YepGlidepath wrote:gij boefje gij, dat zeg je alleen maar omdat je als eerste de daar te bouwen Gripen NG wilt zien.
Zou het toeval zijn, dat de term 'NG' in de bedrijfsnaam zit, of is het een open invitatie voor SAAB......
Daar kan ik nu dus, Rekkof, excuus, Next-Generation Aircraft aan toevoegenTom Tiger wrote: Nederland stapt uit de JSF. Op grond van contractbreuk door Lockheed (te laat en te duur) vervallen de bailout boetes.
Fokker Special Products, Stork, Thales en Saab beginnen aan de ontwikkeling van het "Dutch Fighter 2014" Plan. Dit is dus een Gripen NG, gedeeltelijk gebouwd in Zweden en Nederland.
85 toestellen verdeeld over 3 tot 4 Squadrons
Voordelen,
- Service, onderhoud en logistiek in eigen land
- fast combat turnaround
- mogelijke export met Zweden naar Belgie, Denemarken ect (Misschien Noorwegen kleine kans)
- meer kansen Nederlandse Industrie
Nadelen,
- geen stealth technologie
- hoe snel veroudert Gripen NG?
Er is nog steeds een grote vraag naar de Kleine handige "Cityhopper". De vraag wordt eerder, hoe concurrerend kan de XF zijn met Embrear, Bombardier ect. En dat is interessantMainPower wrote:Jammer dat de belasting-betaler hier weer aan mee mag betalen. Ik vraag me af of er wel behoefte is aan dit type toestel? Juist bij KLM zie je dat alle Fokker's eruit gedaan worden (en niet zonder reden). Is zo'n Rekkof XF-Series wel te verkopen, juist in deze tijd?
http://www.volkskrant.nl/economie/artic ... in_de_maakNieuw gevechtsvliegtuig Fokker in de maak
Het lijkt mij dat als men een subsidie geeft dat men deze niet zomaar geeft. Er zal dus wel goed gekeken zijn naar de haalbaarheid van dit plan. Zo niet dan ga ik ook eens een poging wagen bij economische zakenMainPower wrote:Jammer dat de belasting-betaler hier weer aan mee mag betalen. Ik vraag me af of er wel behoefte is aan dit type toestel? Juist bij KLM zie je dat alle Fokker's eruit gedaan worden (en niet zonder reden). Is zo'n Rekkof XF-Series wel te verkopen, juist in deze tijd?
Kan men JSF's gaan bouwen......Thijs wrote:De start ziet er veelbelovend uit wat mij betreft, lage ontwikkelingskosten, een lopend onderhoudsprogramma, expertise die aanwezig is, maar wat als men klaar is met de Fokker 100NG? Stel dat men er 40 van verkocht krijgt, dan is dit project kostendekkend, laten we zeggen over 5 a 10 jaar en dan?
En wat denk jij dat de reden is voor het buitendienst stellen van de Fokker vloot bij KLM? Zou ouderdom misschien kunnen? De nieuwste Fokker 100 is al ruim 16 jaar oud. Eens houdt het op, niet? Zelfs de eerste B777s gaan er al uit en die zijn nieuwer dan de meeste KLM Fokkers.MainPower wrote:Jammer dat de belasting-betaler hier weer aan mee mag betalen. Ik vraag me af of er wel behoefte is aan dit type toestel? Juist bij KLM zie je dat alle Fokker's eruit gedaan worden (en niet zonder reden). Is zo'n Rekkof XF-Series wel te verkopen, juist in deze tijd?
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more