Moderator: gatso76
PH-KZL aldus Schiphol.nlJS50557 wrote:KLM-toestel maakt voorzorgslanding AMSTERDAM - Een toestel van KLM heeft maandagmorgen rond 08.00 uur een voorzorgslanding gemaakt op de Polderbaan van Schiphol. Het vliegtuig, de KL953 op weg naar Newcastle, kampte met technische problemen. Vorige week dinsdag moest een ander toestel van KLM ook al voortijdig landen, omdat er een vogel in één van de motoren was gevlogen.
Iemand enig idee wat er aan de hand was en om welke F70 het ging?
Hydraulisch probleempje.JS50557 wrote:Iemand enig idee wat er aan de hand was en om welke F70 het ging?
Off-record; probleem opgelost want morgen staat ie weer op de planning (o.a. 's middags Legoland)Key wrote:Hydraulisch probleempje.JS50557 wrote:Iemand enig idee wat er aan de hand was en om welke F70 het ging?
Lijkt mij dat de KZL de vervangende kist voor de "unknown F70" was.Hurricane wrote:PH-KZL aldus Schiphol.nlJS50557 wrote:KLM-toestel maakt voorzorgslanding AMSTERDAM - Een toestel van KLM heeft maandagmorgen rond 08.00 uur een voorzorgslanding gemaakt op de Polderbaan van Schiphol. Het vliegtuig, de KL953 op weg naar Newcastle, kampte met technische problemen. Vorige week dinsdag moest een ander toestel van KLM ook al voortijdig landen, omdat er een vogel in één van de motoren was gevlogen.
Iemand enig idee wat er aan de hand was en om welke F70 het ging?
Afgaand op de volgende foto zet ik m'n geld voor de ''unknown F70'' in op de PHKZCBorobudur wrote:Lijkt mij dat de KZL de vervangende kist voor de "unknown F70" was.Hurricane wrote: PH-KZL aldus Schiphol.nl
[ Post made via Mobile Device ]
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAJS50557 wrote:According Telegraaf EI-CXO had aborted t/o due to cabin pressure problems..
De Televaag heeft het ook maar van RTVNH (en die laatste heeft omdat ze haar zo mooi vonden een foto van de ex PY 743 bij het artikel geplaatst)James wrote:HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAJS50557 wrote:According Telegraaf EI-CXO had aborted t/o due to cabin pressure problems..
What i heard over my scanner that day was; the tower saw some smoke coming from the breaks of the aircraft and asked the pilots to check the break temperature. The response of the pilot I did not hear but later the tower reported that the firetruck was on its way to check the aircraft. The pilot responded with did you see any flames? Tower; No only smoke. After all was cleared the pilot requested to return to the pier because he was below critical fuel level.AG4thfloorMH wrote:Edit: from here
reason for abording the take-off
because both engines kept running and AC never stopped moving
Pilot forgot his baggage?
warning light for not propper closed door?
Thanks now waiting for his new attempt to get airborn
Incident: KLM Cityhopper F100 near Amsterdam on Aug 4th 2010, de-icing problem
By Simon Hradecky, created Wednesday, Aug 4th 2010 19:00Z, last updated Wednesday, Aug 4th 2010 19:01Z
A KLM Cityhopper Fokker 100, registration PH-OFN performing flight WA-1277/KL-1277 from Amsterdam (Netherlands) to Edinburgh,SC (UK), was climbing out of Amsterdam when the crew declared PAN reporting problems with the de-icing equipment and requested to return to Amsterdam.
The airplane levelled off at FL260 and subsequently landed safely on Amsterdam's runway 18C about 50 minutes after departure.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more