Dat viel mij dus ook al op..... Maar nu is het point of no return voor de g**le F-35 gepasseerd, dus nu kan het wel genoemd worden. Om reacties te voorkomen: het gaat mij in deze opmerking niet om de inhoudelijke keuzes (want ik vind elke keuze prima) maar om de volksverlakkerij.Glidepath wrote:De KLu gooit zelf een balletje op; hebben wensen geuit voor een combi-vloot en wel met bv. een Italiaanse kist.ehusmann wrote:Heeft geen zin Patrick. Alle argumenten waarom je niet met die F-16s kan blijven vliegen zijn al vele malen genoemd. Mensen die daar nu nog steeds blind voor zijn gaan niet opeens overstag als je de argumenten nogmaals noemt. Heilloze zaak dus. Overigens net als het opbrengen van de F-16V overigens, dat zal dus binnen niet al te lange tijd ook wel weer gebeuren.
Erwin
BTW: 'combi-vloot' van F-35's plus ' X'. (blader even terug, want dat is al genoemd in dit topic! (lezen ze mee op het HQ?).
Zoek op 'combi-vloot' , 'combivloot' of 'Combi vloot'.
Dat is het interesante van deze ontwikkeling. De T-38 was onbewapend, en de F-5 de bewapende variant. De T-X en de M346 zijn beiden, net als de Alpha Jet, maar dan moderner.ehusmann wrote:Het gaat dan eerder om een vervanging van de T-38 dan van de F-16. De primaire taak van dat kreng is opleiding, geen jager of jachtbommenwerper.
Erwin
Tja, de PC-7 kan ook gebruikt worden in een COIN role.... daar is het ook nooit van gekomen in Nederland. Eerst zien dus maar. Voorlopig wordt ook de M346 niet gratis weggeven bij een Happy Meal dus uiteindelijk zal het gewoon weer op geld uitkomen. Als er geen geld is voor extra JSFen, waarom dan wel opeens voor 2 squadrons M346en?Flyboy wrote:Dat is het interesante van deze ontwikkeling. De T-38 was onbewapend, en de F-5 de bewapende variant. De T-X en de M346 zijn beiden, net als de Alpha Jet, maar dan moderner.
En alles is in ontwikkeling (zie Air Power congres van vorige week), dus waar zal het heengaan.... Dit heeft in ieder geval opties...
Wel extra nummertjes om te scoren! Laat maar komen!ehusmann wrote:Hoe dan ook, naast de foeilelijke JSF krijgen we dan wellicht ook nog de achterlijk uitziende M346 in Nederlandse kleuren.... yoepie
Erwin
Ach, met de F-16 waren we toch al aan foeilelijk en achterlijk uitziend gewendehusmann wrote:Hoe dan ook, naast de foeilelijke JSF krijgen we dan wellicht ook nog de achterlijk uitziende M346 in Nederlandse kleuren.... yoepie
. |
/O\
\_______[|(.)|]_______/
o ++ O ++ o
Ben benieuwd of die Italianen dan vers van de theorie opleiding hun eerste solo op de M346 gaan doen....Glidepath wrote:Fly-boy, grappig dat je 260's aanhaalt; de Italo's willen nu juist hun good-old SF-260 vervangen door.... jawel... de M346.
Dit is een moke up.... Als dit en Koolstofvezel kist wordt, dan hoop ik dat er ook een variant komt met opzet tippen. Dat zou een geweldige motorzwever worden.... Leeg weegt ie 500 Kg (alsthans, de aluminium C-22 waar ze vanaf stamt) Ik zie mogelijkheden....Glidepath wrote:nee dat ziet er lekker uit.
As far as the T-344 is concerned... it's a contender to replace the SF.260... not choosen right now as other options are under study.SquAdmin wrote:Nee, de M-346 is de vervanger van de MB339 en de SF-260 gaat vervangen worden door T-344's:
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more