Een echt noodgeval had zeker geleid tot een landing ergens in Griekenland of daar in de buurt, misschien een gevalletje 'trapped fuel'?
. |
/O\
\_______[|(.)|]_______/
o ++ O ++ o
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more