Dit heeft niets met nostalgie te maken, de trend is dat door het wegvallen van de "belly loading" van alle aan de grond gezette passagiersvliegtuigen, een vraag zal ontstaan naar additionele vracht capaciteit, aangezien alleen full freighters op dit moment alle vracht moeten vervoeren.wingview wrote:@Classic
Ik snap de nostalgie maar de vliegers op de overige widebodies zullen current moeten blijven en dan komt waarschijnlijk niet eens iedereen aan bod. Verder ben ik ook benieuwd hoeveel vracht er nog gevlogen gaat worden want wat ik gehoord heb ligt Aalsmeer ook plat én zal het goedkoper zijn om een twin in te zetten dan een 4 holer, dus het goedkoopste om laatste aan de grond te houden.
Het is überhaupt maar afwachten hoe de KLM, en de luchtvaart in het algemeen, hieruit gaat komen.
Gelukkig zijn er meer goed in de vrachtwereld ingevoerde mensen met identieke gedachten : https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... eft-langer747classic wrote:Vergelijking inzet als vrachtvliegtuig van een 777-300ER en een 747-400combi
777-300ER : MZFW-OEW = max payload = 69,8 tons
747-400Combi : MZFW -OEW = max payload = 73,5 tons
Maar het maximale te vervoeren volume van de 747-400combi (299 m3) is ongeveer 40 % hoger dan het maximale volume van de 777-300ER (213,9 m3).
213.9 + (4x 21,39 ) = 299,46
Alle gegevens van de Boeing ACAPS website : https://www.boeing.com/commercial/airpo ... nuals.page
Ik had het ook gezien (ACE Belgium, OO-ACF), schijnbaar heeft MP de "secondhand freighter market" niet goed gevolgd, bovendien Cargolux heeft ook nog een ex CargologicAir 747-400ERF (G-CLAE) in Februari aan de vloot toegevoegd, nieuwe registratie LX-NCL. Er was dus keuze genoeg.76-er wrote:De laatste jaren is de liefde voor vracht bij de Koninklijke behoorlijk bekoeld, dat blijkt maar weer eens. Alle ballen op de hub. MP was de laatste maanden actief op zoek naar een GE-powered (ER)F ter vervanging van de MPS, maar daar hoor je nu niets meer over. Was het niet mooi geweest die twee tijdelijk naast elkaar te vliegen, bemand door thuiszittende blauwe -400 mannen en vrouwen. Of nog beter, door ontslagen MP vliegers weer terug te halen.
Dan doen de Belgen in Luik het beter, die hebben tenminste recentelijk wél een ERF op de kop weten te tikken.
Tsja vloog vanaf ORD gewoon weer terug naar Schiphol, lijkt mij ook niet echt uitwijkenmac wrote:Ff serieus, als je als website voor waar aangezien wilt worden dan moet je niet met dit soort artikelen komen. Hebben ze ooit van factfinding gehoord voordat je iets publiceert?
https://www.upinthesky.nl/2020/05/04/ma ... itgeweken/
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more